Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 March 2018, 09:18   #1
Joopvulkan

Standaard Windows update mislukt

Sinds Windows 10 met een onderdelen update versie 1709 is gekomen, probeer ik deze te installeren. Echter, het volgende gebeurd; update wordt geconfigureerd - na 100% wordt er opnieuw opgestart - daarna komt de melding updates worden uitgevoerd en zal er regelmatig opnieuw worden opgestart - echter na 30% komt het bericht dat hij terug gaat naar de vorige versie, dus de update is mislukt.

Hierna komen er regelmatig meldingen dat ik hem moet installeren. Ik probeer dit dan ook regelmatig, maar het probleem blijft zich voor doen. Als er een melding komt om hem te installeren, kan je ook kiezen voor LATER, maar dat kan maar een paar keer, want daarna MOET je het opnieuw proberen.

Destijds, ik dacht dat ik toen al van Windows 7 naar Windows 8 was over gegaan, kon je GRATIS naar de nieuwste versie, en wel Windows 10. Tot aan die onderdelen versie 1709 ging dat goed en was ik blij met deze Windows 10.

Ik wordt deze week 70 jaar en ben totaal niet bekend met computertaal, dus voor mij allemaal abracadabra. Mijn zoon probeert mij te helpen, maar het laatste advies wat hij naar voren bracht, is de computer terug zetten naar Windows 7.

Echter terug zetten naar Windows 7 werd mij afgeraden daar er bijna geen updates meer zijn, en je hierdoor kwetsbaar kan zijn voor allerlei narigheid.

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen wat ik moet doen. Het liefst in een soort van stappenplan.
Joopvulkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2018, 10:46   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Probeer de knop Probleem Oplossen

Zie het plaatje.

Bijlage 19697

Laatst gewijzigd door Desperado : 21 March 2018 om 07:55
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2018, 10:48   #3
Desperado

Standaard

En kijk daar naar het item over Windows Update.

Dit alles te bereiken via Instellingen.

Laatst gewijzigd door Desperado : 19 March 2018 om 10:50
Oud 19 March 2018, 11:42   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joopvulkan Bekijk bericht
Mijn zoon probeert mij te helpen, maar het laatste advies wat hij naar voren bracht, is de computer terug zetten naar Windows 7.

Echter terug zetten naar Windows 7 werd mij afgeraden daar er bijna geen updates meer zijn, en je hierdoor kwetsbaar kan zijn voor allerlei narigheid.
Om achter in je hoofd te houden:
Windows 7 ( ! Service Pack 1) blijft nog volledig onderhouden tot 14 januari 2020
Je bent van Windows 7 naar Windows 8 (8.1 ?) gegaan, als je van 8.1 nog de update hebt, kan je die ook uitvoeren, en ben je onderhouden tot 10 januari 2023.

Beter is het een oplossing te vinden voor het mislukken van de update, of de update niet uit te laten voeren. In het update scherm heb je mogelijkheden voor het 'verbergen' van een update zodat deze niet toegepast wordt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 19 March 2018 om 11:46
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2018, 12:02   #5
Joopvulkan

Standaard

Hartelijk dank Desperado. Ik dacht dat wij dit al eens geprobeerd hadden. Maar ik ga het NU nog maar een keertje proberen.

Dank U Wel.
Oud 19 March 2018, 12:04   #6
Desperado

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Om achter in je hoofd te houden:
Windows 7 ( ! Service Pack 1) blijft nog volledig onderhouden tot 14 januari 2020
Je bent van Windows 7 naar Windows 8 (8.1 ?) gegaan, als je van 8.1 nog de update hebt, kan je die ook uitvoeren, en ben je onderhouden tot 10 januari 2023.

Beter is het een oplossing te vinden voor het mislukken van de update, of de update niet uit te laten voeren. In het update scherm heb je mogelijkheden voor het 'verbergen' van een update zodat deze niet toegepast wordt.
.
1709 is geen Update .....1709 is een Upgrade.
Oud 19 March 2018, 12:09   #7
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

OK, ik dacht dat deze ook via WU werd aangeboden, maar niet dus.

Upgrade moet vrijwillig zijn, waar zit dat element ?
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2018, 12:24   #8
Desperado

Standaard

Normaal krijg je een melding dat alles automatisch naar je Computer wordt gedownload , en als alle onderdelen ,binnen zijn kan het gebeuren , dat de Upgrade bijna vanzelf wordt geïnstalleerd.

Om Windows 10 bij de tijd te houden??? ben je eigenlijk verplicht om alle Upgrade's uit te voeren .

Over enkele weken komt er weer een nieuwe versie.

............................................. Optie

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

Dit is dus ook mogelijk.

Laatst gewijzigd door Desperado : 19 March 2018 om 12:27
Oud 19 March 2018, 12:27   #9
Joopvulkan

Standaard

Beste Desperado en Erikdenhouter. Het voorstel om een en ander te doen via de "probleem oplosser" heb ik gedaan. Het lukt mij niet om rechtstreeks vanuit mijn computer afbeeldingen te plaatsen, zodat u kon zien wat ik gedaan heb.

Maar goed, de probleem oplosser heeft zijn werk gedaan en wonder boven wonder meld hij nu dat mijn computer up-to-date is en voor het laatst vandaag om 13.22 gezocht heeft.

Ik juich nog niet te hard, moet dus ff afwachten.

Tot zover dank ik U beide, en de moderator die mij gisteren een mail zond.

Mvg Joopvulkan
Oud 19 March 2018, 12:29   #10
Desperado

Standaard

Type winver in het zoekvak , daar moet versie 1709 staan , dan ben je bij de tijd.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten