Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 January 2017, 18:22   #1
anoniem44822
Guest

Standaard regelafstand in Thunderbird

Hoe kan ik in een nieuw bericht de regelafstand aanpassen ? Heb in Thunderbird alles afgezocht ,maar niets kunnen vinden ....!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2017, 18:46   #2
anoniem49196
Guest

Standaard

Bedoel je echt de regelafstand of de afstand tussen 2 alinea's?
Wanneer je in Thunderbird een bericht aan het opstellen bent en je drukt op de Enter-toets, dan is dat voor Thunderbird een teken dat jij een nieuwe alinea wilt maken en dan wordt er automatisch een witregel toegevoegd tussen die alinea's.

Als jij geen witregel wilt na een druk op de Enter-toets dan is dat eenvoudig te regelen door een vinkje weg te halen.

Klik in de menubalk van Thunderbird op Extra > Opties > tabblad Opstellen.
(zie je geen menubalk? Druk dan eerst op de Alt-toets om de menubalk in beeld te krijgen).
Haal in dat venster het vinkje weg voor 'Bij gebruik van tekstopmaak Alinea, creŽert de Enter-toets een nieuwe alinea' .
Klik daarna onderaan in dat venster op OK.

Voortaan heb je geen witregel meer tussen alinea's.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2017, 19:09   #3
anoniem44822
Guest

Standaard

Dank voor je snelle reactie.
Ja ik wil wel een witregel maar een dunnere. Kan de grootte aangepast worden ?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2017, 12:03   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Haal in dat venster het vinkje weg voor 'Bij gebruik van tekstopmaak Alinea, creŽert de Enter-toets een nieuwe alinea' .
Thanks porrelaar, ik had de laatste weken deze irritante witregel er bij gekregen, en vocht er een beetje mee want je krijgt hem ook niet weg met een simpele edit. Het blijkt nu standaard gedrag, maar dat was het ooit niet. Heb hem n.a.v. je tekst uit kunnen zetten, en kan weer zelf bepalen of ik ook binnen een alinia een nieuwe regel kan starten
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2017, 12:35   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Bij nader kijken zie ik een ander probleem (en inmiddels offtopic, maar ik heb al gereageerd...) namelijk dat als ik dat vinkje wel zet, de opmaak van een nieuwe mail automatisch als 'alinea' start, hoe vaak ik ook 'tekst' selecteer.

Pas wanneer dat vinkje 'Bij gebruik van tekstopmaak Alinea, creŽert de Enter-toets een nieuwe alinea' weghaal, start ik elke mail opmaak standaard als 'tekst', en heb ik vanzelf geen extra witregels. Ik zou dus ook het vinkje kunnen laten staan, en voor elke mail de opmaak eerst op 'tekst' zetten, maar dat is toch raar gedrag. Valt wel mee te leven hoor, ik houdt het vinkje weg, dan staat het vanzelf zo:
Thunderbird_opmaak.jpg
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 5 January 2017 om 13:00
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2017, 13:14   #6
anoniem49196
Guest

Standaard

@erikdenhouter: ik heb dat vinkje zelf ook weggehaald in Thunderbird. Als ik een witregel wil, dan geef ik wel een extra Enter.

@troef: Naar mijn weten is het in Thunderbird niet mogelijk om die witregel wat minder hoog te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2017, 15:46   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
@erikdenhouter: ik heb dat vinkje zelf ook weggehaald in Thunderbird. Als ik een witregel wil, dan geef ik wel een extra Enter.
Vind ik ook Ik heb geen idee waarom je zoiets simpels in een auto-spagaat van een instelling moet hebben.
Zo te lezen is het gedrag dus bij jou hetzelfde. Nogmaals bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2017, 17:30   #8
anoniem44822
Guest

Standaard

Ja dat is een goede oplossing !!
Bedankt voor jullie meedemken
Groet Troef
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave