Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Providers

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 8 February 2017, 23:29   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

@Dappertje: Dat heeft ermee te maken dat er vroeger alleen via ADSL geleverd werd. Nu is er glasvezel en moet je wel opletten, want als jouw woonplaats of wijk nog niet geschikt is voor glasvezel, leveren ze alsnog ADSL en dan kun je minder snelheid krijgen.

Bij glasvezel moet je net als bij Ziggo gewoon krijgen wat ze beloven.

@Siebrand: Als je 60 mbit download krijgt met 6 mbit upload zou ik eens heel goed kijken of je niet toch krijgt i.p.v. glasvezel.
Bij Tweakdsl hebben ze trouwens een heel interessante, snelle en goedkope glasvezel aanbieding.

V.w.b. de beloofde snelheden, die worden bij adsl, vdsl etc. tegenwoordig wel vaker gehaald. Vanwege de vele klachten over het aanbieden van "tot 20 mbit" terwijl je er dan bijv. maar 12 van over hield (of nog minder) hebben er toch een aantal de genoemde snelheden hierop aangepast.
Op mijn adres kreeg ik bijv. te zien bij een provider dat ik 80mbit zou krijgen.
De abonnementsvorm behoorde echter bij een abonnement tot 100 mbit. Bij navraag bleek dat het kon zijn dat ik hoger zou zitten, maar dat boven de 80 mbit, de snelheid en stabiliteit kon varieren, terwijl 80 mbit op mijn adres wel te garanderen was.
Echter niet bij alle providers is dat zo. Zeker niet als je ook TV er bij neemt.

Ik overweeg niet eens ADSL of VDSL meer en al helemaal niet KPN (vaak gewoon te duur) bij mij is het dus ofwel kabel, ofwel glasvezel.
Helaas hebben we hier nog steeds geen glasvezel.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 00:02   #12
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siebrand Bekijk bericht
Ik heb draadloos bij ziggo een snelheid van 55 mbsp voor downloaden. Getest via een speedtest. FooBar: als ik een goedkoper abonnement van Ziggo blijft er weinig snelheid over dus. We zitten hier met 1 laptop en 3 telefoons op de wifi.
Dat kan ook aan je netwerkkaart liggen of de afstand naar de router of je router zelf. Dit moet minimaal een N150 zijn om 150 mbit te halen en de verbinding 100%. Maar als 1 schakel een 56mbit is zal dat nooit hoger komen al neem je een 1tb/1tb verbinding.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 09:54   #13
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Dat kan ook aan je netwerkkaart liggen of de afstand naar de router of je router zelf. Dit moet minimaal een N150 zijn om 150 mbit te halen en de verbinding 100%. Maar als 1 schakel een 56mbit is zal dat nooit hoger komen al neem je een 1tb/1tb verbinding.

Dappertje
Citaat topicstarter ..... Ik heb draadloos bij ziggo een snelheid van 55 mbsp voor downloaden

Draadloos haal je nooit de snelheid , die je bedraad wel kunt halen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 13:55   #14
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siebrand
Ik heb draadloos bij ziggo een snelheid van 55 mbsp voor downloaden. Getest via een speedtest.
55 Mb/s klinkt zeker als de beperking van de draadloze router en/of draadloze netwerkkaart in je laptop. Inderdaad ook eens testen wanneer de laptop met een kabel aan je router zit. Ik vermoed ook dat dat gewoon (100 of) 150Mb wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2017, 14:03   #15
anoniem54435
Guest

Standaard

Met draadloos ben je erg afhankelijk ,van de plek waar de modem/router zich bevind ten opzichte van de laptop , iets dichterbij of verder af ,kan veel uitmaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2017, 00:42   #16
anoniem66169
Guest

Standaard

Ik zou toch echt bij Ziggo blijven. Vooral omdat ze DOCSIS 3.1 binnenkort gaan aanbieden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten