Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 January 2008, 11:31   #1
Konx
Guest

Standaard Webhoster veranderen

Hallo,

Ik heb nu drie websites die ik beheer voor een klant. Deze host ik allemaal bij XXL webhosting. Nu is de service van dit bedrijf goed en ze bieden ook veel functies aan maar is erg prijzig. Er word iets van €80,- euro per jaar betaald voor hosting + domeinnaam.

Nu wil ik naar Webreus switchen. Ik wil dus één account bij webreus nemen en daar drie databases aanmaken en 3 mappen met de websites erin. Ik neem wel drie domeinnamen die ik gewoon door laat linken zodat ik wel drie verschillende websites houd maar dat ik ze host op één account.

Heeft iemand ervaring met het switchen van provider? Hoe gaat dat? En is dit een slim idee?

Want i.p.v. € 240,- euro per jaar kost het in totaal maar € 60,- euro per jaar. Dat scheelt enorm.

Het enige nadeel is dat ik maar één soort e-mail adres kan instellen en dus niet voor iedere site aparte adressen maar als ik gebruik maak van een e-mailformulier dan ziet men dat adres toch niet.

Wat kan ik het beste doen?

Groetjes,
Konx
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2008, 15:31   #2
anoniem28644
Guest

Standaard

Wat is daar allemaal typt is juist en een goeie beslissing. Houd er dan even rekening mee dat je al je bestanden van XXL ff ergens anders opslaat, als je gaat verhuizen worden nl. alle bestanden gewist die dan op de host staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2008, 12:26   #3
anoniem14945
Guest

Standaard

Even over die domeinnamen:

Er zijn hostingbedrijven die de mogelijkheid geven om meerdere domeinnamen aan een pakket te koppelen. Per afzonderlijke domeinnaam kun je dan gebruik maken van zaken als email en subdomeinen, maar de totale hoeveelheid schijfruimte en databases wordt (dynamisch) over de domeinnamen verdeeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2008, 08:44   #4
anoniem29413
Guest

Standaard

Je moet ook zeker rekening houden met eventueel file rechten.
Als je pakketten zoals joomla gebruikt , die via de webserver zelf zijn geinstaleerd.
Dan kan je die backuppen en terug zetten , ( als ook de database ) maar meestal kloppen de file / directory rechten niet meer , omdat deze aangemaakt zijn door het systeem , en dat deze filerechten niet meer gekopieerd worden.
Je kan dan best een joomla cloner ( of voor ander pakket ) gebruiken , of op zoek gaan in de forums van die pakketten , hoe je zo een pakkeet volledig verhuist.

Er zijn inderdaad veel providers die meerdere domeinen toelaten op 1 account
hosting
foxco
Dat zijn er 2 die ik ken , de 1 is al wat flexibler dan de andere kwa opties en kan je zonder probleem dingen bijvragen die niet op de site geplaatst zijn...

Maar er is ook een verschil in prijzen.
Ze zijn ook bereid te helpen met een verhuis van website van een andere server.
ze hebben mij ook geholpen , met het verhuizen van ong. 10 sites.

Ik ben al meerdere keren veranderd van provider.
Je kan providers hebben die heel goed meewerken en helpen , en je hebt er ook die tegenwerken.
Heb zo al eens meegemaakt dat een bepaalde provider de domeinnamen niet wou vrijgeven omdat ik wilde verhuizen ermee...

Laatst gewijzigd door infiltrator : 29 January 2008 om 08:48
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten