Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 November 2011, 14:54   #1
anoniem52729
Guest

Standaard AMD driver foutmelding

Arch..! Ik wordt er helemaal misselijk van. Na ongeveer een half uur gebruik krijg ik de systeemmelding ''Beeldschermstuurprogramma AMD Driver reageert niet meer en is hersteld.''.

Eerst ging ik uit van een onschuldige systeemfout. Drivers opnieuw geïnstalleerd - weer die melding. Zelfs na een complete herinstallatie met de nieuwste drivers blijf ik meermaals per dag de melding houden.

Eerst ging ik uit van oververhitting, maar er staat dat de temperatuur van de GPU in orde is.

Wat zou het kunnen zijn?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Knipsel.jpg‎ (20,8 KB, 22x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 16:23   #2
anoniem13227
Guest

Standaard

al eens gekeken of er conflicten zijn met de drivers?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 16:33   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Zie ik het nu goed? Is je HD voor 93% vol????
Dat mag maximaal 85% zijn, anders gaat Windows problemen krijgen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 16:35   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Probeer eens een uurtje te werken terwijl de netwerkadapter uitgeschakeld staat in apparaatbeheer of via een rechtsklik op het netwerk icoontje (weer inschakelen alleen via apparaatbeheer).

De grafische adapter en netwerkadapter delen vaak bronnen, en als één van de twee een probleem heeft kan je kijken of de andere het veroorzaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Is je HD voor 93% vol????
Dat mag maximaal 85% zijn, anders gaat Windows problemen krijgen.
Ah, knap gezien.... al denk ik dat je dan niet zo'n melding krijgt, maar een beetje ruimte vrijmaken kan geen kwaad.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 16:56   #5
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Probeer eens een uurtje te werken terwijl de netwerkadapter uitgeschakeld staat in apparaatbeheer of via een rechtsklik op het netwerk icoontje (weer inschakelen alleen via apparaatbeheer).

De grafische adapter en netwerkadapter delen vaak bronnen, en als één van de twee een probleem heeft kan je kijken of de andere het veroorzaakt.

Ah, knap gezien.... al denk ik dat je dan niet zo'n melding krijgt, maar een beetje ruimte vrijmaken kan geen kwaad.
Hmm, ik zal het even proberen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit de bron van het probleem is. Zou het geen kapotte GPU zijn?

en Niek, de harde schijf was toevallig vanmiddag even 93% vol. Normaal gesproken is dit maximaal 70%. Maar dit kan natuurlijk niet de bron van deze meldingen zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 19:20   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davey Bekijk bericht
Zelfs na een complete herinstallatie met de nieuwste drivers blijf ik meermaals per dag de melding houden.
Sorry, dit drong niet goed tot me door... Dus een herinstallatie van Windows ?

Wat moet je doen nadat de fout is opgetreden om de boel weer draaiend te hebben ? En komt de melding dan sneller ?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 21:19   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davey Bekijk bericht
en Niek, de harde schijf was toevallig vanmiddag even 93% vol. Normaal gesproken is dit maximaal 70%. Maar dit kan natuurlijk niet de bron van deze meldingen zijn.
Oke.... Als het even was. Maar stel dat Windows aan het swappen is en op dat moment wil AMD iets wegschrijven en het lukt niet.
Het gaat er mij vaak bij zulke meldingen om, om "mogelijke" oorzaken uit te sluiten. Als de hd nu weer op 70% zit en de meldingen zijn er nog, is dat dus niet de oorzaak.
Kan je geen stresstest doen met je videokaart?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 21:36   #8
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Sorry, dit drong niet goed tot me door... Dus een herinstallatie van Windows ?

Wat moet je doen nadat de fout is opgetreden om de boel weer draaiend te hebben ? En komt de melding dan sneller ?
De driver doet zichzelf herstellen zodat ik weer kan door''werken''. Maar nee, de melding komt niet sneller terug.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 21:39   #9
anoniem52729
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Oke.... Als het even was. Maar stel dat Windows aan het swappen is en op dat moment wil AMD iets wegschrijven en het lukt niet.
Het gaat er mij vaak bij zulke meldingen om, om "mogelijke" oorzaken uit te sluiten. Als de hd nu weer op 70% zit en de meldingen zijn er nog, is dat dus niet de oorzaak.
Kan je geen stresstest doen met je videokaart?

Niek
Daar heb ik al aan zitten denken, maar ik ken eerlijk gezegd geen programma's de ik hiervoor kan gebruiken.

Overigens heb ik net Windows 7 opnieuw geinstalleerd, en heb de ATI driver even apart geinstalleerd. Morgen doe ik even een BIOS update. Even kijken of de melding dan nog steeds verschijnt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2011, 21:56   #10
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
ik ken eerlijk gezegd geen programma's
Kijk eens naar HeavyLoad - http://www.jam-software.com/heavyload/

Zie ook FurMark 1.9.1 - GPU Stress Test : http://www.geeks3d.com/20110628/furm...s-card-opengl/

Laatst gewijzigd door ricky1 : 27 November 2011 om 22:14
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten