Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 August 2009, 20:08   #1
anoniem16937
Guest

Standaard wel/geen verbinding

Hoi hoi ik zit met het volgend probleem.
Zo nu en dan als ik op internet wil krijg ik een rare melding.
Bijv. als ik via google een link aanklik heb ik bij de ene link wel verbinding en klik ik op een andere link maakt tie geen verbinding. Ik krijg dan steeds de volgende melding: Een schermpje waarop staat 'inbelverbinding' en daar staat bij 'selecteer met welke service u verbinding wil maken' vervolgens ' verbinding maken met' en dan kan ik kiezen voor 'breedbandverbinding' , dan kan ik nog aanvinken of ik automatisch verbinding wil. Dan kan ik kiezen voor 'Verbinding maken' + ' Instellingen' + ' offline werken'.

Als ik vervolgens klik op verbinding maken krijg ik weer een ander schermpje met daarop de melding " verbinding maken via WAN-minipoort (PPPOE)
Dan wordt er vervolgens geprobeerd om verbinding te maken (denk ik) en krijg ik weer een ander schermpje waar vermeld wordt "Verbinding maken via WAN-minipoort (PPPOE) Fout:815 kan breedbandverbinding NIET tot stand brengen omdat de externe server niet reageert. Dit word veroorzaakt door een ongeldige waarde voor het veld servicenaam.enz. enz.

Nu vraag ik me af wat hier aan de hand is want het gekke is dat als ik op mij werkbalk kijk en zie daar die 2 schermpjes voor de verbinding, word daar gewoon aangegeven dat ik wel degelijk verbonden ben met internet (lokaal en internet). En het is ook raar dat ik sommige links wel kan aanklikken en dan verbinding krijg en bij sommige links weer niet. Heb ook de modem al eens gereset maar ook dat mocht niet baten. heb voor zover ik weet ooit iets aparts geinstalleerd waardoor ik misschien geen internet meer zou hebben.

Dus, hoe kan dit? Wie weet raad, wie kan me helpen?
Ik werk met Vista en tot nog toe nooit zo'n dergelijk probleem gehad. Dit speelt nu een paar dagen.
dank alvast voor uw reactie
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2009, 22:23   #2
anoniem40011
Guest

Standaard wellicht virus?

Het klinkt als een virusinfectie. Laat een goede virusscanner eens een echte actieve scan maken? Ik hoorde recent van een vergelijkbaar probleem. In die situatie werkte alles prima, behalve als men probeerde een website gelinkt aan microsoft, zoals hotmail, te bezoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy64 Bekijk bericht
Hoi hoi ik zit met het volgend probleem.
Zo nu en dan als ik op internet wil krijg ik een rare melding.
Bijv. als ik via google een link aanklik heb ik bij de ene link wel verbinding en klik ik op een andere link maakt tie geen verbinding. Ik krijg dan steeds de volgende melding: Een schermpje waarop staat 'inbelverbinding' en daar staat bij 'selecteer met welke service u verbinding wil maken' vervolgens ' verbinding maken met' en dan kan ik kiezen voor 'breedbandverbinding' , dan kan ik nog aanvinken of ik automatisch verbinding wil. Dan kan ik kiezen voor 'Verbinding maken' + ' Instellingen' + ' offline werken'.

Als ik vervolgens klik op verbinding maken krijg ik weer een ander schermpje met daarop de melding " verbinding maken via WAN-minipoort (PPPOE)
Dan wordt er vervolgens geprobeerd om verbinding te maken (denk ik) en krijg ik weer een ander schermpje waar vermeld wordt "Verbinding maken via WAN-minipoort (PPPOE) Fout:815 kan breedbandverbinding NIET tot stand brengen omdat de externe server niet reageert. Dit word veroorzaakt door een ongeldige waarde voor het veld servicenaam.enz. enz.

Nu vraag ik me af wat hier aan de hand is want het gekke is dat als ik op mij werkbalk kijk en zie daar die 2 schermpjes voor de verbinding, word daar gewoon aangegeven dat ik wel degelijk verbonden ben met internet (lokaal en internet). En het is ook raar dat ik sommige links wel kan aanklikken en dan verbinding krijg en bij sommige links weer niet. Heb ook de modem al eens gereset maar ook dat mocht niet baten. heb voor zover ik weet ooit iets aparts geinstalleerd waardoor ik misschien geen internet meer zou hebben.

Dus, hoe kan dit? Wie weet raad, wie kan me helpen?
Ik werk met Vista en tot nog toe nooit zo'n dergelijk probleem gehad. Dit speelt nu een paar dagen.
dank alvast voor uw reactie
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2009, 18:51   #3
anoniem16937
Guest

Standaard

Hoi nesbit.
Bedankt voor je reactie. Ik heb van de week alles keer grondig gescand. Heb Nod32 (betaalversie) laten scannen op virus (had 2 infecties gevonden en verwijderd) Heb daarna ook nog het progje 'Malwarebytes' laten scannen ook die vond het één en ander en ook verwijderd en heb ook nog Ad-Aware laten rondgaan en als laatste 'Spybot Search & Distroy er op los gelaten. Allemaal vonden ze wat en hebben het ook verwijderd. Ik moet bekennen dat ik daarna nog 1 maal er last van heb gehad en vanaf dien niet meer (afkloppen). Hoop dat het nu beter gaat maar ik weet nu niet echt waar het aan heeft gelegen. Was het een virusinfectie? Of misschien toch iets anders? In ieder geval hoop ik dat het niet meer terug komt want het is een vrij lastig probleem. Ik wil je alsnog bedanken voor je reactie.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 September 2009, 19:48   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Geen ervaring hier, maar wat Googelen brengt me bij de volgende vragen:

Gaat het om Internet Explorer ?
Kijk eens bij "Extra - Internetopties - Verbindingen". Staat daar iets ingesteld ?
Zo ja, noteer dat even voor de toekomst, en schakel daar alles uit.

Bij Netwerkverbindingen in het Configuratiescherm, staat daar een verbinding die zoiets heet als WAN Miniport of PPPOE ?

Probeer eventueel ook Firefox eens.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten