Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 August 2015, 13:34   #1
anoniem21672
Guest

Standaard Upgrade W7 naar W10 ssd

Hallo allemaal, ik heb jullie weer even nodig Wil graag upgraden van w7 naar w10 en dat is natuurlijk allemaal niet zo spannend maar ik heb w7 nu op een 128gig ssd draaien en die is alleen bestemd voor het besturingssysteem. De locatie van m'n persoonlijke mappen (downloads, afbeeldingen, programmas etc.) heb ik verplaatst naar een gewone hd. Nu is de hamvraag of dit na de upgrade ook gehandhaaft blijft of dat ik dan die locaties eerst weer moet aanpassen. En hoe het dan zit met de software die op die gewone hd ge´nstalleerd staat?

Bvd!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2015, 14:53   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je alle user mappen met "locatie verplaatsen" op de andere schijf hebt gezet en ook de programma's juist hebt ge´nstalleerd, zou dat gewoon moeten lukken.
Ik zou wel een backup van de belangrijke bestanden maken van tevoren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2015, 22:10   #3
anoniem21672
Guest

Standaard

Precies zoals je omschrijft idd. De belangrijke bestanden staan op 2 gewone hd's en nog een extra externe dus in principe kan daar weinig mee gebeuren tijdens het upgraden aangezien dit puur op het gebied van de ssd gebeurd en daar staat zoals gezegd alleen het besturingssysteem op. Hoe zit het trouwens met windows live mail? Gaat dat ook gewoon mee? Of moet ik perse een microsoft account aanmaken?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2015, 22:36   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Bij mij ging Windows Live Mail gewoon mee en dit netboekje heb ik geupgrade zonder MS account. Dus ook dat moet goed gaan.
Ik las net zelfs dat iemand waar de C: partitie te klein was voor de upgrade naar W10, W10 deze tijdens de upgrade zelf heeft vergroot.
Dus ze zijn bij MS echt wakker geweest toen ze W10 bouwden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2015, 22:58   #5
anoniem21672
Guest

Standaard

Nou kijk eens aan dat moet helemaal goed komen! Thx voor de info!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 22:42   #6
anoniem21672
Guest

Standaard

Nog even een update:

Heb vandaag de upgrade uitgevoerd en alles is vlekkeloos verlopen. Hoefde eigenlijk alleen de draadloze printer even opnieuw aan te melden en de thuisgroep opnieuw in te schakelen. Windows livemail is ook netjes mee gekomen dus ik ben nu alles even aan het uitzoeken aangezien ik natuurlijk van w7 overgestapt ben...
Hoe zit het ook alweer met die 'windows old' map, kan ik die verwijderen of heb ik die nog nodig voor het geval dat ik terug naar 7 wil?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 23:20   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Ja je hebt een maand de tijd om nog terug te gaan.
Daarna (of al eerder) kan je de Windows.old map verwijderen, met schijfopruiming.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2015, 23:21   #8
anoniem21672
Guest

Standaard

Okay thx!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten