Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum informatie en mededelingen

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 May 2010, 17:44   #11
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modje Bekijk bericht
Maar wat is het bezwaar om dit forum een provider mailadres te gebruiken? Je kan het hier zo instellen dat het niet te zien is voor anderen, dus zie ik het probleem niet zo.
Steeds meer mensen hebben geen adres van hun provider. Da's bij providerwissel namelijk erg irritant, omdat je dan iedereen weer een adreswijziging moet doorgeven; niet te vergeten alle websites waar je geregistreerd bent, omdat je anders je wachtwoord niet meer kunt opvragen...

Zo heb ik zelf ook geen adres bij m'n provider. Maar ik heb dan wel weer een eigen domein, dus voor mij is het niet bepaald problematisch. Ook omdat ik al geregistreerd ben...

Maar de maatregel is zonder meer begrijpelijk, maar ik verwacht wel dat een aantal mensen een ander forum zullen zoeken omdat ze niet door de registratie komen. Ieder nadeel heb ze voordeel...
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2010, 17:59   #12
dutch-online
Guest

Wink

Je hebt bijna altijd een mail adres van je provider ??? Of je er gebruik van maakt

Maar inderdaad , dat wordt meestal niet voor het aanmelden bij wat dan ook [ forums ] gebruikt, doe ik ook niet.
Die houd ik Prive.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2010, 23:27   #13
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben jarenlang op het forum hotmail geblokkeerd, dat kost je wel gebruikers maar daar is mee te leven. Gmail ook blokkeren lijkt me minder goed.
Bij mijn weten krijg je bij Gmail niet zo onbeperkt veel accounts als bij hotmail of is dat tegenwoordig anders?
Als je daarmee begint kun je trouwens het beste ook meteen yahoo.com en yahoo.co.uk blokkeren want dan gaat de wind uit die hoek waaien.

Er zijn echter andere methodes te gebruiken die beter zijn dan blokkades, bijvoorbeeld zeer goede captcha gecombineerd met een geheime vraag (kun je zelf maken) en dan ook nog gecombineerd met email verificatie.
Zo werken wij nu de laatste jaren en er is bijna geen spammer meer die er door komt of hij moet handmatig echt inloggen helemaal en da's voor spammers minder interessant.

Mocht het er eentje lukken hebben we daar weer een "one touch clean and ban" tool voor. Met 2 klikken is de gebruiker gebanned en al zijn berichten en pm's gewist.
Van alle spammers die zich aanmelden maar vervolgens niet door de verificatie komen worden de accounts automatisch na 7 dagen gewist. Op die manier loopt de database niet vol met ongebruikte accounts.

Lijkt me beter dan alle hotmail en gmail adressen te blokkeren.

Een beetje admin moet dat zonder problemen eenvoudig voor elkaar kunnen krijgen, daar bestaan kant en klare mods voor.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2010, 06:59   #14
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Ondanks die blacklist voor hotmail/gmail blijkt er vanochtend een spammer in geslaagd om 25 topics te starten

Misschien is dat idee van BT dan een beter optie?
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2010, 12:15   #15
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds een paar dagen heb ik Hotmail en Gmail ook op de blacklist gezet waarmee geregistreerd kan worden. Dit om de enorme berg spammers tegen te gaan.
Zij kwamen meestal binnen met dit soort adressen. Spijtig voor de mensen die willen registreren met deze adressen en geen kwade bedoelingen hebben maar het is niet anders.
Je kunt altijd registreren met mailadres van je eigen provider.

Ik heb ook enkel gmail.
Bij de adsl zit waarschijnlijk wel een email account maar is nooit gebruikt hier.
reden is ook dat wanneer je overstapt je het provider adres kwijt bent immers.
Wanneer er geen gmail geaccepteerd wordt laat ik de registratie waaien.

owh grappig ik zie dat ik hier nog een planet adres heb maar dat bestaat al 5 jaar niet meer. Kan het nu waarschijnlijk ook niet veranderen in een huidige

Laatst gewijzigd door Aladin : 27 May 2010 om 12:19
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2010, 14:31   #16
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer er geen gmail geaccepteerd wordt laat ik de registratie waaien.
De maatregel treft alleen nieuwe gebruikers dus mensen die zich komen registreren. En mensen die hun email adres zouden willen wijzigen naar Gmail of hotmail.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2010, 16:39   #17
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ik zou met email verificatie gaan werken, zoals Black Tiger het beschrijft. Dan maak je ze het toch wat lastiger die spammers.
Oud 27 May 2010, 17:16   #18
tuin

tuin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
De maatregel treft alleen nieuwe gebruikers dus mensen die zich komen registreren. En mensen die hun email adres zouden willen wijzigen naar Gmail of hotmail.
Hij laat gewoon weten dat dit forum vele 'klanten' mis zal lopen.
Is overtuigender waneer het bericht van meer dan een persoon komt.
tuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2010, 19:47   #19
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeeChee Bekijk bericht
Poeh, dat is toch wel een flinke hap uit de gemeenschap! Desondanks snap ik de maatregel wel.
Ja, dit is nog meer toegeven aan hoe men van buitenaf een forum 'kneedt' (of kan kneden). Je laat een partij spammers los, en een forum beperkt zich hierna.

Niet erg gezond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
....
Een beetje admin moet dat zonder problemen eenvoudig voor elkaar kunnen krijgen, daar bestaan kant en klare mods voor.
Ik geloof dat op dat gebied Computeridee niet zo snel is.... gezien de laatste forum-update welke ook halverwege is blijven hangen in een middel~versie van Engels-Nederlandse alliantie

Citaat:
Maar wat is het bezwaar om dit forum een provider mailadres te gebruiken? Je kan het hier zo instellen dat het niet te zien is voor anderen, dus zie ik het probleem niet zo.
Ik gebruik b.v. een gedeelde verbinding, en heb daarmee geen mailadres van 'mijn' provider...

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 27 May 2010 om 19:57
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2010, 07:27   #20
dutch-online
Guest

Question

middel~versie van Engels-Nederlandse alliantie .

Ik zie denk ik zelfs wat vlaamse vertalingen in het forum.???
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten