Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Notices

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 26 May 2018, 23:09   #11
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Beiden nogmaals!!
Citaat:
bij de uitoefening van een zuiver persoonlijke of huishoudelijke activiteit".
Lees dit nu eens goed en op een juridische manier. Je weet toch wel wat huishoudelijk is of niet? En wat zuiver persoonlijk is of niet?

Een website is geen zuiver huishoudelijke activiteit. Deze kan persoonlijk zijn maar dus NIET als je met persoonsgegevens gaat werken (contactformulier, nieuwsbrief).
Laat die onzin nu los, want een website voor anderen is dus [b]niet[/]puur persoonlijk.

Citaat:
Er is/was een contactformulier. Ik wil daar best een kort privacy statement bij zetten, maar het schijnt al voldoende te zijn (afgaande op aantal blogs) om bij het contactformulier aan te geven dat je de opgegeven informatie alleen gebruikt om indien noodzakelijk te reageren.
Kijk en hier voldoe je dus al deels aan de AVG. Je maakt namelijk kenbaar waar de informatie voor gebruikt wordt. Feitelijk zou er nog bij moeten staan voor hoe lang maar oke.

Als jullie mij niet wensen te geloven, iets meer juridisch. Want volgens jullie zou een hobby forum wat je persoonlijk runt dan ook persoonlijk of huishoudelijk zijn? Echt niet. Het wordt niet-persoonlijk als je gegevens gaat gebruiken.
https://blog.iusmentis.com/2018/04/0...rumdiscussies/
Lees hier met name de eerste alinea eens.

En deze geeft nog veel meer informatie, gaat over een blogger. Dat is ook persoonlijk... totdat je dus wat ik al schreef persoonlijke gegevens gaat gebruiken.
https://blog.iusmentis.com/2018/05/1...ning-avg-gdpr/

Jullie kunnen dus eigenwijs blijven en dat ene regeltje naar je eigen idee uitleggen, maar persoonlijk=jezelf en huishoudelijk=keuken/thuis.
Emails, scripts, forums, contactforumlieren, nieuwsbrieven, maakt het geen r**t meer uit of je het voor jezelf doet of zakelijk, het valt dan gewoon onder de AVG.

En ik denk dat Engelfriet het wel beter weet dan jullie 2.

En die telefonische helpdesk? Die wist dus niet van het verwerken van die informatie, vandaar ook de vage uitspraak.
Dus niet komen mauwen als je plotseling "vreemde" boetes krijgt of waarschuwingen.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten