Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 January 2009, 10:55   #1
anoniem34831
Guest

Standaard 1 core?

Ik heb onlangs nieuwe hardware gekocht voor mijn pc.

Geforce 9800GT
500W voeding

Dit heb ik aangesloten in mijn kast, alleen na alle installaties lijkt het er op dat er maar 1 van de 2 cores gebruikt wordt, in ieder geval dat geeft everest home edition aan.

Core 1 wordt niet gebruikt en Core 2 zit continu op 100% waardoor het spelen van Games nu niet meer normaal gaat.

Ik heb Windows Vista 32-bit inmiddels opnieuw geinstalleerd en alle drivers opnieuw geinstalleerd enzo, alleen is dit ook geen verbetering ten opzichte van de vorige keer.

Verder heb ik:

4 gb intern geheugen
320 GB HDD
Foxconn one moederboard (nummer weet ik zo niet)

Weet iemand wat het probleem kan zijn? ligt dit aan de videokaart of is dit dan toch een driver aangelegenheid?

Alvast bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2009, 11:12   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

Kijk eens in taakbeheer bij de prestaties wat er wordt weergegeven.

http://images.tomshardware.com/2004/...taskassign.zip
Met dit progje kun je de applicaties aanpassen.

Overigens werken beide core's indien in de bios de ACPI op enabled staat en in apparaatbeheer bij computer een ACPI multiprocessor PC staat vermeld.

Laatst gewijzigd door Lange Pier : 29 January 2009 om 11:14
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2009, 12:19   #3
anoniem34831
Guest

Standaard

Dank je wel, zodra ik thuis ben zal ik direct gaan nakijken en proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2009, 23:30   #4
anoniem34831
Guest

Standaard

Ik ben inmiddels weer bezig geweest, alleen ben ik nog niet heel erg veel opgeschoten.
De laatste alinea die jij schrijft lijkt allemaal goed te staan bij mij.

Van de eerste alinea kan ik ook niet vinden, wat daar mee overeenkomt.

Als ik mijn computer even een minuut met rust laat, dan zacht het cpu gebruik wel weer naar 0%, maar zodra ik een spel speel dan stijgt deze toch weer heel snel, na een minuutje of 2 dan begint ieder spel weer te schokken en het CPU gebruik stijgt dan weer 100%, daarbij valt mij op dat alleen mijn 2e core gebruikt wordt en de 1e niet, zelfs niet als deze bijna een minuut op 100% staat. Zou in dit geval de andere core niet een gedeelte op zich moeten nemen?

Wat voor mij het meest voor de hand ligt aan de oorzaak hiervan, is de videokaart.

Ik heb 4gb intern geheugen, alleen heb ik het idee dat er maar 2 gb gebruikt wordt. Dat geeft taakbeheer aan: fysiek geheugen 2048 mb, als mijn videokaart 512 mb is, is dat in verhouding dan niet veel?

Iedereen die een mogelijk oplossing heeft, laat dat a.u.b. weten, want ik wordt er helemaal gek van dat ik met een betere videokaart de spellen niet eens beter kan spelen......

Groeten Ralph
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2009, 08:55   #5
anoniem34831
Guest

Standaard 1 core?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralph1983 Bekijk bericht
Ik ben inmiddels weer bezig geweest, alleen ben ik nog niet heel erg veel opgeschoten.
De laatste alinea die jij schrijft lijkt allemaal goed te staan bij mij.

Van de eerste alinea kan ik ook niet vinden, wat daar mee overeenkomt.

Als ik mijn computer even een minuut met rust laat, dan zacht het cpu gebruik wel weer naar 0%, maar zodra ik een spel speel dan stijgt deze toch weer heel snel, na een minuutje of 2 dan begint ieder spel weer te schokken en het CPU gebruik stijgt dan weer 100%, daarbij valt mij op dat alleen mijn 2e core gebruikt wordt en de 1e niet, zelfs niet als deze bijna een minuut op 100% staat. Zou in dit geval de andere core niet een gedeelte op zich moeten nemen?

Wat voor mij het meest voor de hand ligt aan de oorzaak hiervan, is de videokaart.

Ik heb 4gb intern geheugen, alleen heb ik het idee dat er maar 2 gb gebruikt wordt. Dat geeft taakbeheer aan: fysiek geheugen 2048 mb, als mijn videokaart 512 mb is, is dat in verhouding dan niet veel?

Iedereen die een mogelijk oplossing heeft, laat dat a.u.b. weten, want ik wordt er helemaal gek van dat ik met een betere videokaart de spellen niet eens beter kan spelen......

Groeten Ralph

Edit: Ik draai op Vista 32-bit en heb alle extra dingetjes uitgezet.
Als ik op XP ga draaien, zal dat dan verschil gaan maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2009, 11:59   #6
anoniem14396
Guest

Standaard

1: Welke processor heb je?
2: Hoeveel geheugen geeft je computer in je bios aan?
3: Hoeveel geheugen geeft everest aan?
4: Met welke spellen test je?
5: Wat voor schermresolutie?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2009, 12:18   #7
anoniem34831
Guest

Standaard

1: Intel E2160
2: 2x 2gb
3: 2gb fysiek geheugen
4: America's Army, C&C, Fallout 3, Fifa09, Championsship Manager
5: ik ben aan het testen met 1600x1200, maar heb er al verschillende geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2009, 13:56   #8
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralph1983 Bekijk bericht
1: Intel E2160
2: 2x 2gb
3: 2gb fysiek geheugen
4: America's Army, C&C, Fallout 3, Fifa09, Championsship Manager
5: ik ben aan het testen met 1600x1200, maar heb er al verschillende geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Tja, je hebt een hele lichte processor en de spellen die je noemt maken ook geen gebruik van multicore, dus wordt er inderdaad maar 1 core aangesproken.
Ook een 9800GT op een resolutie van 1600x1200 zal de door jouw genoemde spellen niet goed trekken, maar de bottleneck in deze is gewoonweg jouw processor.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2009, 17:07   #9
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Tja, je hebt een hele lichte processor en de spellen die je noemt maken ook geen gebruik van multicore, dus wordt er inderdaad maar 1 core aangesproken.
Dit dus. Er zijn nog niet zo bar veel games die multicore ondersteunen (al worden het er wel steeds meer), maar dit is precies de reden dat je beter een snelle dualcore kunt kopen als een trage quadcore...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2009, 14:42   #10
anoniem34831
Guest

Standaard

Wat voor processor raden jullie aan dan?

Note: voordat ik dus met de 9800gt ging draaien, draaide ik met HD 2600pro en daar ging wel alles prima, ook met die games
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten