Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 January 2008, 20:08   #11
anoniem21556
Guest

Standaard

Ga eens naar deze link:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...53&rule=43957#

Hier kan je (waarschijnlijk) de oplossing vinden, dus USB gaat wel....
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 22:00   #12
anoniem13271
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door o-k Bekijk bericht
Antwoord aan Herbert;

Onder idereen staat het volgende:

Afdrukken (staat Toegestaan aangevinkt)
Printers beheren (staat niks aangevinkt)
Documenten beheren (staat niks aangevinkt)
Speciale machtigingen (staat niks aangevinkt)

Onder MAKER EIGENAAR staat:

Alleen is Documenten aangevinkt met Toegestaan

Onder Administrator (computernaam\administrator)

Afdrukken, Printers beheren en Documenten beheren staan aangevinkt met Toegestaan

Als je als administrator in logt kun je dan printen?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 23:14   #13
anoniem28897
Guest

Standaard

Ik ben op mijn laptop als administrator ingelogd, en kan niet printen. Nu ik dit scherm (beveliging) een aantal opties zie staan, dan zou je denken dat ik dit op mijn desktop kan wijzigen.Dus niet ! Als ik hier de eigenschappen van de printer bekijk, dan zie ik geen mapje met beveiliging (ligt misschien aan Windows XP) staan. Als dat nu wel zo zou zijn dan zou ik dus diverse dingen aankunnen vinken. Of is dit ergens anders mogelijk in XP. Het lijkt me logisch als ik onder "iedereen" alles aanvink, ik ook toegang kan krijgen op de printen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 00:23   #14
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Het lijkt me logisch als ik onder "iedereen" alles aanvink, ik ook toegang kan krijgen op de printen
Als je dat apart bij de printer kunt doen, dan is die mogelijkheid zeer groot inderdaad.

Wel goed opletten dat je dit niet bij de hele C schrijf doet of zoiets.

Vermoedelijk is een deel van dit probleem ontstaan omdat je uitgebreide rechten aan hebt staan. Normaliter zie je die rechten niet van maker/eigenaar etc. Hiervoor moet je in het configuratiescherm onder mapopties een vinkje zetten of weghalen.
Dan krijg je inderdaad ook uitgebreidere opties, doch wanneer daar iets aan wijzigt wordt dat niet meer overal overgenomen waar dat nodig is, hetgeen vaak wel gebeurd als je het systeem dat zelf laat doen en dus van dat vinkje afblijft.

Niet dat het niet mag hoor, ik pruts er zelf ook mee, maar het zou dus een oorzaak kunnen zijn.

Zoals gezegd, als je die vinkjes apart bij de printer kunt zetten is er dikke kans dat het wel lukt.
Onder NT4 had je vroeger een optie om alles v.w.b. die rechten over de hele mappenstructuur weer terug naar origineel te zetten.
Onder XP kon ik dat niet vinden, wellicht dat ie er toch is maar dat is mij dan niet bekend. Misschien dat Lange Pier of iemand met wat meer systeembeheerkennis op XP gebied daar nog een oplossing voor weet.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 10:51   #15
anoniem13271
Guest

Standaard

Je moet het instellen op de pc waar de printer is aangesloten.

Zo heb ik het staan:

Deze gebruiker heeft beheerdersrechten

De gebruiker heeft beperkte rechten

Beide gebruikers kunnen probleemloos printen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 13:22   #16
anoniem28897
Guest

Standaard

Antwoord aan herbert:

Bij jou staan in biede sheets een submapje met beveiliging. Dit mapje krijg ik niet tevoorschijn op mijn XP computer (waar ook de printer is aangesloten). Als ik dus via mijn laptop Vista de printer HP 2410 (op de XP computer) open, dan krijg ik wel een submapje met beveiliging. Maar hier kan ik vanuit de Laptop niets wijzigen. Waar kan ik dat submapje beveiliging op mijn Xp computer vinden ? Dit moet toch ergens te vinden zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 11:42   #17
anoniem13271
Guest

Standaard

Als je XP pro hebt: in de verkenner
extra-mapopties-weergave- "eenvoudig delen van bestanden" het vinkje verwijderen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 13:00   #18
anoniem28897
Guest

Standaard

Ik heb Windows XP Home edition. Daar is de keuze van "eenvoudig delen van bestanden" niet te kiezen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 23:22   #19
anoniem13271
Guest

Standaard

Daar was ik al bang voor.
Toen ik mijn printer ging delen kreeg ik de raag of ik drivers van andere OS-en wilde installeren. Heb jij dat gehad?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2008, 12:14   #20
anoniem28897
Guest

Standaard

Nee, deze vraag heb ik niet gehad. Maar als er echt geen mogelijkheid is om dit voor elkaar te krijgen zal ik toch maar een printerserver moeten aanschaffen. Wat voor één moet ik hiervoor dan aanschaffen. Mijn printer is nu met USB aan mij desktop aangesloten. komt hier dan aan kastje tussen zodat ik wel gewoon via mijn desktop kan printen, of is dat dan een kastje die via de draadloze router aangesloten wordt. Ik heb nu de draadloze router in de meterkast liggen en gewoon een draadverbinding met m'n desktop en en een draadloze verbinding met m'n laptop. Het moet straks natuurlijk niet zo wezen als ik de printer draadloos heb, dat ik dan niet meer via mijn desktop kan printen, omdat hij dan de printer niet kan vinden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten