Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 October 2015, 15:16   #1
anoniem58223
Guest

Standaard pdf iconen op startscherm windows 10 zwart

Heel vreemd,.... de icoontjes van pdf bestanden (sinds de installatie van windows 10) gaan na opstarten op mijn bureaublad op zwart en alleen het hele kleine rode pdf kenmerkje in het dan zwarte icoontje blijft zichtbaar.
Indien ik op vernieuwen klik komen de pfd iconen weer normaal terug; maar bij het openen van programma's -vaak om het even welk- springen de icoontjes op het bureaublad weer op zwart. Wordt het vernieuwen beu en weet niet 123 een oplossing.......ook het opnieuw installeren van acrobat reader levert niets op....waar moet ik een oplossing zoeken ?.Bug in windows 10 ?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2015, 16:13   #2
anoniem58223
Guest

Standaard Zwarte pictogrammen

Bedankt voor jouw antwoord, maar daar lis ik mijn probleem niet mee op .zwarte pictogrammen.jpg
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2015, 16:25   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad niet nee.

Stel Adobe reader eens als standaard programma in voor de pdf files.
Dat doe je via het Configuratiescherm.
Citaat:
Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’ s\Standaardprogramma’s instellen
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2015, 17:36   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Heb net een vergelijkbaar probleem met icoontje op het Bureaublad gehad, en had succes met het opnieuw opbouwen van de iconcache:

open een opdrachtprompt met Administratieve rechten, en voer (kopieer en plak regel voor regel) de volgende opdrachten in de prompt, en druk na elke regel op Enter.
Zorg eerst dat je werk is opgeslagen vanwege de herstart die door de laatste opdracht wordt veroorzaakt:

Code:
ie4uinit.exe -ClearIconCache
taskkill /IM explorer.exe /F
DEL "%localappdata%\IconCache.db" /A
shutdown /r /f /t 00
Geen van de opdrachten geeft je zichtbare terugkoppeling, tenzij er een fout optreedt.
Na de opdracht 'taskkill explorer' heb je geen taakbalk(en) meer, dus voltooi de volgende twee opdrachten netjes, na de herstart is de Taakbalk weer terug.
Werkt onder Windows 7, 8.x, en 10.

(Een opdrachtprompt met Administratieve rechten open je door CMD in het zoekvak te typen, en als het resultaat CMD.EXE laat zien dan rechtsklik je daarop, en kies je voor "Openen als Administrator")

Bron: http://www.tenforums.com/tutorials/5...dows-10-a.html
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 7 October 2015 om 21:36
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2015, 23:41   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Altijd fijn zo'n Deperado, die weer z'n eigen bericht verwijderd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2015, 00:48   #6
anoniem30973
Guest

Standaard

Om wanhopig van te worden!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2015, 11:30   #7
anoniem58223
Guest

Standaard

Probleem opgelost, start nu bureaublad goed op. Alleen het programma Filemaker Pro zorgt bij het opstarten nog voor zwarte pictogrammen. 1 x vernieuwen en ik kom de rest van de dag door !
Erik bedankt voor de oplossing !
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2015, 11:53   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou dan die specifieke snelkoppelingen helemaal verwijderen (Prullenbak voor eventuele terughaalactie), ook misschien uit je Startmenu, dan nogmaals die iconcache vernieuwen, en dan pas de snelkoppeling weer maken en op je Bureaublad zetten. Zwarte icoontjes is toch niet zo het hoort

Als je onder de Eigenschappen van de snelkoppeling kijkt, wordt (als het icoontje zwart is) daar wel de juiste afbeelding getoond ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 October 2015 om 10:41
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten