Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 April 2015, 01:34   #1
anoniem51531
Guest

Standaard netwerk ziet pc wel, maar geen toegang

Ik wil een laptop toevoegen aan mijn netwerk. Mijn eigen pc ziet de laptop wel, maar ik krijg geen toegang. Zie bijlage.

Ze zitten beide in het zelfde netwerk en ook zitten ze beide in dezelfde werkgroep.

Wie kan me helpen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (20,0 KB, 20x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2015, 07:08   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Controleer het wachtwoord van de werkgroep/thuisgroep eens op je eigen pc.
Het plaatje is niet te lezen, maar een onjuist thuisgroep wachtwoord, lijkt mij een mogelijkheid.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2015, 07:12   #3
anoniem26473
Guest

Standaard

Controleer ook netwerk en printerdeling, network discovery, toegang accounts zonder wachtwoord (indien van toepassing), of er geen firewalls in de weg zitten, etc. Het kan soms een crime zijn dit aan de praat te krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2015, 10:25   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Je zult ook bestanden/mappen/schijven eerst op delen moeten zetten met de nodige toegangsrechten.
Kan ook zonder thuisnetwerk overigens.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...#1TC=windows-7
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2015, 02:07   #5
anoniem51531
Guest

Standaard

Niekie 30: hoe controleer ik het wachtwoord van mijn thuisgroep? Bij mijn weten heb ik nooit een wachtwoord of iets dergelijks ingevoerd.

Lange pier: Betreft een Asus laptop waarmee ik in een acer laptop wil. Beiden draaien op windows 8.
Hoe deel ik zonder thuisnetwerk dan?

Allen: Heb firewall uitgezet, maar hielp niet. Beiden hebben de zelfde werkgroepnaam, maar toch kom ik er niet in. Met wachtwoord beveilig delen staat ook op uit. dus zonder wachtwoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2015, 08:41   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Je zet alle laptops/pc's uit en start de "hoofdpc of belangrijkste" pc op.
Je kijkt in het netwerkcentrum of die lid is van een thuisgroep. Zo ja dan kan je het wachtwoord lezen/printen/wijzigen. Je kunt daar ook kiezen wat je wilt delen.
Daarna start je de andere laptop op. Verwijdert die uit een eventuele thuisgroep en maakt hem via het netwerkcentrum lid van de nieuwe thuisgroep met hetzelfde wachtwoord.
Ook hier kies je weer, wat je wilt delen.

Verder kan je mappen op elke laptop op delen zetten, zodat je daar in kunt lezen en schrijven, dan wel alleen kunt lezen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2015, 10:04   #7
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siebrand Bekijk bericht
Lange pier: Betreft een Asus laptop waarmee ik in een acer laptop wil. Beiden draaien op windows 8.
Hoe deel ik zonder thuisnetwerk dan?
Rechtermuisklik op bestand/map/schijf en kiezen voor eigenschappen en geavanceerd delen en keuzes maken, dan naar machtigingen en instellen en eventueel naar beveiliging en daar de nodige stappen doen.

Bij systeem bestanden/mappen en persoonlijke mappen heb je meer handelingen nodig, die zijn niet zo maar te delen.

Je kunt ook netwerkmappen maken en daar de bestanden delen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2015, 22:10   #8
anoniem51531
Guest

Standaard

Het is me gelukt om in de andere laptop te komen. Alleen wat ik nu wil is de map afbeeldingen gaan delen met mijn hoof laptop. Ik krijg in die andere laptop alleen de openbare mappen te zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2015, 22:28   #9
anoniem51531
Guest

Standaard

Die laptop is nu ook zichtbaar in de thuisgroep. De map afbeeldingen is ook zichtbaar, maar toch krijg ik geen toegang tot deze map.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2015, 22:52   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Mooi tot zover.
Nu ga je op de "andere"laptop naar C:\Users\"Naamgebruiker"/
Je klikt met rechts op de map "Afbeeldingen" en kiest "Delen Met" en dan kan je kiezen welke rechten je de andere (bezoekende) gebruiker geeft.
Daarna wel even beide pc's/laptops opnieuw opstarten.

Hou er wel rekening mee, dat alle deelnemers/leden van de thuisgroep allemaal deze rechten krijgen.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 20 April 2015 om 21:15
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten