Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 February 2015, 16:26   #11
anoniem26138
Guest

Standaard

gigobert, ik had het zelf ook nog niet door dat er twee problemen door elkaar waren gaan lopen, maar ik reageerde eigenlijk op dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy64 Bekijk bericht
Hoi
Mijn vraag gaat over het volgende. Ik heb een desktop pc met Windows 7 Home Premium.De pc is ook uitgerust met 2 zogenaamde hardeschijf stations. De C schijf, die ik normaal gebruik, maar nieuw voor mij is de zgn. 'Lokale Schijf' die het stationsletter Q heeft meegekregen....
Frankyboy64 is de topicstarter, en die heeft toch echt een station Q: cadeau gekregen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2015, 14:36   #12
anoniem13596
Guest

Standaard

Ja, je hebt gelijk. Ik keek alleen naar mijn eigen waarnemingen en problemen en vergat die arme Frankyboy64. Excuses aan allen die hiermee van doen hadden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2015, 22:49   #13
anoniem16937
Guest

Standaard

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Wat de stationsletter betreft ik weet niet of deze op het begin al op mijn pc zat of dat deze er later is ingekomen. Weet in ieder geval wel dat het niets met de printer te maken heeft, want daar is niets aan veranderd. Ik las ook dat iemand iets schreef over Office? Dat zou er heel misschien mee te maken kunnen hebben want dat heb ik bij de installatie van mijn desktop willen installeren maar dat is nooit gelukt. Maar dan nog blijf ik het raar vinden als daardoor zomaar ineens een stationsletter word toegewezen, ondanks dat er nooit een gehele installatie heeft plaats gevonden. Ik gebruik daarvoor in plaats Open Office waar ik zeer tevreden over ben.
Ik las ook iets over een kaartlezer, die heb ik dus geen op de pc.
ik heb helemaal geen last van dit station maar het idee blijft raar dat er ineens zomaar een zgn extra schijf is aangemaakt. En zelfs eentje waar ik niks mee kan of die geen nut heeft.
Dus vandaar de vraag of ik deze zonder problemen kan verwijderen? Er schreef ook iemand iets dat dit station is te 'verbergen' maar wat is het nu daarvan dan? Is verwijderen geen beter optie dan?
Maar mocht er nog iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

grt. Frank
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2015, 22:59   #14
anoniem26473
Guest

Standaard

Als ie zichtbaar is in schijfbeheer, kun je daar de letter verwijderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2015, 08:41   #15
anoniem22217
Guest

Standaard

frank,

Kopieer eens een foto/plaatje naar de Q schijf, en geef hier even de reactie die je wel of niet krijgt.
Wat is het merk en type van de desktop, misschien kunnen wij verder voor je uitzoeken wat die Q schijf inhoud, en waarom deze er überhaupt aanwezig is.

Als de schijf er niet altijd is geweest dan zou het te maken kunnen hebben met een virus of mallware.

Ook zou het kunnen zijn dat je een programma hebt geïnstalleerd welk een virtuele schijf aanmaakt als een soort buffer en deze bij de-installatie niet verwijderd.

Draai MBam een externe virusscanner bijvoorbeeld.

Maak eens een HiJackthis scan en plaats deze hier op het forum, let wel even op dat je het Windows serienummer verwijdert en eventuele andere persoonlijke gegevens zoals naam, adres enz.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2015, 17:07   #16
anoniem16937
Guest

Standaard

Hoi Stroke33: Het kopiëren van een plaatje of dergelijke gaat niet. Als ik dat al probeer dan krijg ik de melding ( Q:\ is niet toegankelijk : Toegang geweigerd)
MBam heb ik al vanaf het begin op mijn desktop staan en die draait regelmatig een scan, maar vind deze schijf ook niet. Doe ook wel eens een scan met Adwcleaner maar ook deze ziet de schijf niet. Ook de normale virusscanner vind niets. Nogmaals...ik heb geen last van deze schijf en ik neem aan dat deze ook geen ruimte in beslag neemt, vroeg me alleen af of deze schijf zo is te verwijderen zonder problemen.
Heb dus ook een HIJackthis gedaan (TrendMicro) en de uitslag daarvan staat hier onder.
Je vraagt ook wat voor merk desktop ik heb:
Het is een desktop van Paradigit met als moederbord een ASUSTek en ik draai verder op Windows 7 Home Premium.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:27:32, on 28-3-2015
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17689)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Users\Franky's\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Drop box.exe
C:\Users\Franky's\AppData\Local\Google\Chrome\Appl ication\chrome.exe
C:\Users\Franky's\AppData\Local\Temp\Temp1_HiJackT his.zip\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REGystem.ini: UserInit=C:\Windows\SysWOW64\userinit.exe,
O2 - BHO: Aanmeldhulp voor Microsoft-account - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: EpsonToolBandKicker Class - {E99421FB-68DD-40F0-B4AC-B7027CAE2F1A} - C:\Program Files (x86)\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: EPSON Web-To-Page - {EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} - C:\Program Files (x86)\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QHSafeTray] "C:\Program Files (x86)\360\Total Security\safemon\QHSafeTray.exe" /start
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Launcher] C:\Program Files (x86)\SMINST\Launcher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Franky's\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: 360 Internet Security Real-time Protection Loading Service (360rp) - Qihu 360 Software Co., Ltd. - C:\Program Files\360\360 Internet Security\360rps.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Anonymizer Management Service (AnonMgmtSvc) - Anonymizer - C:\Program Files (x86)\Anonymizer\Anonymizer Universal\AnonMgmtSvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: EPSON V3 Service4(01) (EPSON_PM_RPCV4_01) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\ProgramData\EPSON\EPW!3 SSRP\E_S30RP1.EXE
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Integrated Clock Controller Service - Intel(R) ICCS (ICCS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Integrated Clock Controller Service\ICCProxy.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) HD Graphics Control Panel Service (igfxCUIService1.0.0.0) - Unknown owner - C:\Windows\system32\igfxCUIService.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: 360 Total Security (QHActiveDefense) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\360\Total Security\safemon\QHActiveDefense.exe
O23 - Service: Realtek11nSU - Realtek - C:\Program Files (x86)\Sitecom\WiFi USB adapter N300 Utility\RtlService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Update service - Company - C:\Program Files (x86)\Popcorn Time\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: Proactive Defence (ZhuDongFangYu) - Qihu 360 Software Co., Ltd. - C:\Program Files\360\360 Internet Security\deepscan\QHActiveDefense.exe

--
End of file - 8118 bytes

Ik hoor graag weer wat de bevindingen zijn.
Groet Frank
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2015, 17:51   #17
anoniem42071
Guest

Standaard

Plaats het log hier: http://www.hijackthis.de/
Dan lees je de analyse.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2015, 20:40   #18
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Plaats het log hier: http://www.hijackthis.de/
Dan lees je de analyse.

Niek
Niek had/wist jij niet een programmaatje om dit soort (O4 - HKLM\..\RunOnce: [Launcher] C:\Program Files (x86)\SMINST\Launcher.exe) te verwijderen?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2015, 20:48   #19
anoniem22217
Guest

Standaard

Advies aan Frankyboy64, haal AVG free en installeer dit en zet je firewall aan. En nogmaals draai ook Draai MBam een externe virusscanner bijvoorbeeld. Zoals ik eerder aangaf!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2015, 00:27   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik had het logje zelf verder niet echt bekeken, maar inderdaad zit er wat spyware op.

Ik adviseer dat meestal om een scan met 3 programma's uit te voeren:

Begin met een scan met ADWcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://www.malwarebytes.org/ en verwijder alles wat gevonden wordt.

Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. http://www.fosshub.com/Junkware-Remo...oStartDownload

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Maar dit zal denk niet de oorzaak zijn van de Q schijf.

En Stroke: Volgens mij heeft tie 360 Total Security draaien en die komt beter uit de tests dab AVG free. ( http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ ).

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 29 March 2015 om 00:33
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten