Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Video bewerking

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 July 2017, 18:56   #1
Marc H

Unhappy Video van telefoon gedraaid in editor.

Laat ik voorop stellen dat ik qua videoediting een totale noob ben.

Ik heb vanmiddag eens een videobestand gemaakt met mijn telefoon, die ik wil bewerken.

De video heeft een formaat van 1280 hoog, 720 breed. (inderdaad, portret stand.)
Als ik hem afspeel in MPC-HC en in 'films en TV'de standaard media player van windows 10, geen probleem.
Als ik hem open in Openshot, en in Magix video pro X, dan krijg ik het bestand geroteerd.

Als ik in de details van het bestand kijk is de breedte 1280, bij 720 hoog. Waarschijnlijk wordt er een rotatie bewaard in de instellingen van het bestand, maar pikken die programma's het niet op.

Hoe kan ik toch mijn videootje bewerken?
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2017, 20:05   #2
couch_potato

Standaard

Ik denk dat het eerder andersom is, mpc-hc draait de video, openshot niet. Hou in het vervolg de telefoon horizontaal, dan krijg je tenminste ook een fatsoenlijke beeldverhouding op je pc. Nu zal er weinig anders opzitten dan de hele video te roteren in openshot, met mogelijk kwaliteitsverlies.
Oud 15 July 2017, 21:39   #3
Marc H

Standaard

Luistert en huivert.

Uitgezocht hoe ik die video moest roteren, gelukt. Maar hoewel de video wel geroteerd was, was het scherm nog steeds origineel, dus werden er stukken onder en boven van de video afgesneden.

Bij profielen geen profiel 720x1280, dus uitgezocht hoe ik dat kon maken, gemaakt en toegevoegd.

Openshot herstart. Mijn eigen profiel geselecteerd, video toegevoegd en geroteerd. nog steeds niet goed. Diverse dingen geprobeerd, maar nog steeds niet gelukt.

https://fotostek.nl/zooi/vid/vid1.mp4 Een van de mislukkingen, hoe ik het voor elkaar gekregen heb, geen idee BTW, na twee seconden kan je hem stoppen, want je ziet vanaf daar alleen nog een zwart scherm.

Om alles geprobeerd te hebben activeer ik mijn eigen profiel als default.

Herstart weer en krijg alleen het preview pane en verder vertikt openshot te starten. Enige methode om te killen is via Taakbeheer. Volgens mij heb ik een bug gevonden

Weet er iemand een programma waar je dit SIMPEL in kan doen, zonder met de hand profielbestanden te moeten hacken? Dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen.
Oud 15 July 2017, 21:47   #4
couch_potato

Standaard

Ik heb het wel eens gedaan in mediacoder, was toen geen enkel probleem.
http://www.mediacoderhq.com/

Als de video niet al te groot (en te privé) is, zet hem dan eens online, dan kunnen we even wat experimenteren

Laatst gewijzigd door couch_potato : 15 July 2017 om 21:51
couch_potato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2017, 08:11   #5
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Pinnacle Studio (niet gratis +- 50 €) is het heel simpel, video op timeline zetten, rechts klikken dan kan je linksom of rechtom 90 graden draaien of aangepast.
http://www.pinnaclesys.com/nl/products/studio/
Waarschijnlijk ook makkelijk in torrents te vinden.

Dappertje

Hij heeft de kok horen fluiten
maar weet niet waar de lepel hangt.
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2017, 00:43   #6
Joman

Standaard

Roteren gaat simpel met Freemake Video Converter. In versie 2.3.4 (misschien nog verkrijgbaar bij een OLd Versions site) die ik onder XP gebruik, zit iig geen Open Candy, in de nieuwste versies waarschijnlijk wel.
Joman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2017, 21:10   #7
Marc H

Standaard

Bedankt voor de adviezen, Maar ik heb uiteindelijk de makkelijke weg gekozen en een vergelijkbare video gemaakt, deze keer in landscape en is direkt te openen in openshot.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten