Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Muziek

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 December 2010, 18:45   #1
anoniem16937
Guest

Standaard Muziek ordenen

Hoi hoi.
Ik heb sinds kort Windows compleet opnieuw geinstalleerd op mijn pc. Natuurlijk overal backups van gemaakt en zo ook van mijn muziekverzameling. Die had ik dus op enkele cd-tjes gebrand. Als ik mijn muziek bestanden (mp3) weer terug zet op de harde schijf, in de map 'Muziek' dan zie ik dat de bestanden niet meer geordend zijn zoals vroeger. Dus bijna alles staat door elkaar i.p.v. op volgorde (deed meestal op volgorde van artiest).
Hoe krijg ik dit weer goed? Dus hoe krijg ik alles gewoon weer op volgorde zoals vroeger? Is daar soms een tooltje voor?
bedankt alvast
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2010, 22:14   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Mogelijk staat de sorteervolgorde op datum of iets in plaats van op bestandsnaam. In de detailweergave kun je op de kolomkop klikken om de sortering te wijzigen. In een van de andere weergaves klik je met rechts op een leeg stukje map en kun je in het contextmenu de sortering wijzigen.

Hierbij opgemerkt:
Als jij in het verleden de bestanden zelf in een zelf bepaalde volgorde hebt gesleept, is deze aangepaste volgorde niet meer terug te krijgen. Windows is best bereid iets voor je te sorteren, maar dan wel op alfabet van bestandsnaam.
Als je je muziekverzameling op artiest wilt kunnen sorteren, zorg dan dat de naam van de artiest als eerste in de bestandsnaam staat.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2010, 15:41   #3
anoniem16937
Guest

Standaard

Hoi FooBar.
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt. ben op leeg stukje 'map' gaan staan en van daaruit gesorteerd op naam van artiest(en).
Bedankt.....en ik ben weer tevreden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten