Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 August 2018, 19:13   #11
jeronimo33

Standaard

Heb nu gedaan wat BT voorstelde. Ga ik even uitproberen. Als dat niet werkt, zet ik m weer terug.

Vwb de taskmanager: zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat automatisch opstarten proces kan regelen?

TX

Jeroen
jeronimo33 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2018, 19:45   #12
Abraham54

Abraham54's schermafbeelding

Standaard

Aan allen die mijn naam herkennen uit een ver verleden: ooit ben ik hier inderdaad opgehouden met berichten posten.
Thans ben ik nu admin op het ene forum en na eerst drie jaar vol met experimenteren, draait sinds augustus 2016 mijn eigen forum met zwier.
In januari 2017 is er van phpBB gemigreerd naar XenForo; in mei dat jaar het NCF van uit Engeland ondergebracht bij een Nederlandse host en daar de oude vBulletin versie gemigreerd naar XenForo.
Sindsdien draait ook het NCF met hele fijne en veilige forumsoftware.
Dat hele pad is niet makkelijk geweest, maar had een goed einde.

Beide fora heb ik dit jaar naar XenForo 2 geupdated en dat was een stap die mijn leden toejuichten, want XF 2 is werkelijk fantastisch.

Wie nieuwsgierig genoeg is, gaat maar kijken op https://www.piepcomp.nl/

Groeten, Abraham54.

Proud member of ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals
en UNITE - Unite Against Malware
Abraham54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2018, 10:32   #13
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo33 Bekijk bericht
Vwb de taskmanager: zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat automatisch opstarten proces kan regelen?
Ergens in je systeem is een z.g. Startup folder (de map 'Opstarten'). (Eigenlijk zijn er twee, eentje voor de huidige gebruiker, en eentje voor elke gebruiker). Zodra je een programmabestand (b.v. een app), of snelkoppeling naar een programmabestand in zo'n map geplaatst wordt, wordt dat programma bij boot mee opgestart.

Je kan (in W10) browsen naar
Code:
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
maar het is sneller (en voor alle versies) wanneer je in de Verkenner URL balk het volgende invoert:
Code:
shell:startup
en 'Enter' drukt.
(Dit bovenstaande is voor de huidige gebruiker, voor 'Alle gebruikers' type je: shell:common startup )

Zodra die map opent, rechtsklik je er in, en kies je 'Nieuw - Snelkoppeling maken'.
Bij Geef de locatie van het item op" type je alleen taskmgr en klikt 'OK'.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 10 August 2018 om 11:10
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2018, 17:22   #14
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb nu gedaan wat BT voorstelde. Ga ik even uitproberen. Als dat niet werkt, zet ik m weer terug.
Prima, maar zoals gezegd, als je hem toch op C gaat zetten evt. later, kun je hem het beste ook alleen daar houden maar wel een vaste grootte.

Ik mis nog een antwoord. Welke virusscanner gebruik je?

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2018, 09:48   #15
jeronimo33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Ergens in je systeem is een z.g. Startup folder (de map 'Opstarten'). (Eigenlijk zijn er twee, eentje voor de huidige gebruiker, en eentje voor elke gebruiker). Zodra je een programmabestand (b.v. een app), of snelkoppeling naar een programmabestand in zo'n map geplaatst wordt, wordt dat programma bij boot mee opgestart.

Code:
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
maar het is sneller (en voor alle versies) wanneer je in de Verkenner URL balk het volgende invoert:
Code:
en 'Enter' drukt.
(Dit bovenstaande is voor de huidige gebruiker, voor 'Alle gebruikers' type je: shell:common startup )

Zodra die map opent, rechtsklik je er in, en kies je 'Nieuw - Snelkoppeling maken'.
.
Okay...Done. Ik houdt het even in de gaten...
Oud 11 August 2018, 09:51   #16
jeronimo33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Prima, maar zoals gezegd, als je hem toch op C gaat zetten evt. later, kun je hem het beste ook alleen daar houden maar wel een vaste grootte.

Ik mis nog een antwoord. Welke virusscanner gebruik je?
Hoi,

Ik gebruik F-Secure van KPN.
Ik heb er ook last van dat als ik een URL in de Internetbalk zet, dat deze letters af en toe ook vertraagd op het scherm worden weergegeven; ik type dus iets en een paar seconden later verschijnen de letters pas.
Mocht nu niets werken, zou formateren dan een optie zijn?
Zoja; dan alleen de C-schijf en is dit met of zonder behoud van bestanden?

TX
Oud 11 August 2018, 10:16   #17
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Check of schijfcache aan staat. Computer beheer->Schijfbeheer. Rechtsklik op een schijf en kies eigenschappen. Dan tabblad hardware. Selecteer de schijf die je wil en klik dan onder op Knop eigenschappen. Kies Tab Beleidsregels en zet vinkje bij schijfcache op het apparaat inschakelen.
Ook je virusscanner kan hier de oorzaak van zijn. Check door deze tijdelijk uit te schakelen. Als b.v. trusteer van ING op je pc aanwezig is, uninstal direct daar dat je pc met 50% vertraagt het blijft je systeem controleren maar werkt alleen echt als je op de bank website zit. En met een goede virusscanner is het geheel overbodig.

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2018, 10:24   #18
jeronimo33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht

Code:
Code:
en 'Enter' drukt.

.
Hoi, Heb een snelkoppeling aangemaakt; als ik daarop klik in de verkenner, werkt deze prima; hij start echter niet op bij het opnieuw opstarten??
Oud 11 August 2018, 10:25   #19
jeronimo33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Check of schijfcache aan staat. Computer beheer->Schijfbeheer. Rechtsklik op een schijf en kies eigenschappen. Dan tabblad hardware. Selecteer de schijf die je wil en klik dan onder op Knop eigenschappen. Kies Tab Beleidsregels en zet vinkje bij schijfcache op het apparaat inschakelen.
Ook je virusscanner kan hier de oorzaak van zijn. Check door deze tijdelijk uit te schakelen. Als b.v. trusteer van ING op je pc aanwezig is, uninstal direct daar dat je pc met 50% vertraagt het blijft je systeem controleren maar werkt alleen echt als je op de bank website zit. En met een goede virusscanner is het geheel overbodig.
Hi,

Vinkjes waren al aangevinkt.
Heb geen trusteer,wel een bankiersbeveiliging, maar die springt alleen aan als ik een financiele site bezoek...
Oud 11 August 2018, 11:26   #20
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo33 Bekijk bericht
...Heb een snelkoppeling aangemaakt; als ik daarop klik in de verkenner, werkt deze prima; hij start echter niet op bij het opnieuw opstarten??
Het zal eens goed gaan voor zoiets simpels....

Probeer de opdracht die in de snelkoppeling staat eens te vervangen door het volle pad:
C:\Windows\System32\taskmgr.exe.
En plaats een kopie ook in de map voor opstarten voor alle gebruikers, dus via 'shell:common startup'.
Als dat allemaal niet lukt start dan Taakbeheer met de hand na opstarten, al vergeet men dat vaak.

Goed idee van Dappertje om je beveiliging eens helemaal uit te schakelen, zoals AV, en in je browser etc.. Je kan dat doen terwijl je je netwerk uitgeschakeld hebt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 11 August 2018 om 11:40
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten