Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 January 2015, 10:54   #1
anoniem39832
Guest

Standaard Steeds die foutmelding

Twee jaar geleden heb ik een ASUS K95VJ gekocht. de laatste tijd krijg ik steeds een foutmelding als ik mijn laptop heb opgestart: POWER-DRIVER-STATE-FAILURE compleet met blauw scherm. Waarschijnlijk heeft het met syncronisatieproblemen te maken.
Weet iemand wat ik moet doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2015, 15:01   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb even gezocht en kwam deze site tegen met iemand met hetzelfde probleem: http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...8-048be43bb7c1

Daar leek o.a. AVG een mogelijke veroorzaker.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2015, 19:33   #3
anoniem39832
Guest

Standaard

Ik heb Avast als virusscanner en System Mechanic op mijn laptop.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2015, 22:50   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Kan je die via msconfig tijdelijk uitschakelen in de startup en kijken of dat beter gaat?

Ik las overigens veel zeer negatieve reviews over System Mechanic.
Hier is één de ergste.

Citaat:
213 of 232 people found the following review helpful
1.0 out of 5 stars Beware- You can only use it for 1 year. Iolo has become very deceptive, March 19, 2010
By
W. Hall
This review is from: System Mechanic - Up to 3 PCs (CD-ROM)
I used to love this product and always recommended it to other. But Iolo has become a very deceptive company and product has seriously degraded.

The most upsetting recent addition is Iolos silent change in product licensing. YOU CAN NO LONGER USE THE PRODUCT AFTER 1 YEAR. Really, once you buy the software, you'll notice a box in SM that tells you how many more days before you have to repurchase a license. Really Iolo, you're doing this to your customer. That's too bad.

Now on to my experience (keep in mind, I'm and IT support guy):
- I've spent over 8 hours trying to fix what SM did to my system. I'm not saying it caused serious damage, but it's definitely not very friendly to Windows 7.
- I've spent a couple hours on the phone with Iolo's support and they have me editing my Registry and other really nasty stuff the average person should not be doing.
- After all this, I've learned there is stuff that Iolo is doing in the background that is crashing my computer and the only way around this is to completely remove System Mechanic.

C'mon Iolo, I just wanna run this thing once in awhile to clean up my system. You've totally over complicated it and turned a great product into a nasty one.

Finally, its really hard to find, but by default, Iolo is sending information about your computer to themselves. Its on by default and really hard to find out how to turn it off.

So, my recommendation is look elsewhere. This used to be a great company and great product but they've really turned pretty evil and the product has degraded.
Maar als het niet de oorzaak is en het prog bevalt, lijkt er niets op tegen.

Heb je site van de link ook helemaal doorgelezen?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2015, 23:12   #5
anoniem30973
Guest

Standaard

Tja, even googlen en je ziet dat je niet alleen bent,
https://www.google.nl/#q=Asus+laptop...URE&lr=lang_nl

bijv
http://www.tomshardware.co.uk/answer...us-laptop.html

Laatst gewijzigd door Joman : 12 January 2015 om 23:20
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2015, 23:51   #6
anoniem39832
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Kan je die via msconfig tijdelijk uitschakelen in de startup en kijken of dat beter gaat?

Ik las overigens veel zeer negatieve reviews over System Mechanic.
Hier is één de ergste.

Maar als het niet de oorzaak is en het prog bevalt, lijkt er niets op tegen.

Heb je site van de link ook helemaal doorgelezen?

Niek
Dat heb ik inderdaad, maar SM lijkt me het probleem niet. Bovendien heeft degene die dat bericht schreef Windows 7, terwijl mijn besturingssysteem Windows 8.1 is.
Van tevoren had ik daar nooit last van. Wel heb ik in november ter reparatie mijn laptop naarASUS gestuurd. Ik kreeg hem terug en toen merkte ik dat mijn DVD Rom het niet meer deed. Hij maakt wel een zestonig geluid als ik er op klik, maar open gaat hij niet meer, laat staan dat ik hem gebruiken kan. Wel hoor ik vóór ik het blauwe scherm krijg een geluid alsof er iets opstarten wil , maar niet kan.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2015, 00:10   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Die dvdrom kan je openen met een stukje paperclip in het hele kleine gaatje te stoppen van het dekseltje van de dvd speler. Dan moet tie sowieso open gaan. (maar waarom niet retour asus met een klacht? )
Maar die melding zal daar denk niet mee te maken hebben.
Het zou met de energie instellingen van divers devices te maken kunnen hebben.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2015, 10:55   #8
anoniem13596
Guest

Standaard

Ik heb net als Cybermom een Asus notebook met W8.1, Avast en SystemMechanics .
Bovendien kreeg ik 1-2 maanden geleden spontaan problemen met enkele programma's die ik standaard al jaren gebruik...foutmeldingen, niet opstarten etc.
Ik zal je besparen al mijn pogingen te vermelden om een oplossing te vinden besparen echter bleek uiteindelijk de oorzaak voor 100% zeker bij de grote optionele windows update Kb3000850 te liggen. Na de-installatie via configuratie scherm waren alle problemen opgelost.
Simpel te proberen en als het niet werkt...nou dan update je opnieuw.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2015, 10:58   #9
anoniem39832
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gigobert Bekijk bericht
Ik heb net als Cybermom een Asus notebook met W8.1, Avast en SystemMechanics .
Bovendien kreeg ik 1-2 maanden geleden spontaan problemen met enkele programma's die ik standaard al jaren gebruik...foutmeldingen, niet opstarten etc.
Ik zal je besparen al mijn pogingen te vermelden om een oplossing te vinden besparen echter bleek uiteindelijk de oorzaak voor 100% zeker bij de grote optionele windows update Kb3000850 te liggen. Na de-installatie via configuratie scherm waren alle problemen opgelost.
Simpel te proberen en als het niet werkt...nou dan update je opnieuw.

Hartelijk dank voor de tip Gigobert!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2015, 15:10   #10
anoniem13596
Guest

Standaard

graag gedaan. benieuwd of het soelaas biedt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten