Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 March 2019, 18:43   #1
anoniem32530
Guest

Standaard Printer wil niet meer afdrukken

Ik heb een probleem met mijn HP Envy 4500 series printer. Ik heb laatst de inktcartridge verwisseld, en heb ook een nieuwe router/modem gekregen van mijn internetprovider. Hij heeft verbinding, ik heb de code succesvol ingetoetst. Hij wil alleen niet meer printen met de nieuwe cartridge, (geen HP, mij staat die dwang me niet zo aan) de handleiding wil geen resultaten geven. Het printlijstje zegt alleen maar 'fout' en als ik de probleemoplosser inschakel, dan zegt hij dat er een printopdracht in de weg zit. Wat kan ik nog meer doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2019, 21:52   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Deze map:
C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS
legen. Zorg alvast dat je printer uit staat.

Hier wordt e.e.a. uitgelegd:
https://computertotaal.nl/artikelen/...EDIRECTED=True

Mocht het wissen van die inhoud niet lukken, dan moet je de spooler service eerst stoppen, of het in Veilige Modus proberen misschien.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2019, 21:59   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Je kan het bovenstaande eventueel in een opdrachtprompt doen met de volgende drie regels:
Code:
net  stop  spooler

del  %systemroot%\System32\spool\printers\*  /Q  /F  /S

net  start  spooler
Opdrachtprompt wel als Administrator starten.

Na dit (ook na die eerdere methode), je computer herstarten.

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 26 March 2019 om 22:04
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2019, 21:59   #4
anoniem32530
Guest

Standaard

Ik heb de printer verwijderd en weer opnieuw ge´nstalleerd op advies van de inktverkoper. Nu staat de printer wel in het lijstje van apparaten en printers, maar niet in het lijstje als ik wil gaan printen. Het schijnt dat mijn VPN in de weg zit, maar ik weet niet hoe ik dat moet uitschakelen. Misschien heeft dat zelfs met de wifi-verbinding te maken, waardoor hij maar op openbaar blijft staan. Ik weet eigenlijk niet goed meer waarom ik dat heb ingesteld. Ik vind het maar lastig.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2019, 17:25   #5
anoniem32530
Guest

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Deze map:
C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS
legen. Zorg alvast dat je printer uit staat.

Hier wordt e.e.a. uitgelegd:
https://computertotaal.nl/artikelen/...EDIRECTED=True

Mocht het wissen van die inhoud niet lukken, dan moet je de spooler service eerst stoppen, of het in Veilige Modus proberen misschien.
Het wissen van de inhoud is wel gelukt, maar in het lijstje van apparaten en printers staat dat het stuurprogramma van de printer niet beschikbaar is. Moet ik nu een nieuwe printer kopen? Zo oud is die printer niet eens, hoogstens een jaar of 4; De printer staat denk ik daardoor niet bij het lijstje als ik wil gaan printen.
Ik vind de melding raar, want ik heb al 3 x het installatieprogramma in mijn downloads staan! Bij de tweede dacht ik dat het was omdat ik hem verwijderd had.

En dan kan er ook nog iets met die VPN verbinding die ik kennelijk moet uitschakelen, maar hoe doe ik dat? Kan dat hier ook mee te maken hebben?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Stuurprnietbeschb.jpg‎ (101,3 KB, 1x gelezen)

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 29 March 2019 om 19:49
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2019, 19:17   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Geen ervaring met netwerkprinters, aangenomen dat het zo aangesloten zat, maar je info is nogal karig. Merk en type ?

Ook jammer dat je nu na het verwijderen een andere melding hebt over die driver, ik had liever gezien hoe het was nadat alleen die spoolermap geleegd was, want er was eigenlijk een melding over een opdracht in de wachtrij die in de weg zat.

Maar het is niet zo dat er gelijk een nieuwe printer moet komen, want dat ding heeft toch gewerkt ? En hij wordt weergegeven, dus heeft wel een vorm van verbinding.

Probleemoplosser geprobeerd ?

In Apparaatbeheer:
als er geen tak 'Printers' is, dan zet je in menu 'Beeld' 'Verborgen Apparaten weergeven' aan.
Open de tak 'Printers', en rechtsklik op de printer, en klik 'Stuurprogramma bijwerken'.

Anders misschien terug naar de basis, daar in Apparaatbeheer op dezelfde manier het stuurprogramma verwijderen ('Installatie ongedaan maken'), en het installatieprogramma van de printer eens vanaf het begin volgen met een verse installatie. Liefst gedownload van de site van de fabrikant, anders vanaf de bijgeleverde CD.

Zo maar wat ideetjes, ik heb geen idee of je andere router of een Windows update of je andere cartridge dit heeft veroorzaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2019, 19:19   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
Ik vind de melding raar, want ik heb al 3 x het installatieprogramma in mijn downloads staan!
Maar heb je dat installatieprogramma ooit (als Administrator) gestart ?

.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2019, 21:42   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Drie keer in je downloads, maar heb je het daarna ook ge´nstalleerd?
Betreft dit Windows 10 of iets anders?
Heeft de printer wel gewerkt met het nieuwe modem/router?

Heb je de printer weleens uit apparaat beheer verwijderd (rechtsklik), daarna opnieuw opgestart en de printer daarna als standaard printer ingesteld?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2019, 13:15   #9
anoniem32530
Guest

Standaard

Het is opgelost door via Facebook aan HP advies te vragen. (Het duurde me te lang )

Zij kwamen met een stappenplan om eerst de driver te verwijderen, weer opnieuw op te starten en dan weer opnieuw te installeren. Hoewel het verwijderen een foutmelding opleverde (fout -2801883401), heb ik die genegeerd (er zat nog een blokje achter) en toen heb ik het compleet met de Engelstalige woorden opgelost. De Windowstoets + R leverde bij mij de blokjes op en geen zoekscherm bv. Moest het nou de opdrachtprompt zijn of gewoon het zoekscherm? Het commando invullen in het gewone zoekscherm leverde in ieder geval wel het gezochte keuzemenu op. Moest ik nu echt alles verwijderen of alleen de gewraakte driver? Nou ja, alleen de gewraakte driver dan maar. De link leverde mij een derde versie van dezelfde op (EN4500_198 (3) Toch maar aangeklikt en toen verscheen de printer wel in de lijst en in de print pop up!

Dat opdringen van die HP-inkt negeer ik dan maar.

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 30 March 2019 om 13:23
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2019, 09:23   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
.....Moest het nou de opdrachtprompt zijn of gewoon het zoekscherm? Het commando invullen in het gewone zoekscherm leverde in ieder geval wel het gezochte keuzemenu op...
Ik denk dat dat de opdracht devmgmt.msc was ? Dat is namelijk ook een manier om Apparaatbeheer te openen.

De oplossing was dus het verwijderen en opnieuw installeren van het stuurprogramma.
Die is zo oud als Windows zelf....
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten