Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 October 2016, 17:45   #1
anoniem44822
Guest

Standaard Miracast media player dongle

Ik heb een oude tv zonder HDMI ingang, maar zou toch graag naar de tv( met scart ingang) willen streamen.
Nu heb ik gekocht een converter HDMI naar Scart en een Miracast dongle ( een soort Chinese Chromecast), maar krijg de zaak niet aan de praat.
Op mijn scherm verschijnt wel een openingsscherm ( zie de bijlagen), maar deze is in zwart/wit en verder kom ik niet. Zet ik de dongle op NTSC dan heb ik wel kleur en dat terwijl mijn tv PAl is.. Ik heb geprobeerd in de instellingen te komen door het IP adres van de dongle in de zoekbalk van mijn brower op de Android tablet in te voeren ,maar dit geeft geen ingang.. Het vreemde is dat de door mij gebruikte scart kabel wel kleurbeeld geeft van de videorecorder naar de tv. ???
Heeft iemand een idee hoe ik één en ander aan de praat krijg ????
Groet
Troef
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto tv scherm 1.jpg‎ (30,7 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg foto tv scherm 2.JPG‎ (89,6 KB, 5x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2016, 21:22   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Mij lijkt dat het beeld-technisch gewoon werkt. Dat PAL/NTSC zou ik me niks van aantrekken, zolang het maar werkt.
Volgens mij moet je dus gewoon verder met de instellingen van de Miracast. Als je tv wel hdmi had gehad, was je tegen precies hetzelfde aangelopen. Ik zou de handleiding van de Miracast er eens bij pakken.
Een ding wat je misschien op weg kan helpen: heb je de tablet verbonden met het wifi-netwerk van de Miracast? Uit de foto's die je hebt bijgevoegd lijkt dat de bedoeling.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 09:29   #3
anoniem44822
Guest

Standaard

Bedankt Foobar voor je snelle reactie !
Mijn tablet ziet echter de Miracast niet. Als ik in de lijst met wifi netwerken kijk zit hij er niet bij. Het vreemde is dat als ik de dongel op de Aire Play modus ( = Apple) zet deze op mijn iphone wel zichtbaar is !!
Misschien heb jij aan de hand van de bijgesloten manual nog wat tips ???
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc manual Miracast.doc‎ (403,3 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 10:52   #4
anoniem38560
Guest

Post Dongel

Misschien helpt dit: https://www.youtube.com/watch?v=czn3DKQbb7g

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 13:30   #5
anoniem44822
Guest

Standaard

Dit filmpje ken ik, maar zolang de dongel niet zichtbaar is kan ik er niets mee ! hoe haal ik nou in mijn wifi netwerken de dongel te voorschijn ( die dus wel zichtbaar is in de Air Play modus !!??
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 13:47   #6
anoniem38560
Guest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troef Bekijk bericht
Dit filmpje ken ik, maar zolang de dongel niet zichtbaar is kan ik er niets mee ! hoe haal ik nou in mijn wifi netwerken de dongel te voorschijn ( die dus wel zichtbaar is in de Air Play modus !!??
Ik neem aan dat je EZCast op je Android geinstaleerd hebt.
Voor dat je hem in je netwerk ziet zal je daar toch eerst verbinding mee moeten maken en dat moet in ezcast. Daarna zal hij in al je apparaten zichtbaar zijn en
internet hebben voor nexflix e.d.. (Is ook verkrijgbaar voor de iPhone)

Dappertje

Laatst gewijzigd door dappertje : 30 October 2016 om 14:07
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 13:55   #7
anoniem14945
Guest

Standaard

Zie http://www.howtogeek.com/200897/how-...ws-or-android/

Het zou ook nog kunnen dat je tablet te oud is. Je hebt blijkbaar Android 4.2 of hoger nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 15:22   #8
anoniem44822
Guest

Standaard

Ik heb Android 5, dus dat kan het probleem niet zijn. Nu heb ik iets ontdekt, dat misschien belangrijk is. Toevallig kwam ik bij de app Miracast shortcut en surprise ik kan nu alles van het buroblad van de tablet via de dongel naar de tv streamen en ......in kleur in de ntsc mode. Hier begrijp ik niets van maar jullie misschien wel en helpt het bais probleem op te lossen ????
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 16:32   #9
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troef Bekijk bericht
Ik heb Android 5, dus dat kan het probleem niet zijn. Nu heb ik iets ontdekt, dat misschien belangrijk is. Toevallig kwam ik bij de app Miracast shortcut en surprise ik kan nu alles van het buroblad van de tablet via de dongel naar de tv streamen en ......in kleur in de ntsc mode. Hier begrijp ik niets van maar jullie misschien wel en helpt het bais probleem op te lossen ????
Het probleem is dat je contact maakt direct met het ip-adres van het apparaat (ad-hoc) dan kunnen je iPhone en Je Android wel verbinding maken met de dongel maar de dongel is niet in het netwerk opgenomen want dat ip-adres zit niet de netwerk-range. Je moet dus eerst de wifi verbinden met het wifi wachtwoord en daarna pas kan je dus verbinding maken naar internet en het lokale netwerk. En die wifi verbinding kan je dus instellen via EZCast wat je kan downloaden in de Google Store of op je iPhone via iTunes store. Dit programma vind je dongel waarna je de wifi verbinding kan instellen.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2016, 17:51   #10
anoniem44822
Guest

Standaard

Okay daar ga ik mee aan de slag, maar het belangrijkste voor mij is bereikt nl. de ca. 100 films die op mijn pc staan afspelen op de tv ....!!!!
Dappertje en FooBar heel erg bedankt voor al jullie suggesties.
Loep
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten