Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter
Je haalt denk ik dingen door elkaar. In ieder geval vind ik het verwarrend wat je vertelt
Je zegt dat het de ventilator van de voeding is die niet werkte, maar was dat niet de fan van de processor ? Want alleen die zit aangesloten op het moederbord. Die van de voeding zit IN de voeding aangesloten en kan je dus niet afkoppelen.
En de vraag... heeft je vader een nieuwe voeding gekocht of een nieuwe fan ?
Dat 'de fan' (welke is dat nu ?) even draait als deze aangesloten zit, en daarna de PC uitvalt, kan een sluiting in die fan of een probleem in het regel-circuit op het moederbord zijn.
Of iets verkeerd aangesloten ?
Dit doet mij denken dat je processor-fan dus niet draait en de processor oververhit raakt ?
|
Sorry, ik vind t ook moeilijk om uit te leggen terwijl ik zelf niet precies weet waar ik t over heb
Het gaat echt om de ventilator van de voeding, die van de processor doet t wel. Heb ik het dan over de kabel van de voeding? Maar dan kan de pc toch helemaal niet aan?

De kabel waar ik het over heb, heeft iig een klein wit vierkantje dat aangesloten wordt op het moederbord. (Ik zie nu dat de aansluiting van dat kabeltje net binnen het rondje valt dat ik op het moederbord heb getekend, misschien weten jullie dan wel waar ik t over heb

).
Mijn vader heeft een nieuwe voeding gekocht. En de fan die uitvalt is (volgens mij) wel die van de processor.
Een heel ander punt: op het moederbord zit een rond dingetje

waar draad overheen en doorheen loopt. >>
Dit ding is zwart geworden. Is dan niet gewoon het moederbord stuk? Kan het misschien komen door de nieuwe voeding?
Het gaat niet om oververhitting van de processor, dat heb ik wel vaker gehad. De pc gaat dan in de slaapstand, dit komt vaak door stof. Dat is nu niet het geval, dat is iets wat ik wel zeker weet
Ik weet dat het voor jullie nog moeilijker is om een leek zoals ik te helpen, maar ik waardeer het wel!