Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 April 2019, 20:43   #11
anoniem15124
Guest

Standaard

Heb net in de taakplanner de taken handmatig gestart. Daarna volgde een herstart van de pc....

In msconfig kan ik onder services niets vinden van Norton/Symantec.

In het logboek staat, vlak voor de herstart een "fout". Verdere info daarbij:
Citaat:
Naam van toepassing met fout: NSS.exe, versie: 4.6.1.179, tijdstempel: 0x5c66fe49
Naam van module met fout: NSS.exe, versie: 4.6.1.179, tijdstempel: 0x5c66fe49
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x00032712
Id van proces met fout: 0x27bc
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d4f872fedbeb7e
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe
Pad naar module met fout: C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe
Rapport-id: 7b5d5899-0fa9-4a49-80f4-9d920eccb780
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 21 April 2019 om 20:45
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 21:51   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

En we kunnen aannemen dat dit niet bestaat:
C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe
Raar eigenlijk, want de fout komt zeker in DIE module voor, dus hij bestaat.....
Staat de map niet verborgen ?
Schijf afzoeken op NSS ?

Geen services in msconfig herkend, maar ook geen programma's onder de tab 'Opstarten' ? Iets met NSS waarschijnlijk ?
Veel werk, maar je kan al die (niet-MS) programma's uitschakelen, dan de taak verwijderen, en opnieuw opstarten om te zien of de taak weer terug komt.

Kan je van die taak of taken de opdracht neerzetten, dat wat er onder de tab 'Acties' staat ? (Ik neem aan de aanroep van die C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe )

Als je de taakplanner start voor het verwijderen van de taak, probeer dat dan in een box voor 'Uitvoeren', en dan als Administrator, met de opdracht taskschd.msc

Mocht je willen zoeken in het register, gebruik dan eens alleen de term NSS of Norton Security Scan.

Je hebt met de vermelding van de fout wel een handvat om Symantic verder te benaderen.

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 April 2019 om 21:59
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 22:41   #13
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
En we kunnen aannemen dat dit niet bestaat:
C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe
Raar eigenlijk, want de fout komt zeker in DIE module voor, dus hij bestaat.....
Staat de map niet verborgen ?
Schijf afzoeken op NSS ?
Heb (standaard) alle mappen zichtbaar. Zie daar geen map Norton Security Scan.
Heb net, met Ultrasearch, nog wel een nieuwe zoektocht gedaan op Norton. Bleken her en der nog wat mappen te bestaan. Deze hernoemt door er een _ voor te zetten. Heb nog niet gecheckt wat dit oplevert.

Citaat:
Geen services in msconfig herkend, maar ook geen programma's onder de tab 'Opstarten' ? Iets met NSS waarschijnlijk ?
Veel werk, maar je kan al die (niet-MS) programma's uitschakelen, dan de taak verwijderen, en opnieuw opstarten om te zien of de taak weer terug komt.
Onder windows10 wordt verwezen naar het taakbeheer voor het opstarten. Daar staan vijf programma's. Niets wat op Norton lijkt.

Citaat:
Kan je van die taak of taken de opdracht neerzetten, dat wat er onder de tab 'Acties' staat ? (Ik neem aan de aanroep van die C:\Program Files (x86)\Norton Security Scan\Engine\4.6.1.179\NSS.exe )
Heb na het opstarten de twee taken verwijderd. Zal straks nog een keer kijken.

Citaat:
Als je de taakplanner start voor het verwijderen van de taak, probeer dat dan in een box voor 'Uitvoeren', en dan als Administrator, met de opdracht taskschd.msc
Heb de taakplanner als 'administrator' gestart. Geen verschil.

Citaat:
Mocht je willen zoeken in het register, gebruik dan eens alleen de term NSS of Norton Security Scan.
Kom in het register wat Norton tegen. Maar kan ik dat zonder problemen verwijderen / aanpassen?

Citaat:
Je hebt met de vermelding van de fout wel een handvat om Symantic verder te benaderen.
Daarmee heb ik ze benaderd. Ze hebben toen handmatig die twee taken verwijderd, een aantal tijdelijke mappen geschoond en daarmee zou het klaar moeten zijn.... Niet dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 22:53   #14
anoniem15124
Guest

Standaard

Net nog een snelle herstart gedaan.
Tot mijn verbazing én blijdschap, staat de twee taken nu niet meer in het rijtje.
Zou het door het hernoemen van de mappen (kunnen) komen?

Morgen (of zo) nog maar eens controleren, na een frisse start (van mij en de pc).
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2019, 23:19   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Dan mogen we dat even afwachten.
Misschien toch dat starten van de Taakplanner als Administrator ? Ik kan je volgorde van handelen daarin niet zien.

Zo maar even een gedachte:
Windows 10 heeft een snelstartfunctie waarmee na afsluiten een deel van de kernel in een bestand geschreven wordt, waarna bij de opstart dit bestand ingelezen wordt en hiermee de boot wordt versneld. Hiermee wordt alleen niet echt afgesloten en vanaf nul opgestart....
Wil je zorgen dat Windows 10 een keer écht afsluit (zodat je zeker bent over het gevolg na het verwijderen van die taken), dan kan je shift ingedrukt houden terwijl je op 'Afsluiten' klikt.

https://www.clickx.be/tips/172007/ze...eens-echt-uit/

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 21 April 2019 om 23:25
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2019, 11:08   #16
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Tot mijn verbazing én blijdschap, staat de twee taken nu niet meer in het rijtje.
Zou het door het hernoemen van de mappen (kunnen) komen?
Als ze in een AppData submap stonden heb je daar wel eens kans op.

Wanneer ik zo tijdelijk iets probeer uit te schakelen gebruik ik het liefst mijn initialen en datum die ik er voor plaats, zodat ik in de toekomst weet dat ik dat gedaan heb, b.v. edh_220419_ zodat ik alleen op edh_ hoef te zoeken om mijn wijziging terug te vinden.
Kan je ook op sleutels in het register toepassen. Als jij alles van Norton hebt verwijderd, maar je komt nog een verwijzing in je register naar b.v. een .exe tegen, dan kan je dat naar mijn idee simpel zo hernoemen om het te testen.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 22 April 2019 om 11:22
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2019, 17:35   #17
anoniem15124
Guest

Standaard

Gisteren een dagje 'offline'.
Net gecontroleerd en na het opstarten zijn de twee taken nog steeds weg

De mapnamen die ik heb aangepast, stonden niet in AppData.

Dank voor je tip over hoe jij hernoemt.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 23 April 2019 om 17:37
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2019, 21:50   #18
anoniem26138
Guest

Standaard

Goed zo, we horen verder als het nog fout gaat, voor nu lijkt het gepiept
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave