Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 March 2013, 15:40   #81
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ach als je HDTune http://www.hdtune.com/ nu download (free trail) en je doet via het vierde tabblad een volledige errorscan, dan weet je het. Dan zie je ook gelijk hoe groot de HD bruto is Antoinet.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2013, 17:05   #82
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Een fout typen is menselijk, maar daarom kan ik het voor de duidelijkheid vragen of dat ook zo gebeurd is. Het is een feit dat van waar ik- of wij zitten ik- of wij niet kunnen zien wat jij ziet

Wat ik probeerde was het aanreiken van een paar methoden om voor jou zelf te checken of je op de juiste partitie aan het werk bent, want dat is cruciaal.... Ik wilde je niet alle resultaten laten uittypen

Nu ik het resultaat van de DIR opdracht zie, begrijp ik het beter, maar het is al te laat om van die tweede partitie nog iets te redden, er is opnieuw gepartitioneerd.
* X:\sources is de CDrom drive van waaruit jij een 'command prompt' (opdrachtprompt, dat DOS-achtige venster) hebt gestart vanaf de installatieschijf. (Ik had je hier al om gevraagd van waaruit je die had gestart want ik las nergens of je nog een startende Windows had van waaruit dat ook mogelijk is).
* C:\ was een vreemde partitie, maar NIET de oude W 7 systeempartitie, daarvoor is 200 mB veel te weinig, laat staan als er ook nog 169 mB van vrij is.

Dan heb ik wel als conclusie dat de chkdsk opdracht welke je op C: hebt uitgevoerd niet je systeempartitie heeft gecontroleerd.
Welke stationsletter je wel daarvoor had moeten invullen.... nou daar probeerde ik met al die opdrachten DIR [stationsletter] dus achter te komen, of eigenlijk jou daar achter te laten komen door je de map 'Program Files' te laten vinden op een station.

Waarschijnlijk had het de tweede partitie geweest, maar die had andere problemen waardoor het niet één twee drie uit te lezen was, die had je met testdisk op een opstartbare schijf moeten proberen te repareren. De partitietabel van de hele schijf was misschien corrupt, en testdisk kan die met een backup van de partitietabel (welke ook op die schijf staat) vergelijken, en die eventueel terugplaatsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoinet Bekijk bericht

Ik werk nu op Windows 8 kan websites enzo bereiken dus ja ik denk dat de C schijf gewoon oké is (en was)
Ik denk dus dat je oude systeem partitie (je C: is dat onder een geïnstalleerd Windows) die tweede partitie was die niet goed herkend werd. En ook nooit gescant is met chkdsk.
Stationsletters verschillen heel vaak tussen het WindowsRE (Recovery Environment) en een geïnstalleerd Windows. Ofwel C: onder Windows is vaak niet C: vanaf een opstartbare herstelschijf.

Die systeempartitie die je nu ingericht hebt (en ook de rest van de schijf, hoe je die ook indeelt) moet je echt stevig checken, want de fout die dit alles veroorzaakt heeft is onbekend, en dat Windows 8 nu draait zegt niets.... Bij installatie is waarschijnlijk een snel format gebruikt waarbij niks van de toestand van de schijf bekend wordt. Als er een fout zit in een nog ongebruikt stuk (of ongebruikt bestand...) dan hangt het alsnog.
Dus HDtune inderdaad, en alle partities checken.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 31 March 2013 om 17:21
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2013, 19:07   #83
Antoinet

Standaard

Mmmm nee Eric naast je vragen was je al snel met je veroordeling
Citaat:
Je hebt al wat problemen om de juiste schijfletters en partities op een rijtje te houden
Wat ik dan weer wat minder vond.
Tevens heb ik wel degelijk aangegeven dat ik met Hirens boot CD een Windows Xp kan opstarten, misschien had je daar over heen gelezen? (zie reactie #18,#47,#56)
En
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Het is een feit dat van waar ik- of wij zitten ik- of wij niet kunnen zien wat jij ziet
daarom nam ik dus de moeite om e.e.a. over te typen.
Aan de andere kant was ik in het eerste weekend erop gebrand om W8 weer aan de praat te krijgen en heb lange uren gemaakt, daarna had ik er genoeg van en had geen zin meer om met Eric zijn vragen verder te gaan.

Affin Eric en Niek hartelijk dank voor jullie inzet. HD Tune is nu bezig met een deep-scan (hij ziet inderdaad 160GB) en zodra de test is afgerond geef ik feed-back.
Antoinet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2013, 20:01   #84
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Het was op geen enkele manier een veroordeling ? Dit soort dingen zijn hoogst verwarrend als je niet de partitie juist kan benoemen.

Check elke byte op die schijf, dat was en is even mijn laatste tip. Iets wat je denk ik al wist in je eigen openingsbericht trouwens
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 April 2013 om 19:14 Reden: Zinloos...
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2013, 20:24   #85
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

160 GB dan zou ik de schijf ook niet delen .
Voor veel grote bestanden toch een externe harddisk gebruiken ,want met Film e.d. gaat het snel vol lopen.

Want netto ruimte heb je dus geen 160 GB, maar vermoedelijk ergens tussen de 130 en 140 GB.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2013, 11:42   #86
Antoinet

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ach als je HDTune http://www.hdtune.com/ nu download (free trail) en je doet via het vierde tabblad een volledige errorscan, dan weet je het. Dan zie je ook gelijk hoe groot de HD bruto is Antoinet.

Niek
Hoi Niek,

de 160GB harde schijf is volledig gecontroleerd (Error scan) en hij is volledig Ok!
Met jouw Recuva tip uit het andere topic kan ik eigenlijk alle data terugzetten, maar omdat het vooral films zijn is dat verder niet zo interessant.

Wederom bedankt voor je tips en ondersteuning! 2 uit 2 geslaagd !

Naschrift;
Betreft de melding over de locked C drive, is de weg om de sectie te deleten en/of te formateren de oplossing die ik veel tegen kwam op het internet. Volgens mij is het een serieus probleem van W8 en daarom doe ik voorlopig maar geen update's.
Oud 1 April 2013, 11:58   #87
Desperado

Arrow

Updaten doet W8 automatisch .
Oud 1 April 2013, 12:04   #88
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

De mooiste en beste weg is alle partities in het W8 installatie menu te verwijderen tijdens de installatie van W8.
Daarna maak je 1 partitie aan met een gewenste grootte en zet daar W8 op. Het overige deel van de harde schijf, kan je later binnen W8 formatteren
en in gebruik nemen.

Ik weet niet of de "locked drive" vaak voorkomt.
Weetje, als je zoekt op google met de juiste termen, kom je vaak veel dezelfde problemen tegen.

Voorbeeld: Toshiba is één van de betere merken laptops. Als ik bij google intik "Toshiba stuk" vindt Google 624.000 sites waar dat vermeld wordt. Je kunt dan gaan denken dat elke Toshiba vaak stuk gaat, maar dat is dus niet zo.

Ik heb W8 hier draaien gewoon met alle updates en dat werkt prima.

Doe je een upgrade van Vista/XP naar W8 (zonder de oude Windows er eerst af te halen) dan kom ik wel vaak rare problemen tegen.
Maar nu met een schone installatie verwacht ik geen gelockte drive meer.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2013, 12:58   #89
Antoinet

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Updaten doet W8 automatisch .
Nee hoor die optie kun je zelf aan of uit zetten.

@Niek, zoals zoveel mensen, hebben wij ook via W7 een trial upgrade van W8 geprobeerd en later W8 gekocht. Als MS deze optie verkoopt mag je ervan uitgaat dat deze upgrade goed werkt.
Als W8 alleen werkt via een clean install dan dient Windows dat aan te geven.

Mogelijk werk je via een PC. Wat ik tegen kwam is dat als W8 uitvalt (wat makkelijk bij een laptop kan gebeuren) W8 deze problemen van een locked drive oplevert. In ieder geval was het gelukkig niet waarvoor je vreesde, de HD is helemaal gezond.

Als ik W8 opnieuw ga installeren en al de partities verwijder, moet ik dan daarna voor extendet partitie kiezen ? Levert dat een data partitie op? Ik doe dit het liefst tijdens de installatie namelijk.
Voor W8 wil ik dan 30GB vrijlaten en de rest voor data.Ik vraag mijzelf trouwens wel af of als ik een herstelpunt wil aanmaken, 30 GB voldoende is voor W8?

Laatst gewijzigd door Antoinet : 1 April 2013 om 13:05
Oud 1 April 2013, 13:11   #90
Desperado

Standaard

16 GB (32 bit) of 20 GB (64 bit) ruimte zie ik regelmatig voorbij komen, dat is dus minimaal .

Dus 30 GB is best krap , dat vraagt om problemen , ik zou voor 60 GB gaan , of nog beter een echt veel grotere Harddisk plaatsen

Ik heb al 26 GB in gebruik en eigenlijk nog niets bijzonders geinstalleerd

Laatst gewijzigd door Desperado : 1 April 2013 om 13:14
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten