Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 November 2007, 11:05   #1
anoniem25569
Guest

Standaard Website met stylesheet

Zijn er nog goeroes onder ons, die goed zijn in css-stylesheets? Al een poos ben ik bezig met een website in elkaar te knopen, waarbij ik de structuur in een stylesheet wil vastleggen. Lukt aardig, maar krijg toch rare dingen. De bedoeling is een site met een Header, links een donkere kolom met bovenin een menu met 6 @ 7 knoppen, 25% van de breedte. Hieronder moet nog wat tekst komen. Rechts een tekstvak 75% van de breedte en onderin een footer van hoogstens 2 regels. Als ik mijn nav-knoppen in de linkerkolom plaats, begint de tekst rechts ter hoogte van onderklant menuknoppen. Waarom niet aan de bovenkant? Wie kan me een schemaatje leveren : Header - nav - content - footer
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2007, 15:11   #2
anoniem27456
Guest

Standaard

Ik kan er behoorlijk mee overweg, en ik wil ook wel een opzetje maken met een xHTML + CSS bestand. Als jij mij een tekeningetje met de layout geeft (in paint ofso) geeft, dan ga ik een opzet maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2007, 11:03   #3
anoniem25569
Guest

Standaard

Bedankt voor het aanbod, dat ik graag accepteer Raymy,
Ik heb je gisteravond per email een plaatje gestuurd. Hoop dat de bedoeling duidelijk is.
Nogmaals bedankt, m.vr.gr. faasco
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2007, 11:14   #4
anoniem25569
Guest

Standaard

Hallo Raymay,
Voordat je een hoop werk doet, kijk even op mijn nieuwe website: http://www.profass.nl Deze heb ik uit allerlei templates van internet in elkaar geflanst. Zelf vind ik het niet onaardig, maar altijd nog voor verbetering vatbaar. Bijvoorbeeld de puntjes voor de navigatieknoppen. Hoe zijn die weg te krijgen.
Wil je e..e.a. eens krititsch bekijken en eventueel commentaar leveren (alleen als je tijd hebt hoor!)
M.vr.gr. Dick van Faassen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2007, 12:56   #5
anoniem27456
Guest

Standaard

Ey, ik heb geen mail ontvangen..?
Over die layout, de bron, opbouw is goed, HTML voor structuur, CSS voor opmaak, dat doe je goed. Hoewel ik denk dat je nog wel wat aan de opmaak kan sleutelen. Kijk eens op http://ww.csszengarden.com/ en laat je inspireren. (rechts designs selecteren). Dan wacht ik nog even met wat maken, dan kan je zelf nog wat proberen (leer je toch het beste van). Als het dan niet lukt zal ik wat gaan maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2007, 19:18   #6
anoniem25569
Guest

Standaard

Hey Raymy,
Bedankt. Vreemd dat je mijn mail niet ontving; hij ging er bij mij echt uit.
Zen Garden heb ik al eens bekeken, beetje moeilijk voor mij. Maar ik blijf proberen. Tot nog toe heb ik al veel sites gemaakt en weer verworpen. De styl van de huidige bevalt me eigenlijk wel, hoewel het ergens wel saai is misschien. Ik zoek er wel iets aardigs bij.
Nogmaals bedankt en als ik in de knoop zit meld ik me wel weer eens.
Prettige zondag en vr.groet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2007, 08:56   #7
anoniem27940
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faasco Bekijk bericht
... maar altijd nog voor verbetering vatbaar. Bijvoorbeeld de puntjes voor de navigatieknoppen. Hoe zijn die weg te krijgen.
M.vr.gr. Dick van Faassen
He Dick,

Probeer dit eens door in het css bestand op te nemen:

ul{
margin: 10 px 30px 10px 10px; (als voorbeeld, je moet ff proberen)
padding 0;
list-style: none;
}

Succes,
Per
  Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2007, 18:27   #8
anoniem27456
Guest

Standaard

ul{
list-style: none;
}
Is al voldoende. Ik zal komend weekend aan de hand van jou huidige website even een layout bouwen, zoals ik het mooi/fijn vind. Wat je daar verder mee doet is helemaal aan jou.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2007, 16:17   #9
anoniem25569
Guest

Standaard

Per en Raymy, bedankt.
Maar het werkt niet. De eerste haalt de puntjes niet weg en de tweede gooit de website uit elkaar. De tekstvakken komen op andere plaatsen. Ik weet ook niet precies onder welk deel van de stylesheet.css ik het moet plaatsen.Voorlopig laat ik het maar even zo, ik vind zelf als dummy mijn site redelijk geslaagd voor het doel dat ik er aan stel.
Raymy bedankt voor het aanbod. Maak er niet te veel werk van. Ik denk dat je je tijd hard nodig hebt voor je eigen site in opbouw.
Nogmaals bedankt en vriendelijke groet, Dick.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten