Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 January 2008, 20:21   #1
anoniem28897
Guest

Standaard Hoe krijg ik mijn printerserver WL-201 draadloos?

Ik heb een sitecom printerserver gekocht type WL-201. Deze heb ik geïnstalleerd, en ik kan via een vaste verbinding (via de router) printen. Ik kan dus printen via m'n draadloze laptop. Nu staat er in het instruktie boekje hoe je hem draadloos moet maken. Nu loop ik al deze stappen door, en als ik de optie Wireless moet kiezen, dan wordt er een wachtwoord gevraag: User is admn maar hier weet ik geen wachtwoord van. Dus nu loop ik vast met het draadloos maken van de printer server. En het is toch wel de bedoeling dat ik er draadloos mee kan printen.

Wie weet een oplossing

Groeten,

o-k
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2008, 21:34   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Wat doet 'ie als je wel een gebruikersnaam, maar geen wachtwoord invult?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2008, 22:15   #3
anoniem28897
Guest

Standaard

ik heb de wachtwoord al gevonden, was gewoon sitecom. Maar nu heb ik hem aangemeld bij mijn draadloze router met een WPA code. maar nog steeds geen papier ui mijn printer.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2008, 20:34   #4
anoniem30022
Guest

Standaard WPA en WPA2

De WL-201 Versie 002 met firmware 3.30 of 3.8.22a (Beta) ondersteund naar mijn idee WPA2 niet. WPA2 is de opvolger van WPA en gebruikt AES als gegevens codering. De WL-201 kent alleen TKIP als gegevenscodering. Op normale huis- wireless routers kun je die twee soorten niet gemengd gebruiken.
Wat je eventuee wel kunt doen is een ad hoc verbinding maken met de printerserver ( Peer to peer) dat kan onbeveiligd of beveiligd met WEP encryptie. Je moet dan als je wilt printen de draadloze verbinding met je internet router verbreken en de ad-hoc verbinding met de printer maken.
een ander nadeel van dergelijke printerservers is dat bidirectionele informatie niet mogelijk is. Je kunt dus niet zien hoeveel inkt er nog in de cartridges zit.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten