Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 April 2018, 17:16   #1
tcooteman

Standaard Gebruikersnaam

Vorige week heb ik mijn pc hersteld naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer prima. Alleen heeft windows mij een rare gebruikersnaam gegeven. Normaal was mijn gebruikersnaam Thecla (dat is mijn roepnaam) maar nu heeft windows zo maar een andere naam gegeven namelijk: tcoot.
Vreselijke naam en ik kan deze niet meer aanpassen.
Ik heb zelfs windows gebeld en zij konden mij na het overnemen van mijn computer ook niet helpen. Ik wil weer mijn gebruikelijke windows naam terug hebben maar weet niet hoe ik dat moet aanpakken.Iik heb mijn pc weer opnieuw hersteld maar ook dat was geen oplossing.
Ik hoop dat er tussen jullie iemand is die mij hiermee kan helpen. tcoot is een vreselijke gebruikersnaam. Ik wil hier van af.
Oud 8 April 2018, 23:35   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Nieuw gebruikersaccount maken met de gewenste naam...

Wat ik vermoed dat er gebeurd is, is dat je voorheen een lokaal gebruikersaccount had. En dat Windows je nu een account heeft aangesmeerd dat gekoppeld is aan een (online) Microsoft-account. In dat laatste geval mag je niet zelf kiezen hoe het mapje heet dat in C:\Users wordt aangemaakt en krijg je per definitie daar iets wat je niet wil.
De truc is om bij het aanmaken van een (nieuw) Windows account heel goed op te letten zodat je kunt aangeven dat je geen Microsoft account wilt gebruiken. Dan mag je namelijk een lokaal account maken en wordt de opgegeven accountnaam overgenomen in C:\Users
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten