Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 April 2011, 09:14   #1
anoniem25569
Guest

Question Windows 7 install.schijf

Bij nieuwe computers wordt tegenwoordig geen windowsschijf meer geleverd. Het install.prog. staat op de harde schijf.
Hoe maak ik zelf een (her)installatie dvd van windows 7?
Welke bestanden van de systeemschijf heb ik nodig?
Dick. (faasco)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2011, 09:38   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Maak een image backup met paragon backup & recovery.
http://www.paragon-software.com/home...ess/index.html

Zolang je overigens de serial hebt, kun je met elke willekeurige win7 dvd opnieuw installeren. Ook een gekopiëerde.

Je kunt hier ook iso's downloaden (legaal), alleen niet in het Nederlands. Deze zijn naderhand wel volledig om te zetten in de gewenste taal.
http://www.mydigitallife.info/downlo...ownload-links/
http://www.froggie.sk/
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2011, 09:46   #3
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faasco Bekijk bericht
Bij nieuwe computers wordt tegenwoordig geen windowsschijf meer geleverd. Het install.prog. staat op de harde schijf.
Hoe maak ik zelf een (her)installatie dvd van windows 7?
Welke bestanden van de systeemschijf heb ik nodig?
Dick. (faasco)
...............
Vaak geeft de Computerfabrikant bij ingebruikname aan dat je herstel DVD,s kunt [ moet ] maken.

Die optie is meestal aanwezig.

alleen als er geen optische drive [ netbook ] aanwezig is heb je een probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2011, 10:36   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Als je de Computer nieuw uit de doos installeert en opstart dan krijg je de vraag of enkele DVD's klaar wilt houden om herstelschijven te maken voor als het mis mocht gaan.

Helaas word dit door de consument systematisch vergeten men klikt gewoon door alles heen.

Er bij aanschaf om vragen mag ook het is absoluut geen domme vraag(ik zou de PC niet eens kopen als er geen schijven bij zaten.) en mag dus gesteld worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2011, 21:49   #5
anoniem25569
Guest

Standaard

Bedankt voor de adviezen. Ik heb in het begin een herstelschijfI ge,aakt. Ik neem aan dat ik die kan gebruiken voor een herinstallatie.
Vergeet het maar dat je bij een nieuwe pc een extra installatieschiojf krijgt. Die mag je er bij kolp;en.

Dick (faasco)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2011, 22:40   #6
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faasco Bekijk bericht
Bedankt voor de adviezen. Ik heb in het begin een herstelschijfI ge,aakt. Ik neem aan dat ik die kan gebruiken voor een herinstallatie.
Vergeet het maar dat je bij een nieuwe pc een extra installatieschiojf krijgt. Die mag je er bij kolp;en.

Dick (faasco)
Dat ligt er een beetje aan, als je namelijk zelf een systeem in elkaar laat zetten dan moet je ook een OS aangeven of niet kan ook.
Als je evenwel een HP of ander z.g.n. A merk PC koopt dan zit er een installatie partitie op de Computer of je krijgt hem er gewoon bij, hoewel deze in de meeste gevallen dan niet Windows schijf heet maar bijvoorbeeld HP installatie schijf en een HP driver schijf.

In het geval van de installatie Partitie zit er een beschrijving bij hoe en wanneer je een DVD moet plaatsen in het installatie proces om een herstelschijf te maken soms word er zelfs een lege DVD bijgeleverd.

Het probleem is dat de meeste mensen niet lezen en maar door klikken tijdens de installatie om zo snel mogelijk op het internet willen met hun nieuwe Computer en dan krijg je dus de problemen waar TS mee zit.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2011, 17:40   #7
anoniem37763
Guest

Standaard

Mijn HP probook heeft een partitie die HP Tools heet. Dat klinkt voor mij niet als een herstelpartitie. Weet iemand of het dat wel is? En zo ja hoe maak ik dan een herstelschijf daarvan?
Ik heb tijdens het installeren niet de mogelijkheid gekregen om een opstartcd te maken, ik heb er wel op gelet maar dat gebeurde gewoon niet.
Met dat programma hierboven genoemd zou het dus wel kunnen. Maar waar vind ik het serial number?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2011, 17:48   #8
dutch-online
Guest

Standaard

serial

op de onderkant ????

En Herstelpartitie daarmee ga je terug naar de staat af fabriek, meestal met een toetsen code.

Type in het zoekvak boven de startknop herstel dan krijg je de optie herstelschijf maken

Laatst gewijzigd door dutch-online : 14 May 2011 om 17:52
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten