Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 October 2010, 15:19   #41
anoniem42071
Guest

Standaard

SIDE NOTE: moest ergens op een Blog bij reactie geven en dus zo'n 'woordverificatie' invullen. Die dingen worden verdorie steeds moeilijker te lezen voor een (mijn) menselijk oog, pas na 7 pogingen het plaatje te ontleden en over te typen kwam ik er door. Mijn vrouw die mijn gefoeter vanuit de studeerkamer hoorde tot in de woonkamer vertelde mij dat ze ook ineens zo'n verificatie had gekregen bij www.nk.pl, ondanks/na maandenlang automatisch inloggen bij openen www.nk.pl. Ze had na 5 mislukte (onleesbare) verificaties de laptop afgesloten onder het mom van: vermoeide ogen, lekker slapen, morgen overnieuw proberen. Daarna kwam ze er dus niet meer in, geen enkele pc/laptop/notebook meer (alleen notebook via KPN dongel). Zou hier misschien de oorzaak liggen?

Als je dit bij post 1 ook al wist? Ik denk dat gewoon je login geblokkeerd is. Je zou dan wel kunnen pingen, maar niet kunnen inloggen. Kijk of je iemand van die site kunt mailen om het probleem daar op te lossen.
Aan de andere kant...... waarom dan via KPN weer wel. En dan is het weer heel vreemd. Is dat onder een zelfde account naam?

En Ziggo direct op het modem moet gewoon gaan. Modem en pc uit. Modem weer aan en heel rustig (5 min) laten opstarten en daarna de pc aan.
Ik kan me in deze tijd niks meer voorstellen van een crosscable bij Ziggo Erik.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2010, 15:26   #42
anoniem14733
Guest

Standaard

Bij een captcha kan het inderdaad zijn dat je toegang geblokkeerd wordt, maar van een remote reroute naar localhost heb ik nog nooit gehoord. Kan evenwel toch een mogelijkheid zijn. Dat zou kunnen verklaren waarom de trace en de ping wel werkt.
Dan zou de pagina via een proxy echter wel te bezichtigen moeten zijn wat al door mij op pagina 1 geopperd werd om te proberen en waar door Plaintiff op pagina 2 een voorbeeld van werd gegeven waar voor bedankt werd.

Daar is echter verder geen reactie meer op gekomen waardoor ik er van uit ging dat dit geprobeerd was en ook niet werkte. Maar wat ik nu lees doet mij vermoeden dat dit helemaal niet eens geprobeerd is. op die manier kunnen we natuurlijk wel blijven zoeken als tips niet opgevolgd worden en dat is wel erg jammer.

Logisch dat het via KPN wel kan, want dat is via dongle, dus ander ip adres.

Dus ik zou zeggen, blader eens terug naar pagina 2, probeer eens met die proxy en als het daar wel mee werkt dan is het euvel wat mij betreft opgelost want dan is er sprake van een blokkade op de site.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2010, 17:20   #43
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Aan de andere kant...... waarom dan via KPN weer wel. En dan is het weer heel vreemd. Is dat onder een zelfde account naam?
Misschien alleen via IP of MAC van de router ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik kan me in deze tijd niks meer voorstellen van een crosscable bij Ziggo Erik.
Niek
Heb dit ook nooit eerder gelezen, maar... hep net nieuwe UPC aansluiting met Arris modem, en dan ga je lezen hoe dat moet....

"If you are connecting the Modem directly to a computer, or to an Ethernet hub or broadband router with a cross-over switch, ask for Category 5 (CAT5) straight-through cable. If you are connecting the Modem to an Ethernet hub or broadband router without a crossover switch, ask for a Category 5 crossover cable."

en dan kom je in de sectie 'Troubleshooting':
"I’m not getting on the Internet. (Ethernet)

Are you using the right type of Ethernet cable? Use the supplied cable for
direct connection to a computer; use a cross-over cable for connection to a
hub or home router."

Modernere routers hebben auto-sensing voor het kabeltype (auto MDI/MDI-X), of crossover switch, maar blijkbaar oudere niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Bij een captcha kan het inderdaad zijn dat je toegang geblokkeerd wordt, maar van een remote reroute naar localhost heb ik nog nooit gehoord. Kan evenwel toch een mogelijkheid zijn.
Hmm, heb gezocht op de termen 'localhost' i.c.m. 'captcha', maar vind niets op het gebied van bannen.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 12 October 2010 om 17:45
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2010, 02:03   #44
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Hmm, heb gezocht op de termen 'localhost' i.c.m. 'captcha', maar vind niets op het gebied van bannen.
Dat hoeft ook niet perse, daar kun je custom scripts voor schrijven in php, niet zo moeilijk voor iemand met dat soort kennis.
Zoek maar eens op captcha+ban dan kun je genoeg vinden, en als je een ban commando kunt geven kun je ook een redirect maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2010, 09:16   #45
anoniem45402
Guest

Standaard

@Nieke30: "Als je dit bij post 1 ook al wist? " Zoals ik gisteren schreef, ze vertelde me dat pas gisteren (nu -woensdag- dus eergisteren).

@BlackTiger: via proxy werkt wel, zoals ik al schreef op 6 oktober 2010, 19:57 (via www.internettenophetwerk.nl)

@erikdenhouter: blijkbaar heb ik (heel veel) mazzel gehad bij de aanschaf van mijn CAT5 cables, want ik heb toen niet specifiek gevraagd naar cross~ of noncross cables. Ik plugde ze in en ik had verbinding.

VERDER: ik ga mijn pogingen in deze even op een laag pitje zetten, mijn vrouw kan tenslotte nu toch via zo'n proxy op www.nk.pl komen. Ik zal haar wel vragen een mailtje naar 'nasza klasa' te sturen met de vraag of onze IP wordt geblokkeerd/geweigerd (want ik kan alleen benzine en bier bestellen in het Pools) ...

Ik wil jullie alvast allen danken voor de ideeën en suggesties in dit probleem.

regards,
Paul Oosten
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2010, 09:59   #46
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul07 Bekijk bericht
@erikdenhouter: blijkbaar heb ik (heel veel) mazzel gehad bij de aanschaf van mijn CAT5 cables, want ik heb toen niet specifiek gevraagd naar cross~ of noncross cables. Ik plugde ze in en ik had verbinding.
Ik denk dat deze tekst bij een moderne modem dan bedoeld is voor wel hele oude of exotische routers (of hubs). Ik heb die tekst in ieder geval niet geschreven.

Je hebt hopelijk wel gecheckt door beide pluggen naast elkaar te vergelijken, want het is wel jammer dat we nu het effect van de PC direct op de modem niet kunnen zien.

We hopen nog eens te horen wat er nu echt aan de hand is
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2010, 15:57   #47
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zal haar wel vragen een mailtje naar 'nasza klasa' te sturen met de vraag of onze IP wordt geblokkeerd/geweigerd
Dat lijkt me het verstandigst, want met dongle en via proxy lukt het wel, waardoor dus wel duidelijk is dat dit de oorzaak moet zijn.
Succes alvast!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten