Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 October 2010, 01:22   #11
anoniem42071
Guest

Standaard

Kijk eens in IE, via "extra" dan "internetopties" en dan tabblad verbindingen. In het witte vak mag niets staan.
Bij de "laninstellingen" mag hooguit een vinkje staan bij: "Instellingen automatisch detecteren".
Van de week een pc met een gelijksoortig probleem. daar stond dat ip gewoon als verbinding in dat wite vak voor "instellingen bel verbinding......" . Oorzaak onbekend.
Ik haalde hem weg en alles werkte weer perfect.
Ik las er nog 1 met zo'n probleem van de week. Het lijkt of één of ander gemeen beestje dat ongevraagd een inbel verbinding aanmaakt op je pc.
Ik weet niet uit m'n hooft waar je in firefox zoiets terug kan vinden.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2010, 08:09   #12
anoniem31476
Guest

Standaard

en als je in-private probeert?
(heeft er wel niks mee te maken maar mischien werkt het )
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2010, 09:26   #13
anoniem45402
Guest

Standaard

Heb voor zekerheid op elk station alle browsers bekeken ...
@ Niekie30: IE - tabblad verbindingen maagdelijk wit, er stonden zelfs geen vinkje inzake LAN
FF: idd zie niet waar ik zelfs de verbinding zou kunnen kiezen.

@DennisD: moest eerst even Googlen om te weten wat die 'in-private' is, heb deze gecontroleerd, nul resultaat.

@BlackTiger: hoe doe ik dat?

BTW - weet niet of het gerelateerd is: zie mail voor me klaarstaan in de MailWasher, maar kan deze niet meer binnenhalen in Outlook (kan ook niet meer verzenden). Het send-receive venster blijft 'ongevinkt' tijdenlang openstaan (geen time-out) en bij afsluiten Outlook lijkt deze wel gesloten maar zie ik OUTLOOK.EXE nog steeds bij actieve processen staan. Dit is sinds ik gisteren de oulook-connector zichzelf -op eigen verzoek- heb laten updaten/upgraden. Bekend probleem?

regards,
(prettig weekend you all)
PaulO
@
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2010, 16:39   #14
anoniem42321
Guest

Standaard

ik ga even verder waar Blacktiger stopte:

Een proxyserver is een server die zich bevindt tussen de computer van een gebruiker en de computer waarop de door de gebruiker gewenste informatie staat. Een voorbeeld van een proxy website is:
https://proxify.co.uk/

of een nederlandse
http://internettenophetwerk.nl/

Probeer het eens via deze omleiding
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2010, 19:57   #15
anoniem45402
Guest

Standaard

@Plaintiff: yep, dat werkt. Dank je alvast.

Ergens heeft mijn vrouw iets verknald, big time. Ze kan nu wel via de proxy verder socializen, maar de oorzaak weten we dus nog steeds niet.

BTW - op haar laptop heeft nu ook FireFox een opstartprobleem, iets met een Chrome add-on (?!), die ik niet ken, en die ik ook niet bij haar add-ons zie staan. heeft ze weer te snel op OK geklikt terwijl ze dat (beter) niet had moeten doen ...

Computers, 40% maintenance, 60 % effectief...

regards,
PaulO
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2010, 22:45   #16
anoniem42321
Guest

Standaard

Wat is het opstart probleem bij firefox precies? Laadt de website traag? Heeft firefox een ander uiterlijk? Zijn de instellingen changed? Etc. Etc.

over die chrome add on, ik neem aan dat je dan een google Chrome add-on bedoeld in je firefox? Zou je deze add-on wat meer kunnen beschrijven, wat er precies veranderd is?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2010, 01:33   #17
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik stelde de vraag of het via een proxy werkte niet voor niets.
Kreeg namelijk het vermoeden dat je ip adres geblokkeerd werd. En dat is vaak wel het geval als via een proxy wel het een en anders blijkt te werken.
Echter strookt dit niet helemaal met de foutmelding die je krijgt.

Ik zou Combofix eens over de pc's laten lopen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul07
Computers, 40% maintenance, 60 % effectief...
Bij ondeskundigen wel ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2010, 07:46   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Voor die site:
via F8 opstarten in 'Veilige modus met netwerkmogelijkheden' en even snel kijken of het dan wel werkt ? (je bent dan onbeveiligd op Internet, dus hou het alleen voor die ene test).

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het dan wel werkt, want te zien aan de melding
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul07 Bekijk bericht
"Firefox kan geen verbinding maken met de server op localhost"
wordt er omgeleid naar localhost, en dat gebeurt op de PC.

Je kan in dat geval via een opdrachtprompt- of 'Uitvoeren' en daar MSCONFIG in te voeren onder de tab 'Opstarten' selectief opstart-items aan- en uitschakelen om de oorzaak te vinden.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 7 October 2010 om 07:57
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2010, 02:18   #19
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
wordt er omgeleid naar localhost, en dat gebeurt op de PC.
Ja, schreef ik ook al in mijn eerste reply, vandaar de tip nu voor Combofix.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2010, 14:09   #20
anoniem45402
Guest

Standaard

@ Plaintiff: De melding was dat de Chrome registratie was mislukt (4x achter elkaar), dan Firefox was open met Add-on scherm open omdat er (blijkbaar) wel een add-on was geïnstalleerd en Firefox dus moest herstarten. Herstart was dan zonder registratiemelding, Add-on open met melding dat 1 nieuwe Add-on was geïnstalleerd. Na afsluiten begon dit alles overnieuw bij opstarten Firefox...
** Inderdaad was op die laptop Firefox niet up-to-date (3.5.6 dacht ik) en thans 3.6.1 en het probleem is weg.

@Erikdenhouter: 'k ga nu ff via F8 opstarten en testen ...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten