Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 October 2010, 14:24   #21
anoniem45402
Guest

Standaard

@erikdenhouter: heb nu via F8 opgestart (wordt gek van die grote resolutie), maar www.nk.pl lukt niet, maar (weer)
"Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op localhost."

Ga nu weer snel uit deze modus want dit is geen aanzicht ...

regards,,
PaulO
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 17:14   #22
anoniem26138
Guest

Standaard

Wil je een opdrachtprompt met administratieve rechten openen (rechtsklik op de koppeling, en kies 'Starten als... Administrator') en daar deze opdracht uitvoeren:
Code:
ping  127.0.0.1  >  c:\ping.txt
en de inhoud van c:\ping.txt laten zien ?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 17:27   #23
anoniem45402
Guest

Standaard

Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:

Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 17:34   #24
anoniem45402
Guest

Standaard

En toch, ik blijf het gevoel houden dat het niet zo zeer in de pc verkeerd gaat. Want deze pc had al meer dan een jaar die site niet meer bezocht, alleen de laptop & netbook van mijn vrouw. Toch kan deze desktop en die van mijn zoon ook niet (meer) www.nk.pl bereiken. Alsof we (IP) inderdaad zijn geblokkeerd of dat er iets in de router misgaat.
(Die kast van Ziggo-kabel, daar kan ik toch niets op veranderen/instellen? Alleen on/off?)

prettig weekend,
PaulO
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 18:40   #25
anoniem26138
Guest

Standaard

Router , dat wilde ik net opperen voor dit feit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul07 Bekijk bericht
.....mijn vrouw krijgt met haar netbookje via een dongel wel contact, doch zelfde netbook aangesloten op bekabeld netwerk alhier zelfde euvel ...
want ik neem aan dat je bedoelde dat dat bedraad en draadloos via hetzelfde netwerk gebeurt.

Citaat:
(Die kast van Ziggo-kabel, daar kan ik toch niets op veranderen/instellen? Alleen on/off?)
Is dat een losse modem ('kast van Ziggo') en losse router ?

Mijn modem kan je resetten met een knop aan de achterkant 10 seconden in te drukken, wat hetzelfde effect heeft als 'Power cycling' (= off en tien seconden later weer on).

Een router kan je meestal resetten met een knop (alle instellingen gaan dan op default) of alleen 'power cycling' wat minder impact heeft, want de instellingen blijven gespaard.
Reset je de router (wat je uiteindelijk zou moeten proberen), dan kan je eerst eens kijken (in je manual, of er op inloggen) of je de configuratie kan saven in een bestand, waardoor je de oude instellingen weer snel terug kan plaatsen.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 9 October 2010 om 19:35
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 20:53   #26
anoniem45402
Guest

Standaard

@erikvanhouter: nee, netwerk alleen bekabeld toegestaan (Ziggo), via de Dongel gebruikt ze KPN netwerk.

Heb nogmaals modem van Ziggo (Arris) gereset (had ik al gedaan na bericht van snelheidstijging 80 -> 120Mbits/sec [bij mij nu 30 Mbit/s]) en tevens gekeken naar de router (Netgear WNDR3700), daar stond idd een update klaar. Ik zie nergens een reset-knop, het woordje 'reset' komt ook nergens voor in the RTFManual of bedoel je fabrieksinstellingen? (heb nu net een backup van de huiddige instellingen gemaakt)

regards,
PaulO
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 22:26   #27
anoniem42071
Guest

Standaard

Yeps... een klein verzonken knopje, naast de plaats waar de voedingshabel in het ding verdwijnt. Als je dat een aantal seconden ingedrukt houdt gaat de router terug naar fabrieksinstellingen. Je draadloze netwerk is dan overigens onbeveiligd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 00:36   #28
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
En toch, ik blijf het gevoel houden dat het niet zo zeer in de pc verkeerd gaat.
Gevoelens stroken niet altijd met de werkelijkheid. De foutmelding laat niets aan onduidelijkheid te wensen over.
Er wordt geroute naar localhost. Aangezien er 1 pc of laptop wel de website kan bereiken, is het geen ip blokkade die naar localhost verwijst.
De router is het dan uiteraard ook niet dus moet het wel lokaalop de machines zijn.

Combofix draaien kan geen kwaad en baat het niet dan schaadt het niet. Maar routers en modems resetten gaat het euvel echt niet oplossen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 08:06   #29
anoniem26138
Guest

Standaard

Deze router toch ?
ftp://downloads.netgear.com/files/WN...SM_28May09.pdf

Reset button zit op de platte onderkant. ergens een derde uit het midden.
Maar zoals Black Tiger zegt, de kans is dan klein dat het dit probleem oplost, want
Citaat:
@erikvanhouter: nee, netwerk alleen bekabeld toegestaan (Ziggo), via de Dongel gebruikt ze KPN netwerk.
'Jammer'...

Wat ik vreemd vind is de melding zelf, namelijk dat de server niet gevonden wordt, en deze specifieke melding komtzover ik Google, bijna alleen voor ALS je een server hebt.
Zou het geen malware kunnen zijn dat je PC als server probeert te gebruiken ? Het kan onzin zijn wat ik nu zeg maar dan hoor ik het wel.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 10 October 2010 om 08:25
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2010, 09:06   #30
anoniem45402
Guest

Standaard

@erikdenhouter: idd, daar staat de knop in de RTFmanual. Blijkbaar was ik gisteren slecht aan het multi-tasken want ik heb naar 'reset' laten zoeken in de NL-versie van de pdf, en daar heet het de 'herstel' knop. De taalpuristen!
OK, ik wacht de middag af, dat gezin uithuizig is, om dan dit even te proberen. Want als nu verbinding FUBAR gaat, dan staan er boze familieleden voor spelletjes, Youtube en andere zaken op m'n vingers te kijken.

Malware? Iets dat onder de radar blijft bij Windows firewall, ESET NOD32 AV, Spybot SD resident, Ad-Aware?

Dan maar ComboFix? Heb dat een paar maanden voor het eerst gedaan, was een maand bezig met feedback en de klacht (langzaame beeldwisselingen) was niet spectaculair verbeterd....

PaulO

SORRY: laatste opmerking ging niet over ComboFix, maar over HijackThis ...

Laatst gewijzigd door Paul07 : 10 October 2010 om 09:13
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten