Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 May 2011, 20:20   #1
anoniem16937
Guest

Standaard Opstarten

Hallo.
Ik heb een vraagje. Als ik mijn pc opstart dan starten de vaste items op die ik zelf heb ingesteld. Maar ik kamp nu met het volgende. Als mijn pc ongeveer een minuutje aanstaat zie ik dat er steevast 2 programma's zichzelf opstarten. Het gaat hier om Utorrent (allen wel bekend) en het progje Lingoes, en dat is een soort van vertaalprogramma.
Ik heb via msconfig beiden programma's uitgeschakeld en toch komen deze 2 programma's elke keer weer opnieuw terug. Heb ook al Ccleaner geprobeerd om ze uit te schakelen via het onderdeel 'gereedschap-opstarten'.
Ik heb in princiepe weinig last van deze 2 progjes maar soms is het best irritant als ze weer tevoorschijn komen. Ik weet dus niet precies of ze daadwerkelijk onder de noemer valle van opstartprogramma's daar de pc al ff aanstaat voordat deze progjes in beeld komen.
Wie weet raad?
ps. Heb ook het programma Soluto op pc staan en ook daar deze twee programma's afgsloten. Soluto is een progje waarmee je je pc sneller kan laten opstarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2011, 21:03   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

De twee programma's verwijderen in je softwarescherm ? Tenminste, als je ze niet gebruikt dan

Of in de opties van de programma's kijken of je kan aan- of uitvinken dat het met Windows moet opstarten, al denk ik dat Utorrent gewoon altijd mee wil opstarten om te kunnen up- en downloaden op de achtergrond, je zit tenslotte in een soort netwerk waarin je PC (en het daarop werkend programma dus) continu beschikbaar zouden moeten zijn.

Anders kan je eventueel het MS programma 'autoruns' kunnen gebruiken , dat ziet ongeveer wel elk plaatsje van waaruit programma's zich op kunnen starten.
Maar eerst in de opties van de programma's zelf zoeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2011, 09:55   #3
anoniem16937
Guest

Standaard

Hoi Erik
Het aan/uit vinken van de programma's tijdens het opstarten is volgens mij niet van toepassing. Daarmee bedoel ik dat het programma Lingoes het opstarten NIET is aangevinkt, was het al niet voordat ik met dit probleem te kampen had. Wat Utorrent betreft kan ik nergens iets vinden om iets aan/uit te schakelen.

Heb ook het progje autoruns gedownload maar om eerlijk te zijn weet ik niet goed hoe dat werkt en bij welk item ik dan moet zoeken. En kan ik daar wel zomaar iets aan of uitvinken?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2011, 11:49   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

In utorrent: Ga naar "Opties" dan "voorkeuren" daarna "algemeen" Daar kan je uitvinken dat het tegelijk met Windows opstart.

Lingoes: Ik ken het programma niet. Maar heb je Revo uninstaller al geprobeerd?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2011, 11:53   #5
anoniem26536
Guest

Standaard

Kijk eens in de functie Opties van de beide programma's.
Mogelijk dat je daar bij de instellingen iets kunt veranderen.

Zelf gebruik ik het programma Starter : http://www.snapfiles.com/get/starter.html

@ Niek - Had je bericht gemist.

Laatst gewijzigd door ricky1 : 2 June 2011 om 11:57
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2011, 18:23   #6
anoniem16937
Guest

Standaard

@Niekie.
Klopt inderdaad heb het via opties van Utorrent uitgeschakeld. Wist in eerste instantie niet waar ik dat moest zoeken. Maar dank voor de tip. Is nu uitgevinkt en hoop er geen last meer van te hebben.

Wat het programma Lingoes betreft was het al uitgeschakeld (door middel van vinkje) maar toch kwam het steeds weer vanzelf terug als opstartprog. Ik ben bekend met Revo, gebruik dat al jaren, maar het gaat er niet zozeer over dat ik het programma wil verwijderen maar dat ik het hoogst irritant vind als het mee opstart. Lingoes is eigenlijk een vertaalprogramma dat bijvoorbeeld hele zinnen tegelijk kan vertalen naar een andere taal. Als er niets anders mogelijk is dan verwijder ik het programma, want er zijn meedere vertaalsites. Maar ik kan het maar niet begrijpen dat dit progje mee opstart terwijl dat niet ingesteld staat en terwijl ik het met andere progjes (zoals Ccleaner en via msconfig) heb uitgevinkt als opstartitem.

Het eerder genoemde programma 'autoruns' is bijna niet te begrijpen voor een leek. Daar is een hoop wat uit of aangevinkt kan worden en ik weet niet of er programma's bijzitten waarvan het kwaad kan om ze uit te schakelen. Het progje Lingoes ben ik daar helaas niet tegengekomen dus ook geen optie voor uit te schakelen.

@ Ricky.
Ik ga dat programma ook eens uitproberen en misschien is dat beter te begrijpen. Alvast dank voor de tips.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2011, 18:25   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy64 Bekijk bericht
Heb ook het progje autoruns gedownload maar om eerlijk te zijn weet ik niet goed hoe dat werkt en bij welk item ik dan moet zoeken. En kan ik daar wel zomaar iets aan of uitvinken?
Niet zo maar nee, je moet wel weten of het om het juiste programma gaat.

Ik gebruik het trouwens ook niet elke dag hoor, maar het kan je vertellen van waaruit iets gestart wordt omdat de registersleutel vermeld wordt. Het is een laatste mogelijkheid als andere manieren niet lukken.

Dat Lingoes zal misschien ook in andere programma's beschikbaar zijn via het context (rechtsklik-) menu ? Want dan moet het wel mee opstarten.

Edit: ik lees: "Ctrl + Right mouse button key for the cursor translation"
Dan ontkom je er waarschijnlijk niet aan dat het met Windows opstart.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 2 June 2011 om 19:15
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten