Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 January 2016, 21:58   #1
anoniem59783
Guest

Standaard Lang zwart scherm

Hallo,

Ik heb een schone installatie windows 10 gedaan op HP Pavilion dv7 omdat na de upgrade mijn beeldscherm bij het opstarten lang op een zwart beeld blijft staan.
Als ik de laptop inschakel start hij op waarna hij weer voor ongeveer twee minuten op een zwart scherm komt daarna start hij gewoon door naar het bureaublad.
Na de installatie was er een driver niet ge´nstalleerd ( HP 3D DriveGuard ) deze ge´nstalleerd waarna het goed ging.

Maar nu wil ik printers en dergelijke installeren maar dan heb ik weer een zwart scherm bij het opstarten en start de laptop pas naar twee minuten op.

Ook zie ik twee beeldscherm adaptors in apparaat beheer staan, een AMD redion HD 7400 en een Intel HD grafics 3000 .

Mijn vraag moet ik een beeldscherm adaptor uitschakelen? of klopt het dat er twee adaptors zijn. Welke moet ik dan uitschakelen?

Of heeft iemand een andere oplossing voor mijn probleem.

Groet h-bo
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2016, 22:48   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je een Intel cpu hebt en een videokaart van AMD kan het dat je er 2 ziet. Normaal regelt Windows zo iets.
Het langzame opstarten kan te maken hebben met updates van W10.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2016, 10:55   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Kijk of de bootvolgorde juist ingesteld staat, je harddisk eerst. Omdat het niet vast gedrag lijkt, zou het kunnen dat het BIOS bij boot naar andere apparaten zoekt. Verwijder daarom ook alle niet noodzakelijke apparaten van USB, en zorg dat er geen schijf in je optische station zit.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten