Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 April 2011, 08:00   #21331
dutch-online
Guest

Talking

toeren met de motor aan in mijn t-shirt, ???

Is dat wel verstandig ............... straateczeem heb je zo opgelopen...............
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 08:32   #21332
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Yeps dat weet ik. k'Heb er ook al ervaring mee. Maar ik ben positief ingesteld. Ik rij om te rijden, niet om te vallen. Dat het altijd kan gebeuren, ben ik met je eens.
Ik ben de afgelopen 8 jaar, 5 keer gevallen. 3 keer niets aan overgehouden (ja motorschade), 1 keer gekneusde ribben en wat kleine wondjes.
1 keer droeg ik motorkleding en ging ik in de regen, over een olievlek onderuit. Ik brak toen een middenhandsbeentje en dat was een paar weken gips.
Die 5 keer was overigens op een (voor mijn leeftijd) te snelle motor.
Mogelijk door de motorkleding, sprong ik er niet snel genoeg vanaf en kwam m'n hand onder de motor terecht.
Maar ik ben met iedereen eens. Motorkleding is veel veiliger.
Maar in het leven moet je risico's durven nemen om er uit te halen wat er in zit en soms dingen doen waar je gewoon enorm veel plezier aan beleefd.

Waarom gaan mensen parachute springen voor de hobby? ........ Juist.
Op de grond blijven is veel veiliger.

Niek
Oud 22 April 2011, 10:07   #21333
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Motor rijden is niets gevaarlijker dan op een brommer rijden ,mits je je aan de verkeers regels houdt ,,en op een brommer doe je ook geen speciale kleding aan.

Een motor is net zo gevaarlijk als zijn berijder.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 10:40   #21334
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Al kun je zelf nog zo goed motor rijden, er hoeft maar een onoplettende automobilist tegen je op te rijden (buiten jouw schuld) en ze kunnen je van het asfalt schrapen als je geen motorkleding aan hebt.

Ik begrijp dat motorrijders met war weer liever niet zo'n snikheet pak aan hebben. Maar wat heb je liever: het risico om bezweet te raken of het risico dat iemand anders de weg schoon moet komen maken.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 10:57   #21335
dutch-online
Guest

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Motor rijden is niets gevaarlijker dan op een brommer rijden ,mits je je aan de verkeers regels houdt ,,en op een brommer doe je ook geen speciale kleding aan.

Een motor is net zo gevaarlijk als zijn berijder.
Met 40KM of met 80 KM aangereden worden ,??? maakt toch wel iets verschil .

En zoals FooBar schrijft je bent zelden alleen op weg , onheil komt meestal van buiten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 11:07   #21336
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Je moet er constant rekening mee houden dat je niet wordt gezien ,of dat je geen voorrang krijgt.
Het grootste deel van het eventuele gevaar komt door je eigen rijstijl.
Als je rustig rond toert is er niet meer gevaar dan met welk ander vervoermiddel.
Je moet natuurlijk niet gaan "klaverblad racen" zoals hier in de buurt gedaan wordt.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 11:59   #21337
dutch-online
Guest

Talking

Juist op 2 wielen ben je meer kwetsbaar , en soms kunnen andere weggebruikers de snelheid niet goed inschatten.

En rond toeren in het huidige verkeer [ snelweg ] is toch niet echt een pretje meer .
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 12:33   #21338
Anacho

Anacho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht

En rond toeren in het huidige verkeer [ snelweg ] is toch niet echt een pretje meer .
Juist als je gaat toeren mijdt je de snelweg lijkt mij
Oud 22 April 2011, 17:33   #21339
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en op een brommer doe je ook geen speciale kleding aan.
Logisch, met een brommer ga je ook geen 120 rijden op de snelweg en geen 80 buiten de bebouwde kom. Scheelt wel effe.

Voor de rest is het allemaal hetzelfde. Als je zelf echt goed je best doet, dan hangt alles af van de wet van Murphy, dus andere bestuurders en plotselinge onvoorziene materiaalschade.
Enig nadeel is dat je net als een brommer weiniger bescherming hebt en dus kwetsbaarder. En hoe hoger de snelheid, hoe kwetsbaarder.
En als je de snelweg mijdt zit je vaak ook nog op wegen van 70 a 80 buiten de bebouwde kom.

Wat mij betreft moet iedereen het voor zichzelf weten, motorpak of geen motorpak. Zolang men maar niet gaat klagen als er iets is dat de verwondingen groter zijn.

P.s. het heeft hier de hele dag af en aan geregend.
Hoezo zeiden die weermensen al vanaf het begin van de week dat het weer de hele week hetzelfde zou blijven? Ik noem dit nogal erg afwijkend t.o.v. gisteren. Slechte voorspellers. Dit soort buien moet je toch eigenlijk al 2 dagen van tevoren zien aankomen dus dat had woensdag al gezien kunnen worden dat er misschien iets van in zou zitten.
Maar toen werd nog gewoon lekker zon voorspelt en temperaturen van boven de 22 graden. Alleen voor gisteravond was heel misschien een klein beetje regen voorspeld. Wat er vandaag uit viel noem ik echter geen beetje meer. Bij mekaar opgetelt begint het toch wel een licht regenachtige dag te worden i.p.v. een bui.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 22 April 2011 om 17:36
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2011, 18:07   #21340
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Er is landwind, al dagen. En het schijnt moeilijk in te schatten te zijn hoeveel vocht er na zo'n langere droge periode nog vanuit de grond verdampt om buien te kunnen vormen. Er zitten namelijk geen vochtmeters in de grond.

Hou het op twee daagse voorspelling, en alles daarna neem je met een korrel zout.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten