Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Homepageclub

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 January 2012, 14:22   #1
anoniem52729
Guest

Standaard Meest voorkomende computerproblemen?

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik heel druk bezig met mijn website, op 1 maart is de release. Naast uitleg over de installatie van Windows 7, wil ik ook een (gote) lijst maken met computerproblemen waar veel mensen tegenaan lopen.

Wat zien jullie om je heen bij gebruikers? Welke problemen heb je zelf gehad? Wat was de oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2012, 14:37   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou zeggen: blader eens in het forum Davey.
En anders....... heb je een jaar of 5 de tijd? Dan zal ik proberen het één en ander uit te typen.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 9 January 2012 om 19:22 Reden: taal"vautje"
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2012, 15:13   #3
anoniem13425
Guest

Standaard

Kom ook wel eens het één en ander tegen en google dan op een probleem. Heel vaak staat daar een oplossing, soms weet men het hier.
Probleem met gecompliceerde problemen is vaak dat de topics (want vaak vind je oplossingen op fora) meestal in het Engels zijn, wat natuurlijk wel de voertaal is, maar het er niet gemakkelijker op maakt om één en ander te begrijpen.
Gat in de markt: op Engelstalige fora kijken wat er zoal voorbij komt en dat vertalen naar Nederlands.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2012, 22:45   #4
anoniem46701
Guest

Standaard

tip: een lijst met computerproblemen kan natuurlijk troost geven (de lezer is kennelijk niet de enige met dat probleem) maar een lijst met oplossingen, dát zou pas een hit wezen.......
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 18:36   #5
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik zou zeggen: blader eens in de forum Davey.
En anders....... heb je een jaar of 5 de tijd? Dan zal ik proberen het één en ander uit te typen.

Niek
Nee, ik bedoel eigenlijk problemen die jij bijvoorbeeld het meest tegenkomt. Wat zijn de laatste 5 problemen die je laatst tegengekomen bent bijvoorbeeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 18:37   #6
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falstring Bekijk bericht
tip: een lijst met computerproblemen kan natuurlijk troost geven (de lezer is kennelijk niet de enige met dat probleem) maar een lijst met oplossingen, dát zou pas een hit wezen.......
Dat doe ik ook
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 19:20   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davey Bekijk bericht
Nee, ik bedoel eigenlijk problemen die jij bijvoorbeeld het meest tegenkomt. Wat zijn de laatste 5 problemen die je laatst tegengekomen bent bijvoorbeeld?
Hmmm de laatste 5, dan wordt het ééntonig, want het vaakst voorkomend is toch gewoon een frisse install van Windows. Maar goed:
1) Kapotte harde schijven, waardoor vreemde foutmeldingen voorkomen.
2) Laptop gaat elke 5 min uit. Koelfan cpu van laptop staat vast in het stof.
3) Pc gaat elke ongeveer 30 minuten uit. Een bios update (die specifiek dat probleem oploste) erop gezet. Aan de pc was al 6 maanden gesleuteld door 3 verschillende bedrijven wat totaal ongeveer 220 euro kostte.
4) Verbindings problemen en netwerk beveiliging, ook wel leuk om daarover iets op je site te zetten misschien.
5) (Verzameling) Videokaarten vervangen die stuk zijn. Memory uitbreiden. Nieuwe laptops klaarmaken voor gebruik. Data overzetten van oude naar nieuwe laptop, inclusief e-mail etc etc. Moederborden vervangen. Kapot adapter contact van Acer laptops op het moederbord vervangen. Bios batterij laptop vervangen etc. etc.....

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 21:13   #8
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Hmmm de laatste 5, dan wordt het ééntonig, want het vaakst voorkomend is toch gewoon een frisse install van Windows. Maar goed:
1) Kapotte harde schijven, waardoor vreemde foutmeldingen voorkomen.
2) Laptop gaat elke 5 min uit. Koelfan cpu van laptop staat vast in het stof.
3) Pc gaat elke ongeveer 30 minuten uit. Een bios update (die specifiek dat probleem oploste) erop gezet. Aan de pc was al 6 maanden gesleuteld door 3 verschillende bedrijven wat totaal ongeveer 220 euro kostte.
4) Verbindings problemen en netwerk beveiliging, ook wel leuk om daarover iets op je site te zetten misschien.
5) (Verzameling) Videokaarten vervangen die stuk zijn. Memory uitbreiden. Nieuwe laptops klaarmaken voor gebruik. Data overzetten van oude naar nieuwe laptop, inclusief e-mail etc etc. Moederborden vervangen. Kapot adapter contact van Acer laptops op het moederbord vervangen. Bios batterij laptop vervangen etc. etc.....

Niek
Dankje meer veel voorkomende problemen zijn welkom!

Dit is het resultaat tot nu toe, overigens: http://tinyurl.com/78lpzvm
Heb er even een tiny van gemaakt, ik wil niet geïndexeerd worden. Wat vinden jullie goed en wat kan verbeterd worden?

Edit: het installatiegedeelte van Windows 7 is bijna klaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 23:03   #9
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjoekse Bekijk bericht
Hmm , het is er eigelijk maar 1 .

Dat dacht ik ook al toen ik zijn eerste bericht zag.

Denkt hij nu echt dat er ook maar iemand op zo'n site zit te wachten .
In ieder geval niemand die wel eens op het cid forum kwam .
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2012, 23:14   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Kom op jongens. Het is een positief streven om anderen te helpen. Davey heeft iets leuks te doen (en is bovendien van de straat.)
En ik moet eerlijk zeggen: Wat meer duidelijke sites in het Nederlands zorgen er ook voor dat de oudere generatie wat meer kan lezen over zijn of haar probleem in zijn/haar "moerstaal".
Dus laten we er een beetje volwassen mee omgaan, of niets tikken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten