Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 July 2016, 17:44   #1
anoniem23454
Guest

Standaard Whatsapp End to End Encryptie

Hoi allemaal,

Ik heb reden om aan te nemen dat iemand mijn whatsappberichten hackt of heeft gehackt, waarschijnlijk via zo'n progje die je op internet kunt vinden. Sinds kort maakt Whatsapp gebruik van end to end encryptie waarmee de berichten veilig verstuurd zouden moeten worden. Houdt dit in dat die hack-programmaatjes ook niet meer werken en ik niet meer gehackt word?

Groet.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2016, 17:59   #2
anoniem13227
Guest

Standaard

nee wordt pas versleuteld bij het versturen dus als je bij de mac of luchthaven wat verstuurd zou dat niet uitgelezen kunnen worden als het goed is.
Maar wie toegang heeft tot je toestel kan alles lezen.

Mocht het anders zijn lezen we dat al snel hier
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2016, 22:18   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Op openbare netwerk kan je sowieso altijd uitlezen denk ik, als je het de goede tool gebruikt.
Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was een extensie in Firefox, waarmee je elke toets aanslag van mede gebruikers van het openbare netwerk, kon vastleggen in een log.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2016, 23:46   #4
anoniem35068
Guest

Standaard

Als de datastroom encrypted is kun je er als buitenstaander niets mee, dat is het principe van encryptie. Dan moet je inderdaad toegang hebben tot het apparaat om nog voor de fase dat alles versleuteld wordt mee te 'kijken'.
Hetzelfde principe wordt gebruikt voor VPN. De data wordt versleuteld over een evt. openbaar netwerk verstuurd om te voorkomen dat anderen mee kunnen kjken. Zonder decodeersleutel blijft het abracadabra. Als je de datastroom vastlegt met een tool kun je er nog steeds niets mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2016, 23:59   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Lees deze eens door: http://www.gratissoftware.nu/downloaden/firesheep.php

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2016, 19:19   #6
anoniem23454
Guest

Standaard

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik ben gerustgesteld.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2016, 21:14   #7
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Op openbare netwerk kan je sowieso altijd uitlezen denk ik, als je het de goede tool gebruikt.
Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was een extensie in Firefox, waarmee je elke toets aanslag van mede gebruikers van het openbare netwerk, kon vastleggen in een log.

Niek
Klopt, maar die werken alleen als je dat programma eerst op het apparaat ge´nstalleerd krijgt. Dat kan ˇf via malware, ˇf omdat de gebruiker het er zelf op zet - die extensie van Firefox was bedoeld om als ouder je kinderen mee in de gaten te kunnen houden, of om je partner te kunnen bespioneren.

Je kunt als "Man in the Middle", zoals een "gehackt" wifi punt ook wel genoemd wordt, inderdaad alle verkeer van en naar dat wifi punt onderscheppen, maar zoals al aangegeven is, wordt Whatsapp tegenwoordig niet meer onversleuteld verstuurd. Dan heeft de afluisteraar die data wel, maar omdat hij de decryptiesleutel niet heeft kan hij er alsnog niets mee.
Dat is overigens ook de reden dat steeds meer websites via https lopen, en niet meer via kale http - https is ook versleuteld. Wel zo prettig als je aan het internetbankieren bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2016, 22:43   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Klopt, maar die werken alleen als je dat programma eerst op het apparaat ge´nstalleerd krijgt. Dat kan ˇf via malware, ˇf omdat de gebruiker het er zelf op zet - die extensie van Firefox was bedoeld om als ouder je kinderen mee in de gaten te kunnen houden, of om je partner te kunnen bespioneren.
Even de link doorlezen JohnL want het heeft niets met Malware of andere pc's te maken. Het gaat puur om een tool die vastlegt wat er op het open netwerk gebeurd, waar je zelf ook aan hangt.
Er hoeft dus helemaal niets speciaals op de andere laptops ge´nstalleerd te worden.

Citaat:
Na installatie van Firesheep verschijnt er in de Firefox browser een nieuwe sidebar. Nadat u een connectie heeft gemaakt met een onbeveiligd netwerk klikt u op de knop "Start Capturing". Wanneer andere personen die verbonden zijn met dit netwerk inloggen op een website waarmee Firesheep bekend is worden de naam en foto van die gebruikers in de sidebar weergegeven. Wanneer u dubbelklikt op een persoon logt u in als die gebruiker op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Flickr.
Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 July 2016, 21:13   #9
anoniem23454
Guest

Standaard

Hacken op een onbeveiligd netwerk snap ik nog. Maar Google eens op 'Whatsapp hacken'. Veel hits met progjes om een telefoon te hacken middels het telefoonnummer. Hoe veilig is dat nu?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten