Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 October 2010, 10:15   #1
anoniem45501
Guest

Standaard Is dit té kort door de bocht???

Mijn PC is 'overleden'. Na vele problemen met USB poorten die niet meer werkten, videokaart die niet normaal meer werkt is nu ook de stroomvoorziening kaduuk. Ik heb een andere PC, ongeveer even oud, gekregen van een familielid.
Ik kan die PC helemaal opnieuw opzetten, XP installeren etc., en vervolgens de 'oude' HD uit de 'overleden' PC halen en er in die 'nieuwe' PC erbij zetten, en vervolgens bestanden overhalen. Tijdrovend klusje, dat weet iedereen.

Als ik nu toch schijven ga overzetten, kan ik dan niet de 'oude' opstart HD-schijf gelijk maar als primaire master in die 'nieuwe' PC plaatsen en daarmee starten? Of is dit vragen om problemen en is dit té kort door de bocht denken jullie?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2010, 10:33   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

De hardware is anders, dus je zou Windows dan gaan starten met verkeerde drivers. Dat is inderdaad vragen om problemen.

En als je nu over een OEM-versie van Windows beschikt zit je dan ook nog eens opgescheept met een illegale XP.

Formatteren, installeren en overzetten kost inderdaad veel tijd, maar het is zeker de moeite waard.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2010, 11:04   #3
anoniem45501
Guest

Standaard

Dacht ik ook wel inderdaad. Heb zelf een legale Home XP op DVD/CD liggen.
Ik ga gewoon schone setup uitvoeren. In ieder geval hang ik wel de 'oude' C-schijf (1 partitie 1 schijf had ik) in die 'nieuwe' PC erbij, kan ik van alles nog gemakkelijk overhalen (Mijn Documenten, Outlook gegevens....) Bedankt!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten