Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 January 2018, 17:01   #21
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Hmmm, er is allicht een verschil tussen een snel starten optie van het moederbord en de snel starten optie van Windows. Waarbij het ook nog kan zijn dat sommige moederborden wel toestaan om in de bios te komen bij gebruik van de optie van Windows en anderen niet.

En het kan ook nog zomaar dat hybride slaapstand standaard is in Windows 10. In Windows 7 ben je echter toch echt alles kwijt wat open staat wanneer je in de slaapstand de stroom er af knikkert (en hybride slaapstand optie niet heb ingeschakeld). In Windows 10 heb ik dat niet specifiek geprobeerd, want dat heb ik alleen op een apparaat met ingebouwde accu en dan is het een beetje lastig om het verhaal spanningsloos te zetten. Ja, wachten tot de accu leeg is, maar daar heb ik niet echt zin in moet ik zeggen
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2018, 17:23   #22
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het kan ook nog zomaar dat hybride slaapstand standaard is in Windows 10.
Volgens mij niet. Ik ben er gisteren naar aanleiding van dit topic nog eens gaan zoeken in W10. Het blijkt dat niet alle standen standaard geactiveerd zijn. Alleen dus uitschakelen, opnieuw starten en slaapstand.
Deze slaapstand is dezelfde als die van Windows 7. De hybride stand moet je apart activeren zodat hij in het lijstje komt.
In de gewone slaapstand kun je dus wel de stekker uittrekken maar ben je net zoals je al zegt evt. niet opgeslagen werk kwijt en grote kans dat de machine begint te mauwen dat ie niet correct is afgesloten.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2018, 20:12   #23
Moderator
Moderator

Moderator's schermafbeelding

Standaard

Ik weet maar al te goed hoe groot Windows 10 is geworden, maar daar hebben mensen hier helemaal niet zo'n interesse in

Ik kan je bijvoorbeeld vertellen hoe lang en zwaar de trein is waar ik je net mee vervoerd heb, hoeveel PK het ding aan boord heeft, hoeveel kWh ik verbruikt heb op die rit en hoeveel kilometer we afgelegd hebben, terwijl je alleen maar wilt weten hoe laat je op je bestemming bent.

Misschien een beetje kromme vergelijking, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen. Voor uitgebreide uitleg over de interface van W10 is Tweakers misschien een beter adres. Hier zitten we met beginnende gebruikers die (bij wijze van spreken) al blij zijn dat ze de start knop kunnen vinden.

Dat is geen heksenjacht, maar je bent gewoon véél te uitgebreid voor dit forum.
Moderator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2018, 17:59   #24
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

mwoah kan het prima volgen maar meeste scroll ik door omdat er geen enkele vraag is die ermee beantwoord wordt.
Verder ben je aardig fan van microsoft en windows, ook prima hoor.
En hoe microsoft slinks aan ntfs is gekomen weten we ook wel maar om daar de werking van uit te gaan leggen in een vraag over de slaapstand of de geheugenopslagfile van de disk een driver te noemen?
Kunt rustig een topic beginnen als je ergens wat over kwijt wilt maar ga dan ook in op een gerichte vraag over een post van je ipv weer 3 pagina's scrollwerk zonder antwoord.
En linux werkt weliswaar met tekstfiles maar werkt niet met extensies dus ook niet met .txt. Kunt dat rustig vervangen door .gif of .iso of wat tis gewoon een onderdeel van je bestandsnaam en tzal gewoon openen met je "kladblok".

Het is een forum, geen prikbord. Verschiet niet gelijk al je kruit met de hele bijbel in 1 topic, ga ook in op vragen maar houdt het per onderdeel/functie/leesbaar zou ik zeggen.
Zover mijn 5 cents.
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2018, 20:37   #25
BlackTiger

Standaard

Citaat:
En linux werkt weliswaar met tekstfiles maar werkt niet met extensies dus ook niet met .txt.
LoL, kom jij nu ook al onjuistheden verkondigen? Linux werkt niet met .txt bestanden, tenzij je via de GUI werkt en die zelf nodig hebt. Standaard heeft Linux die niet nodig en zitten ze ook niet in het OS bij een default install.
Linux werk op zich dus niet met .txt bestanden maar wel degelijk ook met extensies, alleen gebruikt het niet voor alles extensies. Voor de meeste binaries dus niet.

Sorry ben het voor de rest wel met je eens, maar dit klopt echt niet.

Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
Oud 12 January 2018, 21:12   #26
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

geen txt maar tekst
Alle instellingen in je home die je bij een nieuwe installatie zo leuk weer terug krijgt of zoveel andere instellingen in het systeem die je zo mooi zelf kunt aanpassen.
en je kunt een bestandje elke willekeurige extensie geven maar maakt voor de uitvoering er van niets uit. Het hangt van modulair en kladblok aan elkaar feitelijk. Altijd nog beter dan dat kwetsbare en trage register van windows.

Das ook het grootste onderscheidt met dos en een geinstalleerde interface als van den beginne. Het hangt nog steeds van verzamelde excutables aan elkaar.
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2018, 00:30   #27
BlackTiger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
geen txt maar tekst
Oh da's wat anders inderdaad, veel config files en bash scriptjes, waarvan er overigens wel de nodige .sh als extensie hebben.

Citaat:
en je kunt een bestandje elke willekeurige extensie geven maar maakt voor de uitvoering er van niets uit.
Ligt er aan hoe je het bedoeld, als je een binarie bestand een .so of .cfg extensie gaat geven zal het volgens mij toch niet meer werken.
Maar Linux is veel beter van opzet dan Windows inderdaad. En door de opzet veel eenvoudiger te customizen.

Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten