Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 13 May 2011, 21:40   #1
anoniem44567
Guest

Thumbs down Geformatteerde schijf herstellen?

Hallo allemaal,

Ik heb een lange tijd een dualboot systeem gehad (vista en 7). Gisteren heb ik het besluit genomen om alleen met 7 door te gaan en vista te verwijderen. Ik had echter allerlei bestanden op de vista-partitie staan die ik wilde bewaren, die heb ik allemaal gekopieerd naar de windows 7 partitie.

Ik heb vista uit het boot menu verwijderd en 7 als standaard OS ingesteld. Daarna wilde ik de vista partitie formatteren, maar dit kon niet omdat hier het bootmgr bestand op staat (wat blijkbaar nodig is bij het opstarten). Toen ik vanmorgen de laptop opstartte, kreeg ik de fout "bootmgr ontbreekt".

Ik gebruikte op de windows 7 install dvd de optie Opstartherstel. Dit heeft een paar uur geduurd en uiteindelijk heeft het niet eens geholpen. Toen heb ik op de dvd command prompt geopend en Diskpart ingetypt. Ik heb geprobeerd de win7 partitie op "active" te zetten maar dit werkte ook niet. Daarna heb ik met de diskpart optie geprobeerd de vista partitie leeg te maken met:

Diskpart
List disk
Select disk 0
List partition
Select partition 1
Clean

Dit zou de vista partitie leeg moeten maken, na amper 1 seconde was het klaar. Later zag ik dat niet alleen de vista partitie leeg was, maar de complete harde schijf! Ik ben in het begin rustig gebleven, maar inmiddelsnben ik erg gestresst en heb ik allerlei herstelprogramma's geprobeerd.

Weet iemand een goed herstelprogramma voor geformatteerde schijven/partities of een andere manier die misschien werkt?

Laatst gewijzigd door joey1105 : 13 May 2011 om 21:43 Reden: Informatie vergeten
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten