Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 August 2018, 21:55   #1
iemand85

Standaard browser loopt vast

hallo,
mijn internetbrowser loopt regelmatig vast, ik gebruik firefox, daarnet dacht ik, ik probeer een andere browser, maar die reageerde ook langzaam, vaak heb ik dan dat ik firefox opnieuw opstart en dan krijg ik de melding dat het oude firefox nog actief is, dat is dan misschien de reden dat de andere browser ook langzaam is?
Alleen als ik met alt tab naar andere programma's ga dan is er geen actief firefox, en ook in taakbeheer is het er niet,

het loopt vaak vast als ik langer een tv programma kijk.

ik doe best aan onderhoud:
gebruik C-cleaner en MBAM en windows defender, dus lijkt me dat het daar niet aan ligt?

ik gebruik dell vostro 15 3000 reeks, 64 bit, windows 10

misschien hebben jullie een tip hoe ik ongestoord tv kan kijken? tenzij het aan de snelheid van de verbinding ligt natuurlijk?
wat moet ik doen als het vast loopt?
groeten
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2018, 11:08   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand85 Bekijk bericht
en ook in taakbeheer is het er niet
Firefox zal nog aanwezig zijn op het tabblad "Processen".

Ik krijg die melding hier ook vaker, wanneer ik Firefox te snel opnieuw probeer te starten nadat ik hem heb afgesloten (niet door een crash overigens). Hij is op de voorgrond dan al weg, maar op de achtergrond nog niet. Als je in dat venstertje op de linkerknop (iets met "afsluiten", ik kan de precieze tekst niet herinneren) klikt, dan wordt Firefox kort daarna juist wel gestart. Beetje verwarrend die optie.

Wat betreft de crashes, schakel eens al je invoegtoepassingen in Firefox uit en kijk of het dan opgelost is. Zo ja, dan ligt het aan een van die invoegtoepassingen (of een specifieke combinatie).
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2018, 12:40   #3
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Wat is concreet je vraag / probleem? Of zijn het er 2?

Ik lees namelijk over vastlopen van Firefox én over ongestoord tv (willen) kijken (en vastlopen van FF bij tv kijken).
Wat betreft het vastlopen/herstarten van je browser; zie tips FooBar.

Als andere browsers ook problemen geven met tv kijken, is daar meer info over nodig.
Bedraad of bekabeld?
Alleen gebruiker of meerdere gebruikers op de verbinding? Draaien er downloads? Updates (windows)?
Waar kijk je tv? Via Uitzending gemist of ....?
Wat is 'langer kijken'? Kwartier, uur, halve dag?
Als het deels wel goed gaat, zou de snelheid van de verbinding niet de meest logische oorzaak zijn, maar wat is je verbindingssnelheid?
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2018, 12:53   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht

Ik krijg die melding hier ook vaker, wanneer ik Firefox te snel opnieuw probeer te starten nadat ik hem heb afgesloten (niet door een crash overigens). Hij is op de voorgrond dan al weg, maar op de achtergrond nog niet.
Ik had dat jaren geleden ook vaak, maar dat is helemaal voorbij sinds ik na het afsluiten 10 seconden wacht voordat ik Firefox opnieuw start.

Omschrijf hoe Firefox vastloopt. ?
Oud 20 August 2018, 13:38   #5
iemand85

Standaard

Het issue is dat als ik langer kijk via www.npo1.nl dat na een tijdje het beeld steeds vaker blijft hangen, als ik dan switch naar een andere browser gaat het daar niet beter, maar dat komt misschien doordat het oude proces nog actief is, (zie opmerking over taakbeheer)

ik weet dus niet of hetzelfde probleem ook gebeurd als ik begin met een andere browser/invoegtoepassingen uit zet,

ik woon in een complex waar 90 mensen van internet gebruik maken, ik zal eenn speedtest plaatsen, maar volgens mij kan die wisselen als er meer gebruikers op dat moment zijn (maar weet ik niet zeker.
idd zou het een (ook) een probleem met updates kunnen zijn, maar gister kreeg ik er geen melding achter aan over iets dat geinstalleerd moest worden
volgens mij is het meestal na een half uur kijken.

Erik: heb beeld blijft hangen, in het begin zie je dan na een paar minuten een volgend beeld, en dan gaat het mis. gewoon F5 werkt niet.

Dank voor jullie hulp!

Foobar: ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar invoegtoepassingen en kijken bij processen snap ik wel, en zal ik uitproberen
Oud 20 August 2018, 14:35   #6
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Klinkt toch ook een beetje als een performance probleem. Als ik zo snel even kijk zou er 4 GB werkgeheugen in die laptop zitten. Dat is niet bijster veel, maar zou toch genoeg moeten zijn om HD streaming video te kijken. Als je verder niks anders open hebt staan, want als je nog (veel) andere dingen open hebt staan houdt 't een keer op natuurlijk.

Of het aan de internetverbinding ligt moet je ook kunnen zien aan de "afspeelbalk"; die laat zien hoe ver je bent met kijken, maar ook hoe ver vooruit al gedownload is. Als hij het met downloaden niet kan bijhouden, dan zie je dat daar vrij snel. Maar zou dan nog steeds niet tot een crash van Firefox mogen leiden.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2018, 14:48   #7
iemand85

Standaard

misschien stond er nog wel iets open, maar ik had niet ondertussen een scan aangezet oid,
als ik word en een mediaplayer open heb staan maar er op dat moment niets mee doe kan het dan daaraan liggen?
Waar zie ik die downloadbalk? voor documenten staat er een pijl rechtsboven waar je de voortgang van de download van documenten ziet, daar kan ik ook iets zien tijdens internet tv kijken?

Laatst gewijzigd door iemand85 : 20 August 2018 om 15:05
Oud 20 August 2018, 15:36   #8
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand85 Bekijk bericht
ik woon in een complex waar 90 mensen van internet gebruik maken,
zitten die allemaal op hetzelfde account/abonnement?
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2018, 16:04   #9
iemand85

Standaard

ik weet niet precies hoe het zit, ik huur een kamer op een terein met 90 mensen, en ik steek een kabel in de muur en heb internet. dus dat zal geen gewoon abbonement zijn
op mijn huurfactuur staat 10 mbts,
not iets, invoegtoepassingen zijn add-ons? als ik daarop klik krijg ik alleen dingen die ik kan instaleren, ik heb wel een paar extensies: video downloadhelper
of zijn het plug-ins?

Laatst gewijzigd door iemand85 : 20 August 2018 om 18:26
Oud 20 August 2018, 18:30   #10
iemand85

Standaard

speedtest:
Ping ms 13
Download Mbps
24.34
Upload Mbps
2.44