Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 October 2014, 16:47   #1
anoniem42222
Guest

Standaard laptop wil niet uit

Ik heb hier een Aspire E1-572G (Win 8.1) die maar niet echt uit wil. Er blijven div. ledlampjes branden waaronder de powerknop. Alleen door pakweg 5 sec. op de powerknop te drukken gaat ie echt uit. Wat ik al gedaan heb: via Slimdrivers alle nieuwste drivers ge´nstalleerd, via energiebeheer de slaapstand op nooit ingevuld (zowel op accu als op netstroom) Veiligheidshalve ook maar een scan met malwarebytes. Apparaatbeheer gecontroleerd: geen vreemde dingen. Een beetje googelen maakt me niks wijzer. Veel “oplossingen” hebben het over de videodriver. Ook schijnen bios-aanpassingen/update’s uitkomst te kunnen brengen maar daar ben ik HEEL erg huiverig voor al was het maar gezien al de waarschuwingen in rood die Acer hierbij laat zien. Iemand enig idee?
Aanvulling: in logboeken geen rare dingen . Ja behoudens allerlei WMI meldingen en kernel power over verkeerd afsluiten natuurlijk)In het bios geen mogelijkheden tot wijzigingen in het power management
Zou het kunnen dat het iets met de upgrade van win 8 naar win8.1 te maken heeft? Ik vermoed dat bij de oorspronkelijke versie win 8 was geinstalleerd maar dat gok ik maar

Laatst gewijzigd door robglanerbrug : 30 October 2014 om 20:23
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 19:36   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Ik denk dat een recovery voor Windows het beste is, die functie is toch wel aanwezig , dan heb je alle drivers in ieder geval weer op orde.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 20:24   #3
anoniem42222
Guest

Standaard

Die schijnen/blijken nu ook al aanwezig te zijn Desperado
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 20:31   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Veel “oplossingen” hebben het over de videodriver. Ook schijnen bios-aanpassingen/update’s uitkomst te kunnen brengen maar daar ben ik HEEL.

Uit je eigen tekst
..
En dit Slimdrivers alle nieuwste drivers ge´nstalleerd

Vind ik niet echt slim.

En als je al iets echt nodig heb , bij de fabrikant van de Laptop is alles aanwezig.

Heb eigenlijk ook nog niet meegemaakt , bij een verse install. van W8 en W8.1 dat ik drivers moest zoeken , tenminste niet als er vanaf de Fabriek W8 / W8.1 al opstond.

Laatst gewijzigd door Desperado : 30 October 2014 om 20:39
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 20:39   #5
anoniem42222
Guest

Standaard

Ben ik uiteraard ook al langs geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 21:09   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Windows 8.1 zeg je. Probeer eens via de Charmsbar naar "Instellingen" > Pc-instellingen > Bijwerken en herstellen > Systeemherstel. En kies daar eens de bovenste keuze.
Iets van "uw pc vernieuwen zonder dat dit van invloed is op uw bestanden etc.

Ik zou toch wel van tevoren even een backup maken van de data.
Maar als dat werkt is het een mooie functie van W8.1.

Dan zou Windows weer vers worden neergezet en zou het "niet afsluiten" probleem ook opgelost moeten zijn.
Ik heb de functie zelf nog niet hoeven te gebruiken en ken hem alleen van de cursus die ik geef.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 21:18   #7
anoniem42222
Guest

Standaard

Ben hem al tegengekomen Niek. Heb uiteraard doe ik (standaard) de persoonlijke mappen veiliggesteld. Had daar al stille hoop op gevestigd,. Heb overigens wel het idee (vraag me niet waarom) dat ik dan op win 8 uitkom i.p.v. de huidige win 8.1. Wat denk jij?
.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 21:33   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vond daar deze link over: http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...fresh-reset-pc

Maar als je op 8 uitkomt, haal eerst alle updates van W8 binnen en daarna ga je naar de "Store" (groene tegel) en haal je 8.1 op.
8.1 duurt bij elkaar wel een uurtje of 2 trouwens.
Nou heb ik nagenoeg alle dvd's van Windows 8 en 8.1 maar daar hebben ze het wel over in die link.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 21:35   #9
anoniem42222
Guest

Standaard

Thanks Niek, ga er morgen mee aan de slag. Eerst via herstel win 8 er op en daarna een upgrade naar win 8.1
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2014, 21:46   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Besturingssysteem Windows 8

Daar is de laptop mee geleverd ,dat verklaard veel . de W8.1 versie is er door de W8.1 Update opgekomen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten