Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 September 2016, 10:51   #1
anoniem42600
Guest

Unhappy Watch dog

Als ik mijn Laptop wil starten krijg ik de volgende meldingen zie bijlage.
Mijn laptop start dan ook niet verder op!
Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kom?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20160929_103739_resized.jpg‎ (86,1 KB, 23x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jetbag : 29 September 2016 om 13:35 Reden: verdere info
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2016, 13:43   #2
anoniem49196
Guest

Standaard

Ik neem aan dat je laptop op dat scherm blijft steken en dat Windows 10 niet opstart?

De schuldige is AVG, maar medewerkers van AVG geven de schuld aan een update van Windows 10...
Je bent lang niet de enige met dit probleem: http://answers.microsoft.com/en-us/w...0abfcd1?auth=1

Ik denk dat je voor de oplossing beter dit topic kunt doorlezen: https://support.avg.com/answers?id=906b0000000D3DIAA0
Het is een lang topic. Scrol daar een flink stuk omlaag naar de reactie van R C op 10 september 2016.
Dit is zijn tekst:
Citaat:
So, I have the same fucking problem for the last 5 days. But I managed to fix it.
Tried a lot of things. Nothing works. And the most annoying thing is that Safe Mode isn't working/not available.
But suddenly I found a way to get into Safe Mode.
* When Watch Dog initialization finished, hold down SHIFT button and hold powerbutton for shutting down the PC.
* KEEP HOLDING THE SHIFT-button and reboot again
* Windows 10 should automatically start in the recovery environment with a message similar to ‘Recovery. It looks like Windows didn't load correctly'.
* Choose for "See advanced repair options"
* In the next menu click on "Advanced options"
* Click on "Startup settings" -> It will ask to restart and will enable/change some Windows settings
* Choose the option "Start up in Safe Mode" (press F5), it will reboot in Safe Mode
* When trying to uninstall AVG in the Settings app it gave me a error.
* Downloaded the tool "AVG remover" and it succesfully removed AVG.
* Reboot and Windows works again.
No more AVG for me...
Hij laat echter in dat topic ook de afbeeldingen van de schermen zien, die je tegenkomt, en die kunnen nuttig voor jou zijn, ook zal zijn zijn vensters wel in het Engels.

R C heeft het over AVG Remover. Dat programma verwijdert AVG. Je kunt het hier downloaden en alvast op een USB stick zetten: http://www.avg.com/nl-nl/utilities

Een andere manier om de laptop op te starten in veilige modus wordt in dat topic gegeven door Shy Tot op 11 september 2016:
Citaat:
Contributor R C has the solution, thanks mate. An alternative way to get into safe mode is to keep powering off while the computer is re-booting, after the 3rd time Windows 10 knows something is up and offers the dialogue that gets you to safe mode and then you can remove AVG completely.
Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2016, 15:38   #3
anoniem42600
Guest

Standaard Laptop hangt weer.

Ik heb de stappen uitgevoerd en dat was gelukt.
Bedankt nog hiervoor!

Echter ik had ipv Avg Avast geïnstalleerd toen werkte het nog.
Daarna kreeg ik weer een updaten van Windows 10 en nu blijft hij weer bij het inloggen hangen maar nu zonder meldingen.
Enig idee wat voor opties er nu nog zijn om mijn Laptop te herstellen?

M.vr.gr.
Jetbag

Ik heb uiteindelijk Avast ook weer kunnen verwijderen middels de topic van Shy.
Hierna werkt ie weer.
Het lijkt er dus op dat zowel Avg als Avast dezelfde problemen hebben met de updaten van Windows.

Laatst gewijzigd door Jetbag : 22 October 2016 om 19:50 Reden: Laptop weer werkend gekregen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2016, 11:03   #4
anoniem49196
Guest

Standaard

Vreemd. Gebruik je nu Windows Defender als antivirus? Die schijnt de laatste tijd wel wat beter geworden te zijn.
Je zou eventueel ook Panda Free antivirus kunnen overwegen: http://www.pandasecurity.com/netherl...ree-antivirus/
Haal dan wel tijdens de installatie de vinkjes weg voor de aangeboden extra's.

Meer info over Panda Free vind je o.a. hier: http://www.gratissoftwaresite.nl/dow...e-virusscanner

Ook maakt Panda reclame - in de interface en via pop-up vensters - voor de betaalde versie van zijn programma.
Maar die reclame kun je makkelijk voorkomen:
Open Panda door een klik op het pictogram in het systeemvak:
In het venster van Panda klik je op de knop met de 3 horizontale streepjes (staat rechtsboven) en dan kies je Instellingen.
Algemeen: scrol helemaal naar beneden en zet Toon Panda-nieuws op OFF.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2016, 18:53   #5
anoniem42600
Guest

Standaard

Hallo porrelaar, bedankt voor je reactie.

Maar nu heb ik al weer enige tijd het probleem dat mijn laptop niet meer opstart maar blijft hangen in het zwarte scherm, met de oplossing van Shy kom ik uiteindelijk weer erin.
Maar daarna wederom hetzelfde probleem.
Mijn vraag blijft hoe krijg ik weer een goed startende laptop terug?

Gr. Jetbag
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2016, 12:34   #6
anoniem49196
Guest

Standaard

Je hebt nu blijkbaar een ander probleem dan eerst.
Hoe ziet dat zwarte scherm eruit? Echt helemaal zwart of zie je nog een melding of een knipperende cursor?

De oplossing van Shy zorgt ervoor dat je opstart in veilige modus. Gewoon opstarten lukt blijkbaar niet.
Probeer eerst om Snel opstarten uit te schakelen: http://acer-nl.custhelp.com/app/answ...snel-opstarten
Dat betekent dat je het vinkje weg moet halen voor Snel opstarten inschakelen. Daarna klikken op Wijzigingen opslaan.

Start daarna de computer opnieuw op en laat weten of die dan normaal doorstart.

Heb je trouwens al een back-up van al je persoonlijke bestanden (denk aan foto's, Word bestanden, video's, e-mail) op een externe harde schijf staan? Dat is zeker aan te bevelen, ook wanneer je nu nog geen problemen zou hebben.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten