Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 March 2007, 08:45   #11
dutch-online
Guest

Standaard

In 2004 kreeg ik een gebruikersnaam en wachtwoord voor de elektronische aangifte.
Het woord DigiD hadden ze toen nog niet bedacht.
--------------------------------------------------------------------------------------------

deze werken dus niet meer, je hebt toch gewoon nu een digid toegangsnaam en inlogcode nodig

laat je het door een belasting deskundige doen , omdat je het zelf niet via de computer kunt gaat het vermoedelijk met zijn digid code,s
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2007, 11:14   #12
anoniem22587
Guest

Standaard

Direct bij introductie aangemaakt en sindsdien uitsluitend bij de IB-aangiften gebruikt.
Tot zover vlekkeloos!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2007, 11:58   #13
anoniem18037
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
In 2004 kreeg ik een gebruikersnaam en wachtwoord voor de elektronische aangifte.
Het woord DigiD hadden ze toen nog niet bedacht.
--------------------------------------------------------------------------------------------

deze werken dus niet meer, je hebt toch gewoon nu een digid toegangsnaam en inlogcode nodig

laat je het door een belasting deskundige doen , omdat je het zelf niet via de computer kunt gaat het vermoedelijk met zijn digid code,s
Je moet het wel even goed nakijken want bij mijn schoonvader werkt die dus niet meer
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2007, 13:16   #14
anoniem13576
Guest

Standaard

Ik heb 't net even getest, ik kan nog inloggen met de gebruikersnaam die ik in 2004 kreeg, wachtwoord heb ik vorig jaar eens moeten wijzigen, en die werkt nu ook nog.

IK heb dus geen nieuwe DigiD nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2007, 16:35   #15
anoniem18037
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk bericht
Ik heb 't net even getest, ik kan nog inloggen met de gebruikersnaam die ik in 2004 kreeg, wachtwoord heb ik vorig jaar eens moeten wijzigen, en die werkt nu ook nog.

IK heb dus geen nieuwe DigiD nodig.
En dat is voor je bedrijf?
Want daar heb ik ook geen problemen mee
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 10:44   #16
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
vanaf dit jaar kun je belasting aangifte niet meer zonder digid doen
en zo komen er nog meer zaken dus er zonder kan straks bijna niemand
Dit klopt niet, de belastingdienst is er nog niet uit hoe het nu moet met de mensen die de aangifte doen via een derde (belasting account / bond) daar zou de betreffende persoon dan zijn DigiD moeten achterlaten, als dat gebeurt, dan moet je voor de DigiD een nieuw wachtwoord aanmaken, alleen is er noch een probleem met de mensen die geen computer hebben, de FNV bond is met de belastingdienst in onderhandeling, om voor hun leden, een gezamenlijke DigiD te krijgen (deze is dan alleen voor het invullen van de aangifte)
Als je zelf de aangifte invult, dan is er niets aan de hand, als een ander jou aangifte invult, dan moet deze persoon jou DigiD hebben, en kan (als die dat wil) er misbruik van maken.
Ook heb ik de belastingdienst gebeld, en gevraagd hoe dit zit, met als antwoord, wij zijn bekend met dit probleem, en zijn aan het zoeken naar een oplossing.
In een brief die ik ontvangen heb van de bond, staat dat ik de oude code moet meenemen, dus ga ik er van uit, dat dit jaar nog de oude code gebruikt wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 11:39   #17
dutch-online
Guest

Standaard

was natuurlijk ook wel kortzichtig van de belastingdienst, om er van uit te gaan dat iedereen via de computer aangifte gaat doen, er zijn legio mensen met of zonder computer die het toch gewoon via het papier doen,

ps niet mijn bedoeling om verkeerde info te verstrekken , maar het was meer uit eigen ervaring met digid en ik heb er geen probleem mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 13:02   #18
anoniem13425
Guest

Standaard

Via papier is het probleem ook niet, dat kan nog steeds standaard.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 14:38   #19
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Via papier is het probleem ook niet, dat kan nog steeds standaard.
Klopt, en als dit verdwijnt, is er hopelijk een oplossing gevonden.

Laatst gewijzigd door jan48 : 7 March 2007 om 14:41
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 14:41   #20
anoniem13443
Guest

Standaard

Citaat:
was natuurlijk ook wel kortzichtig van de belastingdienst, om er van uit te gaan dat iedereen via de computer aangifte gaat doen, er zijn legio mensen met of zonder computer die het toch gewoon via het papier doen,

ps niet mijn bedoeling om verkeerde info te verstrekken , maar het was meer uit eigen ervaring met digid en ik heb er geen probleem mee.
Ik heb ook geen probleem met DigiD, als het maar veilig is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten