Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kitten
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2-in-1 met 32 GB geheugen. Feit is dat Windows een ruimtevreter is. Een half jaar geleden had ik nog 10 GB vrij. Zonder programma's te installeren en alles zo veel mogelijk op D: te zetten heeft mijn C: nog maar 2 GB vrij. Schijfopruiming vindt maar een paar kilobyte, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Waar die 8 GB aan op is gegaan, kan ik niet nagaan. Wat wel opvalt is dat C:\Gebruikers\mijnnaam\AppData 4 GB groot is. Wat daarvan weg kan, weet ik niet.
Kortom: ook bij mij loopt C: vol alleen doordat Windows steeds meer ruimte opslokt.
Misschien iets voor de redactie van Computer Idee om hier aandacht aan te besteden. Lijkt me een interessant artikel te worden.
|
Veel zin heeft het volgens mij niet om alleen een 32 GB snelle schijf voor Windows te hebben. Alleen de Windows map kan al naar + 30GB groeien, dan heb je weinig tot geen ruimte voor je swapfile die ongeveer de zelfde grootte moet hebben als je fysieke geheugen wat je natuurlijk naar d kan zetten maar de snelle C schijf helpt je alleen snel opstarten maar zal van programma's en data die van de d worden gelezen gewoon de normale hdd snelheid hebben. Of de c en d moeten partities van 1 fysieke schijf zijn, in dat geval kan je maar beter opnieuw installeren en de hele schijf als 1 partitie gebruiken.
Dappertje