Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Linux/en andere

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 March 2015, 12:21   #31
anoniem44822
Guest

Standaard

Ik heb je toch nu nog nodig !
Ik heb de nieuwe adapter aangkoppeld, alleen wil de computer niet meer opstarten; ik moet hem er uit halen ,de computer start dan wel en hem er dan weer in doen.
De boot volgorde heb ik natuurrlijk zo veranderd ,dat er van af de harde schijf opgestart moet worden en niet meer van CD/DVD/USB, maar toch start hij niet op met de adapter.
Weet jij hoe dat komt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2015, 12:54   #32
anoniem45232
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troef Bekijk bericht
Ik heb een oplossing gevonden voor " dit gebed zonder eind" nl. door een andere Wifi usb adapter op de laptop te zetten en die werkt als een zonnetje.
Jeroen ik wil jou nog heel hartelijk bedanken voor jouw onuitputtelijke steun/meedenken !!!!
Voor de toekomst is het misschien mogelijk jouw mailadres te krijgen ( ik hoop dat je ook goed thuis bent in Windows ?), want jouw hulp was onbetaalbaar.
Hartelijke groet
Troef
Dat is misschien wel de simpelste oplossing ja, een adapter kopen die gewoon werkt en goed wordt ondersteund door Linux. Als je overstag gaat, kun je het beste een laptop kopen waarbij de hardware is geselecteerd om GNU/Linux te draaien. Er zijn diverse sites waar je dit soort systemen kan krijgen, de meest bekende zijn system76, ThinkPenguin en ZaReason. Om te kijken of bepaalde hardware goed werkt onder GNU/Linux kun je op h-node kijken, deze site is redelijk up-to-date. Optioneel kun je ook kijken op linux-drivers.org en linux-hardware-guide.com. De eerste site is niet heel erg up-to-date, de andere is heel erg traag.
Een Windows Guru ben ik niet zo heel erg, ik gebruik liever GNU/Linux wanneer mogelijk. Wel heb ik behoorlijk wat ervaring met Windows systemen, inclusief servers etc. dus de meeste vragen heb ik wel een antwoord voor. Echter kijk ik liever door normale ramen i.p.v. rare gekleurde, dus ik zal niet snel reageren op Windows specifieke vragen. Gelukkig zijn er mensen die je graag hiermee helpen op dit forum .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door troef Bekijk bericht
Ik heb je toch nu nog nodig !
Ik heb de nieuwe adapter aangkoppeld, alleen wil de computer niet meer opstarten; ik moet hem er uit halen ,de computer start dan wel en hem er dan weer in doen.
De boot volgorde heb ik natuurrlijk zo veranderd ,dat er van af de harde schijf opgestart moet worden en niet meer van CD/DVD/USB, maar toch start hij niet op met de adapter.
Weet jij hoe dat komt ?
Je komt dus ook niet in GRUB (bootloader)? Houd eens Shift ingedrukt tijdens het opstarten. Heb je misschien iets van network boot aan staan? Een andere verklaring heb ik zo 1, 2, 3 niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2015, 19:03   #33
anoniem44822
Guest

Standaard

nee ook niet in GRUB en shift helpt ook niet; network boot staat niet aan. Het is of de laptop probeert op te starten ,maar na een paar seconden stopt hij weer om daarna opnieuw het te proberen etc.
Ik zal op het forum bij Windows om raad vragen, want "verdorie" nou heb ik eindelijk een werkende internetverbinding ,maar alleen maar door voor het opstarten de Wifi stick er uit te halen om deze na het opstarten weer terug te zetten !
Nogmaals bedankt en Carpe Diem
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten