Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 April 2018, 17:34   #1
Johannes1903

Johannes1903's schermafbeelding

Question Desktop wil niet meer wakker worden/updaten?

Mijn voormalige Windows 7 wil niet meer wakker worden nadat ik even een minuut of 10 ben weggelopen. Het aan/uitknopje is wit, de muis reageert ook. Hij lijkt te updaten, meestal blijft deze hangen trouwens. Ik vind het huidige beleid rond updaten heel irritant. Bij mijn Windows Vista stond gewoon onderaan de optie updaten en dat deed je dan als je ging afsluiten. Veel handiger. Nu loop je weg en ineens gaat je computer iets anders doen. Kun je dat anders instellen of niet?
Johannes1903 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2018, 17:43   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens of is ingesteld dat je computer na een bepaalde tijd ongebruikt te zijn automatisch in slaapstand/sluimerstand moet gaan (Instellingen > Systeem > Energiebeheer en slaapstand). Als daar iets staat van een minuut of 10 kan het er iets mee te maken hebben en zou ik dat eerst eens helemaal uitschakelen. En in ieder geval voorlopig misschien ook even instellen dat het scherm niet uit moet gaan.
Dan eens even aankijken of het dan over is, want dan heeft het er waarschijnlijk iets mee te maken. Anders weet ik het zo gauw ook even niet wat het kan zijn.

In Windows 10 kun je qua updaten niet echt instellen om dat te doen wanneer het jou uit komt. Hij doet dat wanneer je de computer volgens Windows niet gebruikt en dat kan inderdaad wel eens totaal niet uit komen. Ik geloof dat je wel nog ergens kan instellen dat alleen binnen bepaalde uren te doen. Kan me niet herinneren waar precies, maar ik heb zelf op m'n tablet met Windows 10 nooit zo'n problemen met updates op het verkeerde moment.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2018, 19:16   #3
Johannes1903

Standaard

Er zat dus weer een update, bij het afsluiten zag ik even dat hij' Windows ging voorbereiden, schakel de computer niet uit', maar nu staat hij weer vast met Afsluiten, de muis is ook nog aan (pijltje).
Oud 17 April 2018, 21:02   #4
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Als je via "Instellingen" naar "bijwerken en beveiliging" gaat kan je daar "gebruikers tijden" aanpassen. Buiten die tijden zal W10 proberen opnieuw op te starten voor updates.

Niek
Oud 21 June 2018, 16:19   #5
Johannes1903

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Als je via "Instellingen" naar "bijwerken en beveiliging" gaat kan je daar "gebruikers tijden" aanpassen. Buiten die tijden zal W10 proberen opnieuw op te starten voor updates.

Niek
Deze computer een tijdje goed kunnen gebruiken, maar niet dagelijks. Hij gaat dus weer updaten, anders kom ik niet eens in het startscherm. Ik heb al een zwart scherm gehad, nu blijft het update cirkeltje hangen bij 82%. Altijd hommeles bij deze voormalige Windows 7 computer! Met mijn laptop heb ik nooit last, maar sommige dingen kan hij nu eenmaal niet.

Geen geüpdate computer voor mij, hij gaat de vorige versie terugzetten.

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 21 June 2018 om 16:34
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten