Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 November 2016, 01:08   #1
anoniem32530
Guest

Standaard Windows 10 vol problemen

Allereerst: De schrijf van mijn 2-in 1 desktop met Windows 10, een voormalige Windows 7, zit mudvol. Ik heb al wat op de D weten te krijgen, maar hoe ging dat ook al weer? Verder lukt het me niet om hem leger te krijgen. Ik vind de schijf van deze computer sowieso erg krap.
Nu heb ik de volgende problemen: gisteren begon het ermee dat hij heel T R A A G werd, hij wilde geen schijf meer beschrijven, video's wilden niet meer afspelen, zowel gewoon als via YouTube, het geluid deed het niet meer, idem dito.
Toen ben ik met de herstelopties begonnen. Hij zegt geen herstelpunten te hebben gemaakt Dus deze optie lukt ook niet.
De herstelopties van 10 lukken ook niet, zowel met behoud van instellingen en zonder, mislukt allemaal.
Bij opdrachtprompt weet ik niet wat ik moet invoeren.
Ik heb wel schijfjes met fabrieksinstellingen, maar die zijn 3 jaar geleden bij het aanschaffen van de computer gemaakt. Hij deed het altijd prima onder 7 en ook in eerste instantie met 10, maar toen was de schijf ook al vrij vol.
Denken jullie dat ik met de pc onder mijn arm een nieuwe schijf moet laten installeren bij de computerboer? Moet ik dan een nieuwe 10 aanschaffen? Of kan ik hem naar 7 laten zetten?
Of kan ik hem net zoals bij Vista helemaal opnieuw installeren? Ik zie niet zo gauw die instellingen. Bij delete kom ik in het bios terecht en bij F12 kan ik alleen de opstartvolgorde regelen. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij dit met die pc opnieuw instellen zou doen. Het ligt dus aan de schijf waarschijnlijk dat al die dingen mislukken. Na deze mislukte instelling wilde ik hem naar Windows 10 laten gaan, maar toen ging hij de hele tijd opstarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 07:32   #2
anoniem45394
Guest

Standaard

Als jouw W-10 nu geactiveerd is kun je een schone W-10 downloaden en als ISO op een DVD of USB zetten en die na het vervangen van de Harde Schijf installeren. Jouw licentie is in de BIOS opgeslagen en een schone W10 zal herkent en automatisch geactiveert worden. Wel moet je er op letten de juiste uitvoering van W-10 te downloaden
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 10:11   #3
anoniem38560
Guest

Post Windows 10 installeren

Als je schijf te vol is heb je kans dat niets meer werkt omdat Windows gebruik maakt van een swap bestand (een soort extra geheugen dat word gebruikt om delen van je geheugen tijdelijk naar daar heen te schrijven indien nodig) Het opnieuw installeren van Windows 10 moet geen probleem zijn. Hier voor heb je een USB stick nodig van 4GB of een lege DVD en DVD brander. Je kan Windows 10 op de volgende URL downloaden https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
Hier word ook uitgelegd hoe je de verschillende media moet maken. Als je gaat installeren kan je het beste voor de Home versie kiezen, als je eerder de pro versie had zal het activeren niet lukken maar dan zie je een probleem oplos link en als je die aanklikt word er gezien dat het apparaat eerder van Pro gebruik maakte en je aanbieden om het om te zetten naar Pro. Je moet hierbij er wel voor zorgen dat je PC constant in verbinding staat met het internet. Ook kan je met de installatie media eerst kijken of je de opstart problemen kan verhelpen door op te starten van de DVD of USB je land instellingen te kiezen en als je de knop nu installeren ziet staat er links onder een link deze PC repareren o.z.i.. Als je daar op klikt kom je in een scherm waar je opstart herstel kan kiezen.
Natuurlijk heeft dit allemaal geen zin als je Harddisk kapot is.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 10:28   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Wil een schijfopruiming nog wel?
https://www.seniorweb.nl/artikel/ond...-in-windows-10
Vergeet dat defragmenteren wat er staat.

Zet slaapstand uit indien ingesteld, zet het wisselbestand op een andere partitie of schakel die ook uit en wis de bestanden als admin na een reboot.

Je kunt vanuit windows "de PC opnieuw instellen" gebruiken met behoudt van persoonlijke bestanden.
https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 11:09   #5
anoniem13227
Guest

Standaard

wellicht staat de windows old map er ook nog in?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 13:07   #6
anoniem54435
Guest

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
wellicht staat de windows old map er ook nog in?
Opmerking: Bij de nieuwste Windows 10 Jubileumupdate hebt u maar tien dagen de tijd om deze optie te gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2016, 20:57   #7
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
De schrijf van mijn zit mudvol.
En waarmee zit die schijf dan vol? Windows, zelf geïnstalleerde programma's, foto's, muziek, prullenbak al geleegd, ........

http://www.jam-software.de/treesize_free/?language=EN kan daar inzage in geven.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten