Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 April 2018, 12:21   #91
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Gisteravond afgesloten met je bat-bestand en vanochtend was er (daardoor?) gelijk internetverbinding.
Probeer dit vol te houden zodat we daar zekerheid over krijgen.

Daarop aansluitend, over de optie 'Snel opstarten':
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Daar staat (of stond) nu een vinkje. Alleen bij Sluimerstand staat er geen.
Heb het vinkje weg gehaald, maar je kunt nergens kiezen voor opslaan. Na een herstart staat het vinkje er weer
Ik lees nergens gevallen dat dat vinkje weer teruggeplaatst wordt na reboot. Je hebt hopelijk wel gekozen voor "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" ?
Wat je kan proberen: schakel daar de optie 'Sluimerstand' in. (Dat betekent alleen dat die optie nu bij je afsluitmogelijkheden komt te staan).
Herstart de PC, en ga weer proberen om die Snelstart optie weg te vinken.

Documenten behouden is bij herinstallatie altijd mogelijk, maar geïnstalleerde programma's zover ik weet niet. Er zijn nog meer opties, zoals Windows opnieuw instellen, maar ik heb dat nooit gedaan dus dat zal iemand anders graag kunnen uitleggen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 26 April 2018 om 12:32
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2018, 09:51   #92
erikdenhouter

Standaard

Zomaar ergens vandaan, en waar ook mijn vermoeden begint te liggen:

"De melding "geen geldig IP adres " komt vaak voor bij een niet compleet geïnstalleerde of verwijderde virusscanner, een virusscanner waarvan de expiratie datum is verlopen of 2 naast elkaar draaiende virusscanners."
Oud 28 April 2018, 08:21   #93
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Zomaar ergens vandaan, en waar ook mijn vermoeden begint te liggen:

"De melding "geen geldig IP adres " komt vaak voor bij een niet compleet geïnstalleerde of verwijderde virusscanner, een virusscanner waarvan de expiratie datum is verlopen of 2 naast elkaar draaiende virusscanners."
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik gebruik geen 2 virusscanners naast elkaar (net nog gedubbelcheckt).
De verwijdering van Comodo zou dan de oorzaak moeten zijn. Dat zou me, ergens, niets verbazen. Het verwijderen van Comodo heb ik volgens mij via Revo gedaan; ik had dan verwacht dat alles netjes verwijderd zou worden.
Net, nog, een keer Ccleaner laten draaien. Daar stonden toch nog 2 registerverwijzingen naar Comodo naar voren (verwijzend naar de map program files/comodo). Die verwijderd.
Met Ultrasearch gezocht op *comodo*, maar niets gevonden op de harde schijf.
Via regedit in het register gezocht naar comodo. Daar kom ik nog wel wat tegen Kan ik die sleutels probleemloos verwijderen?

Kwam ook nog o.a. http://www.antimalwarehelp.be/ned/Co...rwijderen.html tegen. Daar kun je een tool downloaden. Norton heeft er wat moeite mee als ik het wil uitvoeren. Las ook dat iemand er niet alleen Comodo mee kwijt was, maar ook wat andere zaken (drivers geluidskaart o.a.).

Ook nog even gekeken naar nieuwe start /herinstallatie. Waarschijnlijk dat dat de meest logische oplossing is, maar op dit moment heb ik niet de tijd/mogelijkheid om uren achteren bezig te gaan met alle informatie / bestanden / etc. te verzamelen en te gaan herinstalleren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Daarop aansluitend, over de optie 'Snel opstarten':
Ik lees nergens gevallen dat dat vinkje weer teruggeplaatst wordt na reboot. Je hebt hopelijk wel gekozen voor "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" ?
Waar zat dat ook al weer Gevonden : Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Systeeminstellingen
Heb zeker gekozen voor die instellingen die niet beschikbaar zijn.
Krijg nou wat. Ik kan nu, helemaal onderin het scherm, wel kiezen voor "wijzigingen opslaan". Die heb ik de vorige keer echt niet gezien
Heb het vinkje weggehaald en ga het deze keer (komende keren) proberen om 'normaal' af te sluiten.

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 28 April 2018 om 08:41
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2018, 11:59   #94
erikdenhouter

Standaard

Oei, dat verwijdertool zou ik toch niet gebruiken, omdat ik de afkomst, de site niet ken.

Ik lees dat de Comodo firewall lastig is bij verwijdering.
Een un-install instructie van het Comodo forum, zoals iemand schrijft: "sucking big time...".. Daar ben je straks ook twee dagen mee bezig:
http://forums.comodo.com/install-set...-t58620.0.html

Nu zou ik afwegen of de tijd die je er nu in steekt afweegt tegen het opnieuw installeren van Windows 10, even vooropgesteld dat je nog geen enkele zekerheid hebt dat je de oplossing op een andere manier vindt.

Blijkbaar heeft een tweede maal met dat batchbestand afsluiten ook een opstart met verbinding gegegeven ?
Eens kijken of de nieuwe instelling zonder snelle herstart iets oplevert.
Oud 29 April 2018, 11:33   #95
Obelix71

Standaard

Vinkje is nog steeds weg
Opstarten ging vanochtend (weer) goed.
Dank voor de link naar het Comodo forum. Wat een ellende om een programma te verwijderen.

Terugblikkend heeft me dit (in etappes) ook al de nodige tijd gekost.
Ik zie momenteel alleen geen mogelijkheid (tijd) om alles bij elkaar te zoeken om opnieuw te installeren (overigens zonder garantie dat het dan opgelost is).
Voor dit moment ben ik gered met de mogelijkheid om de internetverbinding te resetten met het bat-bestand (desnoods neem ik dat op in het rijtje met opstartprogramma's).
Ook maar even kijken of / hoe het gaat met de komende grote update. Als ik dan toch over zou gaan op een nieuwe installatie, kies ik er liever voor om die gelijk te installeren.
Oud 6 May 2018, 16:24   #96
Obelix71

Standaard

Update: de afgelopen dagen ging het opstarten goed.
Er lijkt, door het vinkje te verwijderen?, wel wat vertraging bij het afsluiten (en opstarten), maar zolang het werkt, ben ik blij
Dank je wel Erik (en de anderen)!
Oud 6 May 2018, 16:45   #97
erikdenhouter

Standaard

Die vertraging, ja dat kan zeker, het had als nut 'Snel(ler) Opstarten'.
https://www.techpulse.be/tips/220243...r-uitschakelt/

We horen het toch graag later ook nog wanneer het fout mocht gaan, want het heeft eerder ook al een paar weken goed gedraaid Mocht dat weer zo zijn, direct naar dat vinkje kijken, want MS heeft veel vaker dan vroeger de neiging om gebruikersbeslissingen terug naar hun eigen hand te zetten.
Oud 24 May 2018, 10:42   #98
Obelix71

Standaard

Weliswaar met een vakantie er tussen, maar tot nu toe geen problemen meer met de internetverbinding Hopelijk blijft dat zo.

Ook de nieuwe upgrade (/update) is, probleemloos, geïnstalleerd.
Oud 24 May 2018, 12:00   #99
erikdenhouter

Standaard

Mooi, wel succes, maar nog niet helemaal.

Ik heb nog wat voor je

Wat er volgens mij nog niet geprobeerd is is een vrij simpele :

in Apparaatbeheer onder de Eigenschappen van de netwerkadapter, bij de tab 'Energiebeheer' het vinkje weghalen bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.
Ik schaam mij er voor daar niet aan gedacht te hebben, tenminste, ik kan er niets in dit topic over vinden.

Ik denk daar aan omdat een ping naar je localhost (127.0.0.1) geen reactie gaf. Ik zou eerst naïef verwachten dat er wel gemeld zou worden wanneer je netwerkadapter dan uit zou staan, maar Windows kennend zou zoiets best wel eens kunnen verzanden in zo'n vaag gebrek aan reactie.
Tegen dit idee spreekt wel dat het bij draadloos en bedraad gebeurt. Dus als je het probeert moet je het bij beide adapters doen.
Ook kan je nog, wanneer het probleem optreedt, even naar Apparaatbeheer gaan en kijken wat daar de melding is, want daar wordt wel gezegd wanneer een apparaat uitgeschakeld is.

Dat kan je best weer eens proberen als je de moed hebt er weer in te duiken, en Snel opstarten weer aan te zetten.

Tip voor daarna: Wanneer je 'Snel opstarten' aan hebt staan, maar je wil daar de volgende opstart een keer geen gebruik van maken, druk dan op Shift terwijl je op 'Afsluiten' klikt, dan sluit de PC pas écht af, en krijg je dus de volgende keer een verste boot.

En, als je (bij nader inzien) de volgende termen Googelt:
"fast startup" "windows 10" no internet connection
dan kom je best wat meldingen tegen van anderen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 24 May 2018 om 12:27
Oud 26 May 2018, 10:24   #100
Obelix71

Standaard

Dank je wel Erik.
Ik zal daar nog eens naar kijken (als het probleem zich weer voor doet) en je zoektermen in gedachten houden.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten