Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 August 2015, 14:03   #1
anoniem58107
Guest

Standaard Nvidia GeForce 760 GHTX op windows 10

Onlangs heb ik Windows 8.1 Pro (64bit) geupdated naar Windows 10 Pro (64 bit). De installatie ging op zich goed en snel op een punt na. Windows 10 wilde mijn videokaart niet herkennen als een Nvidia Geforce GTX 760. Als video driver maakt Windows 10 gebruik van een 32 bits basic Microsoft driver en dit terwijl ik de laatste Nvidia driver 355.60 WHQL (64 bits) van 13 augustus 2015 gedownload en ge´nstalleerd had .Het rare is dat in de veilige modus er niets aan de hand is en de juiste Nvidia driver gebruikt wordt en ik een beeld-resolutie van 1920 x 1080 pixels heb. Echter als ik de computer weer normaal start is de beeldresolutie weer 1024 x 768 pixels. Ook staat er een geel driehoekje bij de beeldscherm-adapter in apparaatbeheer. Hoe krijg in Windows 10 zover dat hij mijn videokaart herkent?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 14:28   #2
anoniem33315
Guest

Standaard

Al bij nvidia op de site gekeken voor nieuwere drivers?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 14:36   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Je zegt dat Windows hem niet wil herkennen, maar wat gebeurt er als je zelf de installatie van de driver start ? Is dat al gedaan ?
Wel doen via een rechtsklik zodat je het als Administrator kan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 15:20   #4
anoniem58107
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Je zegt dat Windows hem niet wil herkennen, maar wat gebeurt er als je zelf de installatie van de driver start ? Is dat al gedaan ?
Wel doen via een rechtsklik zodat je het als Administrator kan doen.
Ik heb van de site van Nvidia de laatste driver gedownload en als administrator ge´nstalleerd maar Windows 10 is hardnekkig en blijft bij de 32 bits Microsoft basic driver. Het is daarom dat ik het in de veilige modus wilde proberen maar doet de de Nvidia driver het uitstekend. Ga je weer terug naar een normale opstart dan geeft Windows 10 toch de voorkeur aan de 32 bits Microsoft Basic driver. Ik ben op divers Engelstalige forums (Nvidia) dit probleem herhaaldelijk tegengekomen maar men kon geen eensluidende oplossing aanbieden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 15:52   #5
anoniem33315
Guest

Standaard

Zitten er soms 2 videokaarten in? (onboard- en een pci-express-kaart)
Schakel dan de onboard uit in het bios.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 16:34   #6
anoniem58107
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Satneef Bekijk bericht
Zitten er soms 2 videokaarten in? (onboard- en een pci-express-kaart)
Schakel dan de onboard uit in het bios.
Er zit ook een onboard videokaart op het Z-87 moederbord maar deze staat in het bios op disabled. De Nvidia kaart werkte overigens onder Windows 8.1 ook vlekkeloos. Het lijkt me erg sterk dat Windows 10 het Bios aanpast om een andere videokaart te selecteren. Daarnaast staat bij de beeldschermadapter onder apparaatbeheer de Nvidia kaart als enige videokaart Welliswaar met een geel driehoekje..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2015, 16:44   #7
anoniem33315
Guest

Standaard

Deinstalleer deze eens in apparaatbeheer en dan opnieuw opstarten.(werkte bij mij bij mijn laptop)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2015, 15:49   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat je in Veilige modus de Nvidia driver gebruikt ziet is nieuw voor mij, maar ik weet niet wat allemaal nieuw is in W10. Het gaat wel voorbij aan de functie van Veilige modus, namelijk het uitsluiten van alles wat niet-MS is, en zo diagnostisch te kunnen testen.

Heb je wel normale settings in MSCONFIG gelaten ?
Je kan daar ook onder de tab 'Opstarten' een vinkje zetten bij 'Logboekregistratie tijdens opstarten', dan krijg je misschien info uit dat logbestand waarom er uitgeweken wordt naar de generieke driver.
(Onder W7 is dat bestand %SystemRoot%Ntbtlog.txt, ofwel c:\Windows\Ntbtlog.txt)
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2015, 23:40   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Hier staan alle door Windows 10 ondersteunde Nvidia kaarten op een rijtje.
Er is vandaag een hotfix uitgebracht voor sli problemen overigens.
http://nvidia.custhelp.com/app/answe...9saEM5bTR2bQ==

En lees dan ook deze even door, waarin gebruikers melden dat meer problemen zijn opgelost: http://nl.hardware.info/nieuws/44931...-windows-10-op

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten