Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 January 2010, 17:44   #1
anoniem25569
Guest

Standaard programma van een pc naar andere.

Ik wil een programma dat op mijn oude pc staat en goed werkt, naar mijn nieuwe pc verplaatsen. Nu weet ik dat je van de hele harde schijf een "image"kunt maken. Kan dat ook van een afzonderlijk programma?
Ik ben n.l. mijn legale cd van het programma kwijt, anders zou ik hem natuurlijk opnieuw installeren. Heb alleen nog een backup-cd maar die vraagt naar de oorspr. programma-cd. van de voorgaande versie
Wie heeft hiermee ervaring?http://forum.computeridee.nl/images/...s/confused.gif
Dick. aka "faasco"
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2010, 17:57   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Nee, dat zal niet gaan werken. In geval van een image wordt het register en eventuele bestanden die in de windows-map geplaatst zijn meegenomen naar de nieuwe computer. Als je een programma 'los' naar een andere computer wilt verplaatsen worden dat soort zaken in beginsel niet meegenomen. Tenzij je die natuurlijk handmatig gaat uitvissen, maar dat is veelal ondoenlijk.

Misschien kun je een installatiecd van iemand lenen, waarbij je dan (indien van toepassing) je eigen productcode gebruikt. Die code moet eventueel (afhankelijk van het programma) nog wel op de oude computer terug te vinden zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2010, 18:24   #3
dutch-online
Guest

Wink

easy transfer ??? zet alles over .... Windows uitgesloten
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2010, 11:16   #4
anoniem25569
Guest

Standaard

Probleem nog niet opgelost.