Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 December 2015, 18:57   #11
anoniem44822
Guest

Standaard

Natuurlijk heb ik een backup!
Okay bedankt allemaal ik ga verder met jullie info.
Troef
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 11:19   #12
anoniem59397
Guest

Standaard

Een code voor W10 bestaat volgens mij nog niet. De gratis licenties die iedereen nu krijgt, zijn gebaseerd op de vorige windowsversie die je had.
De eerste keer dat je W10 installeert moet je die code niet invoeren, maar na enkele her-installies wél. Best ook vanaf de eerste keer dat je W10 correct heb kunnen installeren, is onmiddelijk een schijfherstelstation maken (op usb 8GB).
Ik heb uiteindelijk één desktop volledig in orde gekregen, met 3 harde schijven ingebouwd, een Samsung EVO SSD 250GB als systeemschijf en 2 HDD van 1 en 1,5TB als data en backup. Mijn pc start op 5 seconden van niks tot het buroblad.
Maar mijn laptop met slechts 4GB intern geheugen komt niet in orde met W10. Terug W7 geinstalleerd, dàgen werk!
Gelukkig gebruik ik die laptop slechts als reserve.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 12:12   #13
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
maar na enkele her-installies wél.
Hoe verzin je het, een oem w7/8.1 éénmaal geupgrated kun je blijvend kaal herinstalleren maar is PC gebonden

Een retail kun je met de huidige build de w7/8.1 key gebruiken op elke PC als het maar op één PC wordt gebruikt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 17:35   #14
anoniem59397
Guest

Standaard

Mijn computer start op 5 seconden op. W10 en Samsung SSD EVO 250GB harde schijf als systeemschijf.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 December 2015, 19:05   #15
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janboom Bekijk bericht
De eerste keer dat je W10 installeert moet je die code niet invoeren, maar na enkele her-installies wél.
Als W10 eénmaal op je pc of laptop is geïnstalleerd en geactiveerd, hoef je NOOIT meer het serial van W10 in te voeren bij herinstallatie op die pc.
De pc is nl bekend bij MS en als zodanig wordt deze herkend en W10 geactiveerd.
(grote harware wijzigingen aan de pc daar gelaten.)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 00:58   #16
anoniem59397
Guest

Standaard

ja ik had een nieuw moederbord en processor geplaatst, kon alles van nul beginnen, windows opnieuw moeten activeren. Ik heb verschillende W7 licenties, dus goed uit elkaar houden waarop je iets installeert. Hetzelfde met office. Op de duur naar het servicecentre van MS gebeld, die hebben alles in orde gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 01:06   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je pc nu met die ssd in 5 seconden opstart, dan moet je W7 binnen 11 minuten kunnen installeren en de rest ook supersnel.
Als je losse licenties hebt van W7 zijn het retail versies (of je hebt stickers van kasten af gepulkt) en dan maakt het niet uit op welke pc je ze installeert. (als het maar 1 keer is.)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 01:24   #18
anoniem59397
Guest

Standaard

Voor alle duidelijkheid : ik heb een desktop met W10 en een SSD EVO 250GB. Processor 8-core, en geheugen 32GB. Deze start op 5 seconden op.

Een andere zaak is de laptop Packard Bell, ongeveer 8 jaar oud. Die gaf DIKKE problemen met W10. En het is daarmee dat ik dagen en dagen bezig ben geweest om er opnieuw W7 op te krijgen. Ik hou die laptop slechts als reserve voor in het geval mijn desktop zou crashen, zodat ik tenminste nog aan mijn bankzaken kan. Daarom moet die wel blijven werken.

Anderszijds heb ik ook wel tablets met android, iOS en nog eentje van HP met ook alweer W8.1 erop.

Echt gezellig werken met een pc, gaat alleen maar met een desktop en normaal toetsenbord, geen geklooi met piepkleine toetsenbordjes of aanraakschermpjes. Das voor de kindertjes op de tram.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 08:39   #19
anoniem45394
Guest

Standaard

Ik ben nog niet zo oud als Jan maar loop toch al mooi richting de 60 maar ik werk het liefst met een laptop, een tablet gaat heel redelijk, met een smartphone kan ik me redden. Ik wil niet beweren dat smartphone en tablets voor kinderen op de tram zijn, Ik heb een smartphone met een scherm van 5,5" en daar kan ik me onderweg toch echt heel aardig mee vermaken

PS
Trouwens bankieren lukt mij ook prima op mijn smartphone
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2015, 09:06   #20
anoniem59397
Guest

Standaard

Vroeger was ik voor mijn werk altijd met een laptop onderweg, beroepshalve dus. Ik heb talrijke laptops versleten, gaande van die Toshiba's die 8kg wogen, mini-matrixprintertjes enz..enz...
Wij maakten toen VPN verbindingen met het werk via een infraroodverbinding met een gsm, dus achteraan de laptop een infraroodpoort, en aan de Nokia ook eentje. Wifi of 3G bestond nog niet. Gelukkig was alles door het werk betaald, want zo één verbinding duurde gemakkelijk 20-30 minuten, zo trààg ging dat, en dan nog wel via gsm.

Heeft iemand de BBS'n nog gekend? Bulletin Board Service. De voorloper van internet. Daar moest je via een modem op inbellen en dan kon je sommige info downloaden.
Middeleeuwse toestanden, jonge mensen hebben daar waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten